[Versatel/Tele2] 'ADSL Plus' upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 2.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
hi,

Vorige topic werd paar dagen geleden bruut gesloten door een mod :( terwijl de info toch best wel interessant is

In het kort:

Versatel = tele2 geworden en eigenlijk alle abonnementen van versatel komen NIET meer terug bij Tele2. Mijn ADSL PLUS abonnement bij versatel bestaat dus ook niet meer maar er is wel een product wat er voor is teruggekomen TELE 2 plus.. 2 X zo snel (4mb) en 5 euro goedkoper 25,95

Beste vreemd..een nieuwe provider en dan voor 5 euro minder hetzelfde abonnement 2 keer zo snel!

Na even bellen met Tele2 (oud versatel) is mijn abonnement zonder probleem kostenloos omgezet en internet ik vanaf 17 februari met 4mb en betaal 5 euro minder. Owja..krijg ook (gratis) een multimedia draadloos modem in bruikleen voor eventuele toekomst faciliteiten!

De tip van de week B) :

Heb je ADSL plus van versatel / zonnet ?? ( of een ander oud versatel abbo minder snel dan 4mb) een telefoontje naar de servicedesk is genoeg voor veel sneller internet!

Succes!

update: het nummer wat je kan bellen is: 0800-1602

[ Voor 3% gewijzigd door xon op 03-02-2006 15:50 ]

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

en niet vergeten om naar Bill te vragen.

Just frame, wheels and engine

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even kijken wat ik nog aan mijn abbo kan doen. Ik heb momenteel een 4mbit pakket met telefonie. Deze zie ik echter nog niet terug op de site. Bedankt voor de tip!!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
offtopic:
Big of Small Bill?? 8)7

Verwijderd

En hoe zit het met domein registraties die bij versatel zijn?

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Vorige topic werd paar dagen geleden bruut gesloten door een mod :( terwijl de info toch best wel interessant is
Zo bruut was het nou ook weer niet :p

Neem de volgende keer wel even contact op met de betreffende moderator wanneer je het niet eens bent met zijn/haar beslissing. Ik had het topic gesloten vanwege de naar mijn mening lage discussie waarde. Tele2 heeft ten slotte niet officieel aangekondigd dat deze 'overstap' mogelijk is. Een opsom-topic waarbij een aantal mensen vertellen dat het hun wel gelukt is terwijl anderen geweigerd worden is ook niet echt gewenst. Bovendien zal het niet leuk zijn voor deze gebruikers.

Je hebt echter wel gelijk dat het interessante informatie is voor de huidige Versatel gebruikers. Ik zal hem dit keer dan ook niet sluiten.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hoe lang zal je offline zijn tussen de 2 verbindingsvormen in? Hebben ze daar iets over gezegd?
En blijft het oude plus nog bestaan? Of worden die mensen gewoon afgesloten? :P

Ik zit nu met plus en ja, je betaalt veel voor weinig, maar ik heb weinig zin om een tijd zonder internet te zitten, een ander modem te krijgen, een ander e-mail adres te krijgen etc :P

//Leuk dat het forum van versatel helemaal gewist is nu...

[ Voor 8% gewijzigd door Okyah op 03-02-2006 17:32 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• xon
Okyah schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:28:
Hoe lang zal je offline zijn tussen de 2 verbindingsvormen in? Hebben ze daar iets over gezegd?
En blijft het oude plus nog bestaan? Of worden die mensen gewoon afgesloten? :P

Ik zit nu met plus en ja, je betaalt veel voor weinig, maar ik heb weinig zin om een tijd zonder internet te zitten, een ander modem te krijgen, een ander e-mail adres te krijgen etc :P

//Leuk dat het forum van versatel helemaal gewist is nu...
Owkee..die vragen heb ik ook gesteld ;) :

- Er is GEEN downtime en dat is logisch aangezien tele 2 gewoon de bestaande versatel lijnen gebruikt. Ze hebben de tent immers overgenomen. Ik heb vandaag gebeld en 17 feb ga ik over wat betreft snelheid.

- Uiteraard blijft oude plus bestaan. Het leuke is dat als je geen aktie onderneemt je gewoon 30 euro blijft betalen en 2 mb houdt. Tele 2 gaat geen slapende honden wakker maken en zal wachten tot ze eerst hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Als ze in 1 keer alle versatel plus mensen om moeten zetten moeten zij ze ook allemaal een wireless multimedia modem in bruikleen geven!! Dat zou een enorme operatie betreffen.

- Wat betreft je e-mail adres. Dat blijft gewoon..sterker nog ik ben klant geworden in de tijd van zonnet en heb gewoon nog mijn @zonnet.nl adres wat netjes nog werkt. Ik denk dat gebruikersnaam@versatel en gebruikersnaam@tele2.nl ook gewoon zal werken.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik (volgens mevrouwtje) verplicht zo'n speciaal modem moet nemen. Ik denk eerlijk gezegd dat het onzin is en ze mij zo klaarstomen voor toekomstige diensten. Mijn router/modem die ik nu heb is ook gewoon geschikt voor ADSL 1 of 2 en werkt waarschijnlijk ook. Ik ga dus proberen om mijn eigen modem werkend te krijgen.

Dus de " plus" mensen..niet twijfelen gewoon doen!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met een ander modem gaat 4Mb/s niet werken, aangezien de aanmeldprocedure en het protocol anders is.
Ik heb zelf 2 modems die geschikt zijn voor adsl 2+ en ik krijg ze niet aangemeld.
Syncen doen ze wel, maar daar blijft het ook bij :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Met welke tekst heb jij die mensen zover gekregen dat ze dat omzetten?
We hebben hier namelijk ook Versatel Plus.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

xon schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:20:
[...]
Owkee..die vragen heb ik ook gesteld ;) :
- Er is GEEN downtime en dat is logisch aangezien tele 2 gewoon de bestaande versatel lijnen gebruikt. Ze hebben de tent immers overgenomen. Ik heb vandaag gebeld en 17 feb ga ik over wat betreft snelheid.
- Uiteraard blijft oude plus bestaan. Het leuke is dat als je geen aktie onderneemt je gewoon 30 euro blijft betalen en 2 mb houdt. Tele 2 gaat geen slapende honden wakker maken en zal wachten tot ze eerst hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Als ze in 1 keer alle versatel plus mensen om moeten zetten moeten zij ze ook allemaal een wireless multimedia modem in bruikleen geven!! Dat zou een enorme operatie betreffen.
- Wat betreft je e-mail adres. Dat blijft gewoon..sterker nog ik ben klant geworden in de tijd van zonnet en heb gewoon nog mijn @zonnet.nl adres wat netjes nog werkt. Ik denk dat gebruikersnaam@versatel en gebruikersnaam@tele2.nl ook gewoon zal werken.
Nja, waarom ik dat nu nog eens vraag, is omdat ik een paar dagen geleden de helpdesk sprak (storing hier ;() en toen heb ik ook gevraagd hoe het zat met Tele2. Mij werd verteld dat ik waarschijnlijk niet omhoog kon qua snelheid omdat het type verbinding dat ik heb op z'n max zit. Maar ik zal morgen ook die 0800-1602 eens bellen. Geen internet voor een tijd kan ik niet echt hebben ieg :+

Ja, hier ook nog zonnet-gebruiker :D Was toen ik het nam goed in snelheid/prijs verhouding, dat is nu wel anders :D

En dat wireless modem, daar kan hopelijk ook een switch aan met UTP-kabel? Wireless is leuk & aardig, maar voor m'n desktop pc heb ik toch graag een stevige UTP kabel ;)

Maar goed, ik ga morgen eens bellen! :) Ik ben benieuwd! Voor mij is stabiliteit & continuiteit van de verbinding het belangrijkst, snelheid is 2e punt, prijs het 3e :P Hoop dus dat ze zeggen. 1) Je bent misschien een uurtje offline. 2) Je snelheid wordt verdubbeld. 3) De prijs gaat omlaag.
:D

En idd, wat zijn de magic words om ze zo ver te krijgen? ;)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Magic words :?
Tripple pay uhhh .... play :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, je gaat ze minder betalen voor meer bandbreedte. Dat doen ze niet voor HUN plezier lijkt me ;) Maar ik bedoel gewoon of ik nog iets moet noemen. Of gewoon > "Hey, ik hoorde dat ik overgeschakeld kon worden naar het nieuwe plus pakket, hoe zit dat?" ;)

Alone at last
Just nostalgia and I

• xon
Er zijn geen magische woorden nodig...blijf gewoon vriendelijk en zeg desnoods wat je hier gelezen hebt. Ik was verbaast dat ze het best voor elkaar hadden na toch wel zo'n behoorlijke migratie want ze hadden netjes mijn versatel gegevens bij de hand en hadden ook daarbij een optie upgraden. Ze hebben het gewoon gezien als een interne upgrade van een pakket..wat gratis is..het is immers sneller internet

Ik denk overigens wel dat ik de eerste was ;-)

Over het modem...sja op mijn smc routert/modempje staat wel inderdaad op dat het supported wordt maar zo nee..och pech dan gebruik ik die van hen en gaat die van mij in de verkoop. Overigens is het niet logisch DAT ik naar 4 mb ga op een ADSL 2 lijn aangezien ADSL 1 ook gewoon volgens mij die 4 mb redt. Marketing technisch kan ik het me voorstellen ivm andere diensten in de toekomst maar ja ik zou die lijn dan meteen 10 mb maken of zo..merken zo'n bedrijf toch niets van.

Er wordt trouwens wel een stukje opgenomen in het gesprek (was ik een beetje huiverig voor als je zo de consumenten programma's hoort). Maar eigenlijk geen gekke dingen in het geen ze vragen. Het enige zinnetje wat er standaard instond was "tele 2 zal contact opnemen met kpn om uw telefoonverbinding over te zetten u zult uw eigen telnummer behouden. Dat gold dus alleen als ik ook telefoon van hun zou willen en dat wilde ik niet. Maar dat is netjes weggelaten!

Nog vragen? ;)

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 15:47
Ter info: bij een upgrade van een VT Plus naar een T2 abbo ben je verplicht om het modem van Versatel af te nemen. Alle nieuwe produkten woden namelijk geleverd met het davolink modem. omdat ook de 4 MB abbo's op het ADSL2+ netwerk geleverd worden.

Er kan zo'n 10 minuten downtime zijn, dan word je door een zgn. sipmigratie van ADSL1 naar ADSL 2+ Dslam omgezet. Na die migratie moet je je nieuwe davolink modem aansluiten, en dan werkt het weer.

Mijn Firewizzie

• xon
Case schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 08:53:
Ter info: bij een upgrade van een VT Plus naar een T2 abbo ben je verplicht om het modem van Versatel af te nemen. Alle nieuwe produkten woden namelijk geleverd met het davolink modem. omdat ook de 4 MB abbo's op het ADSL2+ netwerk geleverd worden.

Er kan zo'n 10 minuten downtime zijn, dan word je door een zgn. sipmigratie van ADSL1 naar ADSL 2+ Dslam omgezet. Na die migratie moet je je nieuwe davolink modem aansluiten, en dan werkt het weer.
klinkt als een insider ;)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

* Okyah gaat vandaag eens Tele2 blij maken met een telefoontje :Y)

Op het forum staat overigens iets over dat er over een dag of 4 nieuwe aanbiedingen komen. Maar goed, mij gaat het alleen om de ADSL verbinding, voetbal, telefoon, tv etc via ADSL hoeft niet (sterker nog, als ik er voetbal bij krijg hoef ik het niet :+).

Fijn om te horen dat die migratie zo snel kan plaatsvinden! :) Ik zal nog wel even vragen of dat ook voor de verbinding hier geldt, maar ieg boezemt Case z'n reactie vertrouwen in :D Voordeel van het 4mbit op ADSL2+ is dat ze ook weer leuk jaarlijkse snelheid upgrades kunnen geven \o/

//Mhm, nu aan de telefoon, maar ze weten van niets :P Nog even doorvragen ^^

//Mhm, minder.... ik krijg te horen dat het kan, dat ik om 18 februari overgeschakeld zou kunnen worden, dat ik 3 dagen van tevoren het modem ed binnen zou krijgen. MAAR dat ik bij m'n huidige leverancier (dat zijn zij toch :?) zou moeten vragen om een telco-telco overschakeling (eh... juist :P) EN dat ik m'n huidige e-mail adres zou verliezen.... Dat kan ik dus niet gebruiken ;( Heb ik de verkeerde dingen gevraagd?

[ Voor 167% gewijzigd door Okyah op 04-02-2006 11:40 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• xon
Okyah schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 09:53:
* Okyah gaat vandaag eens Tele2 blij maken met een telefoontje :Y)

Mhm, minder.... ik krijg te horen dat het kan, dat ik om 18 februari overgeschakeld zou kunnen worden, dat ik 3 dagen van tevoren het modem ed binnen zou krijgen. MAAR dat ik bij m'n huidige leverancier (dat zijn zij toch :?) zou moeten vragen om een telco-telco overschakeling (eh... juist :P) EN dat ik m'n huidige e-mail adres zou verliezen.... Dat kan ik dus niet gebruiken ;( Heb ik de verkeerde dingen gevraagd?
Telco<>Telco??? mevrouwtje zei gister dat het geen enkel probleem was omdat versatel gewoon tele2 is...sterker nog als je als nieuwe klant een tele2 abbo neemt gaat dit gewoon via (nu ex) versatel lijntjes.

Wat betreft je email adres sja dat heb ik niet gevraagd eigenlijk. Ik gebruik mijn @versatel adres eigenlijk nooit. Wel log ik gewoon op de tele2 website in met mijn versatel accountje en zie ik in een versatel schil ook gewoon mijn aanvraag van 4mb lijn staan en de status/voortgang.

Je hebt kans dat als je iemand anders belt er weer wat anders gezegd wordt..tzijn ook maar mensen die een script voor hun hebben en eergister taart + een briefing hebben gehad ;)

ps: welk forum las je van die nieuwe aanbiedingen aangezien versatel forum dood is..

[ Voor 5% gewijzigd door xon op 04-02-2006 11:39 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nu even met de Versatel helpdesk aan het bellen. Maar daar vermoeden ze dat ik eerst daar de contractperiode uit moet zitten :P Zou wel jammer zijn. Maar zij zeggen dat het e-mailadres wel gewoon behouden blijft :D Er wordt nu even voor me uitgezocht hoe het precies zit :) Ik zal na al dit gebel even uit een proberen te zetten wat ik meegemaakt heb & wat de procedure is :)

Ik las het op het forum van tele 2 die melding btw. In een van de subfora ADSL-algemeen, ADSL-instellingen of een van die daaronder :P Ik kan het nu ook niet snel meer vinden :D
Gevonden

Nu net het gesprek afgemaakt met Versatel, die zeggen dat Tele2 gewoon idd alles kan doen & dat die telco-telco overschakeling via hen ook kan. Het contract hoeft niet opgezegd te worden, maar kan kostenloos overgeschakeld worden. Het is me duidelijk dat nog niet iedereen weet wat er kan ;)

Nu weer Tele2 bellen :D

Mhm, ze willen mijn inlognaam & wachtwoord hebben. Weet niet wat ik daarmee aan moet :P Ik weet niet, maar wachtwoorden doorgeven over de telefoon vind ik iets minder geslaagd :P

Ze wisten helaas niet of het draadloze modem ook een mogelijkheid had tot inprikken van een UTP kabel. Ze vermoedden van wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Okyah op 04-02-2006 12:01 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:42
Hier ook naar 24,95. De eerste keer lukte het niet maar de 2de keer was prima.

Ik ben vooral blij met de upload. Download intresseerd me minder.

• xon
zo zie je maar het lukt wel als je maar even de tijd neemt ;)

Het is voor hun natuurlijk heel erg nieuw en de meeste roepen maar wat om van het gesprek af te zijn...

wachtwoord is ERG vreemd en zou ik nooit geven...bij mij wilde ze alleen me username..

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 18:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hum... bij mij heeft de helpdeskmedewerker niets over een andere modem verteld.

Maandag maar weer eventjes bellen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 09:58
dit is best goed aangezien het heel lang duurde voordat versatel deed aan upgraden :( . Wij hebben 1 jaar lang gezeten emt een 2mbit lijn voor 34,95 :X

In ieder geval, ik zag dat tele2 ook een super abonnoment aanbood voor €29,95 p/m ; het gaat hier om 6mbit download- en 768kbit uploadsnelheid.

Wat vinden we daarvan? :)

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:48
Als je overgezet word ga je dan weer opnieuw een jaarcontract aan?
Dat heb ik liever niet want ik wil zo snel mogelijk weg bij versatel/tele2. ;)

• nurret
1337aldi schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:24:
Als je overgezet word ga je dan weer opnieuw een jaarcontract aan?
Dat heb ik liever niet want ik wil zo snel mogelijk weg bij versatel/tele2. ;)
Ik denk het niet. Je hebt als abonee gewoon recht op dat lagere tarief met hoogere snelheid: anders spreek je van 'discriminatie' en chantage.

[ Voor 7% gewijzigd door nurret op 05-02-2006 13:38 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Titel edit.
Op deze manier een topic opnieuw openen is overigens absoluut not-done. Graag in het vervolg EERST contact opnemen met een moderator.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Als je die upgrade doet van 2 naar 4 mbit, zit je voor 1 jaar vast aan tele2.

Ik heb gisteren NET voordat ik weg ging nog even met Tele2 gebeld & de boel geregeld :P Volgens het meisje aan de andere kant van de lijn krijg ik over 5 dagen bericht, waarin staat wat er opgenomen is. Wat werd er toen gevraagd? Klopt deze naam, klopt dit adres, klopt dit nummer, klopt deze geboortedatum, klopt nog-wat-meer. Dan moet je ja of nee antwoorden :P Stomme is dat ik volgens mij niet het bankrekeningnummer maar het debiteur-nummer heb opgegeven. Is niet hetzelfde geloof ik? :D Moet ik zo nog maar even over bellen ;) Maar er werd me verteld in m'n factuur te kijken. Nja, gedaan, vond ik dat nummer :P Ja, weet dat nummer ECHT niet uit het hoofd :P

Over een dag of 10 krijg ik een modem & heb ik drie dagen om het te installeren. Hierna werkt mijn oude modem niet meer. Vervolgens heb ik daarna snel die upgrade en ben ik misschien een paar minuten offline. Ook mag ik minder betalen \o/

Ga nu even bellen over dat nummer :D
//Ok, gesloten op zondag...

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 05-02-2006 13:43 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• nurret
Okyah schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:41:
Als je die upgrade doet van 2 naar 4 mbit, zit je voor 1 jaar vast aan tele2.

Ik heb gisteren NET voordat ik weg ging nog even met Tele2 gebeld & de boel geregeld :P Volgens het meisje aan de andere kant van de lijn krijg ik over 5 dagen bericht, waarin staat wat er opgenomen is. Wat werd er toen gevraagd? Klopt deze naam, klopt dit adres, klopt dit nummer, klopt deze geboortedatum, klopt nog-wat-meer. Dan moet je ja of nee antwoorden :P Stomme is dat ik volgens mij niet het bankrekeningnummer maar het debiteur-nummer heb opgegeven. Is niet hetzelfde geloof ik? :D Moet ik zo nog maar even over bellen ;) Maar er werd me verteld in m'n factuur te kijken. Nja, gedaan, vond ik dat nummer :P Ja, weet dat nummer ECHT niet uit het hoofd :P

Over een dag of 10 krijg ik een modem & heb ik drie dagen om het te installeren. Hierna werkt mijn oude modem niet meer. Vervolgens heb ik daarna snel die upgrade en ben ik misschien een paar minuten offline. Ook mag ik minder betalen \o/

Ga nu even bellen over dat nummer :D
//Ok, gesloten op zondag...
Je hebt ook 6mbit voor 29,95 p/m :9

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Op de site zijn slechts een basis (2/0.5) en een plus (4/1) verbinding te vinden? Maar jij hebt het over een 6/0.75 mbit verbinding? Ik kan het op de site niet vinden eigenlijk. Maar ik probeer eerst wel dat 4 mbit ding. Upgraden mag altijd nog, voor downgraden moet je wachten tot je contract afgelopen is ;) Bovendien upload ik ook nogal wat & dat maakt het 4 mbit abonnement wel interessant met 1mbit :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 23:58
Tsja, dat 6 mbit abonnement is een heel raar verhaal. Heb dat een paar weken geleden telefonisch besteld bij tele2, via de internetsite ging het namelijk niet. Toen stonden er drie abonnementen op de website: light, basic super ofzo. Later nog eens gebeld om te vragen waar onze papieren bleven kon ineens die 6 mbit niet meer geleverd worden! Daar moest over teruggebeld worden enz, wat blijkt nu uiteindelijk het dan dus niet meer. Nu lees ik hier dus dat ze weer nieuwe abonnementen hebben bij tele2, ik heb echter een overeenkomst 6 mbit voor 30 euro. Die zullen ze na moeten komen....

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Momenteel heb ik nog een zonnet-lite abbo..(bij versatel zat die niet bij het assortiment maar ik heb toch nog "versatel-lite"), kan ik nu bijvoorbeeld naar een tele2 plus 4/1 gaan zonder een nieuwe modem/router te bestellen? Want het is gewoon een ADSL1 modem/router.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Iliares schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:18:
Momenteel heb ik nog een zonnet-lite abbo..(bij versatel zat die niet bij het assortiment maar ik heb toch nog "versatel-lite"), kan ik nu bijvoorbeeld naar een tele2 plus 4/1 gaan zonder een nieuwe modem/router te bestellen? Want het is gewoon een ADSL1 modem/router.
Da's al eerder gezegd, nee dit kan niet meer.
Tele2 gebruikt nu het Versatel netwerk en stemt abonnementen daar op af, maar je kan ook even afwachten wat de nieuwe aanbiedingen zijn.
Ik zie het probleem trouwens niet, het nieuwe modem krijg je in bruikleen en dat kost niets extra, alleen kan je er zelf niet zoveel meer mee 'knutselen' :/

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 05-02-2006 21:00 ]

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Da's al eerder gezegd, nee dit kan niet meer.
Tele2 gebruikt nu het Versatel netwerk en stemt abonnementen daar op af, maar je kan ook even afwachten wat de nieuwe aanbiedingen zijn.
Ik zie het probleem trouwens niet, het nieuwe modem krijg je in bruikleen en dat kost niets extra, alleen kan je er zelf niet zoveel meer mee 'knutselen' :/
ok, maar nu is het probleem dat ik nog nooit een losse router en modem heb gehad. Ik zou dus nu alleen een modem krijgen en dat zou automatisch betekenen dat ik een router erbij moet kopen, of niet soms?

• nurret
Okyah schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:24:
Op de site zijn slechts een basis (2/0.5) en een plus (4/1) verbinding te vinden? Maar jij hebt het over een 6/0.75 mbit verbinding? Ik kan het op de site niet vinden eigenlijk. Maar ik probeer eerst wel dat 4 mbit ding. Upgraden mag altijd nog, voor downgraden moet je wachten tot je contract afgelopen is ;) Bovendien upload ik ook nogal wat & dat maakt het 4 mbit abonnement wel interessant met 1mbit :)
In de FAQ die mijn pa had geprint stond dat er ook een super abonnoment was; 6 mbit voor 29,95 :7

Echter, je kan dit pas vanaf woensdag bestellen, alsdus de helpdesk aan mijn pa.

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Iliares schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:24:
[...]

ok, maar nu is het probleem dat ik nog nooit een losse router en modem heb gehad. Ik zou dus nu alleen een modem krijgen en dat zou automatisch betekenen dat ik een router erbij moet kopen, of niet soms?
Als je het Davolink modem krijgt (dat denk ik), dan heb je een alles-in-een apparaat, dus modem/(wireless) router, telefonie en tvsignaal in 1 doos.
Kijk maar eens in de (20Mb) handleiding voor alle aansluitingen ;)

• nurret
Speedy-Andre schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:39:
[...]

Als je het Davolink modem krijgt (dat denk ik), dan heb je een alles-in-een apparaat, dus modem/(wireless) router, telefonie en tvsignaal in 1 doos.
Kijk maar eens in de (20Mb) handleiding voor alle aansluitingen ;)
klinkt goed, dan kan ik mn huidige wireless router verpatsen >:)

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

nurret schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:46:
[...]

klinkt goed, dan kan ik mn huidige wireless router verpatsen >:)
Kijk eerst maar eens hoe hij presteert, bij sommigen is het bereik niet echt goed, bij mij gelukkig wel (vergelijkbaar met goed merk wireless router) :/
Ook zijn de instelmogelijkheden beperkt, wpa(2) is niet goed bruikbaar omdat het halve modem door Versatel (nu Tele2) is dichtgetimmerd.

• klapy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01-2008
Ebbie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:35:
Tsja, dat 6 mbit abonnement is een heel raar verhaal. Heb dat een paar weken geleden telefonisch besteld bij tele2, via de internetsite ging het namelijk niet. Toen stonden er drie abonnementen op de website: light, basic super ofzo. Later nog eens gebeld om te vragen waar onze papieren bleven kon ineens die 6 mbit niet meer geleverd worden! Daar moest over teruggebeld worden enz, wat blijkt nu uiteindelijk het dan dus niet meer. Nu lees ik hier dus dat ze weer nieuwe abonnementen hebben bij tele2, ik heb echter een overeenkomst 6 mbit voor 30 euro. Die zullen ze na moeten komen....
Is er een voicelog opgenomen? Zo ja, gewoon terugbellen word het er een verzoek ingediend om je voicelog af te luisteren, word daar gemeld dat je 6mbit krijgt, zijn ze verplicht jou 6mbit te geven...

Altijd ook even zeggen dat je het voicelog zelf ook wilt horen
xon schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:43:
zo zie je maar het lukt wel als je maar even de tijd neemt ;)

Het is voor hun natuurlijk heel erg nieuw en de meeste roepen maar wat om van het gesprek af te zijn...

wachtwoord is ERG vreemd en zou ik nooit geven...bij mij wilde ze alleen me username..
Meeste helpdeskmedewerkers hebben een geheimhoudingsverklaring getekend en hebben er geen behoefte aan om een versatel email account te hebben. In 'mijn versatel' kunnen ze sowieso al alle verandering doorvoeren ook wel zonder jouw wachtwoord ;)

En ze kunnen ook je wachtwoord nog wel veranderen zonder controle van je oude wachtwoord, zijn vast zat klanten die hun wachtwoord vergeten ;)

• xon
nou...voor de mensen die het na mij nog verder besteld hebben..mijn opleverdatum is 5 dagen uitgesteld. Ik denk dat tele 2 het een beetje druk heeft ;)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 18:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Is het nou uitgesloten dat ik met mijn huidige Linksys WAG54G V2 na mijn upgraden nog kan internetten? Als dat het geval is, dan is Versatel (ik haat de naam Tele2) mij waarschijnlijk vergeten een modem te sturen. Tevens heeft de medewerker er mij niks over verteld.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Bij mij wordt het over 10 dagen overgezet, maar in het mailtje dat ik kreeg stond ook niets over een nieuw modem (terwijl bij het telefoongesprek dat WEL genoemd werd). Heb er over gebeld & ik kan dat mailtje als niet-verzonden beschouwen, want ik krijg wel een nieuw modem ;) Mocht ik het niet 3 dagen voor de opleverdatum hebben, dan moet ik nog eens bellen :P :D

Nja, we zien het wel :) Ik bel gewoon over 3 dagen nog eens, ik kan niet een tijd zonder internet zitten...

Alone at last
Just nostalgia and I

• nurret
Okyah schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:43:
Bij mij wordt het over 10 dagen overgezet, maar in het mailtje dat ik kreeg stond ook niets over een nieuw modem (terwijl bij het telefoongesprek dat WEL genoemd werd). Heb er over gebeld & ik kan dat mailtje als niet-verzonden beschouwen, want ik krijg wel een nieuw modem ;) Mocht ik het niet 3 dagen voor de opleverdatum hebben, dan moet ik nog eens bellen :P :D

Nja, we zien het wel :) Ik bel gewoon over 3 dagen nog eens, ik kan niet een tijd zonder internet zitten...
bij ons zou het 4 weken gaan duren |:(

Hoe komen jullie aan die korte levertijden? :)

• xon
nurret schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:56:
[...]

bij ons zou het 4 weken gaan duren |:(

Hoe komen jullie aan die korte levertijden? :)
Denk doordat ik de eerste persoon was die toevallig op mijn vrije dag 2 februari (overgang tele2) als 1 van de eerste op een half gemigreerde site keek en de nieuwe abonnementen zag :)

• xon
pfff nou na al het goede nieuws..nu gaat het MIS

Op 2 februari mijn adsl pakket geupgrade van versatel plus naar tele 2 plus..leek allemaal goed te gaan en vandaag (27 feb) zou mijn adsl2 lijn worden opgeleverd...nou dat ie ie ook netjes maar er is 1 grote MAAR..

Ze hebben nog NIET het modem verstuurd ! erg handig niet?

De klantenservice snapt er natuurlijk niets van en zijn bezig het te onderzoeken..ik ben nu heerlijk bezig om van het kastje naar de muur gestuurd te worden..

Het moest ERGENS mis gaan @#$@#$@#$

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hehe, hier gaat het ook niet 100% soepeltjes. Het had 18 feb moeten worden, het werd toen 28 feb & nu staat er 8 maart. Het "vragen aan de modempartner" om dat modem te versturen is nog aan de gang volgens de planning die ik zien kan :+ Heb ook al gebeld & er werd me verzekerd dat het modem er zou zijn voordat ik de lijn krijg. Maar goed, ik blijf dus ook om de paar dagen bellen om er zeker van te zijn dat ik dat modem op tijd krijg...

De organisatie daar is nog niet echt ideaal ;) Soms bel ik & dan kunnen ze niet bij m'n gegevens :D

Houd ons op de hoogte :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm, ik dacht net van: wat gaat die azureus toch snel vandaag, ik in de router en serviceweb van solcon kijken, blijkt dat we gratis zijn geupgrade van 1024/320 naar 2048/512 ;)!

Tele2 bevalt me nu al erg goed ;).

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-02 11:19
Even over het gebruik van een eigen modem:

Je bent vrij een willekeurig geschikt ADSL2+ modem te gebruiken. Hierop wordt door de helpdesk echter geen support geleverd (je zult er dan ook zelf moeten achterkomen OF je modem geschikt is wanneer je het geleverde modem niet wilt gebruiken). Je krijgt een Davolink of Samsung modem in bruikleen (Behalve bij Tele2 Lite en Tele2 Lite Compleet -> Speedtouch). Je hoeft dus niet een modem aan te schaffen.

Verder kan iedereen met een oude Versatel/Zonnet abonnement kostenloos overstappen, een upgrade is immers gratis. Wel ga je een nieuw jaarcontract aan.

De downtime zullen ze uiteraard proberen te beperken tot een minimum.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Bij mij staat er nu dat het modem verzonden is :) De streefdatum voor aankomst bij mij is 3 maart, morgen dus. Ik heb nog even gebeld, maar bij Tele2 konden ze niet bij m'n gegevens & Versatel was niet te bereiken omdat het telefoon-menu niet helemaal goed was ivm veranderingen :D

Maar als het goed is zou mijn oude verbinding moeten werken met het nieuwe modem. Dan zou ik dus vanaf morgen tot de 6e met het nieuwe modem op het oude netwerk zitten, totdat ik op de 6e wordt overgezet. Ik zal updates geven zodra ik nieuws heb ;)

Alone at last
Just nostalgia and I

• xon
mij dus nog steeds geen modem ontvangen..al bijna een week te laat..en een week dat ik zonder internet zit (lang leven mijn telefoon met gprs)

Ik merk nu pas dat de hele migratie bij hun intern voor problemen zorgt want ook bij mij wisten ze dus ECHT niet van elkaar af (versatel <> tele2) en konden ze niet bij mijn gegevens..TOT aan eind vorige week..er is nu nog maar 1 servicedesk met 1 nummer..positief dus..

Ik heb het behoorlijk laten escaleren daar (inhoeverre dit zin heefT) en ze hebben mij beloofd dat ik VOOR 7 maart (dinsdag) mijn modem krijg...
Overigens werd ik gister ook doodleuk door versatel nog voor de komende maanden aangeslagen voor de 30 euro per maand op oude abonnement..gewoon versatel brief (email) formaat..ze hebben blijkbaar nog niet genoeg" zoek en vervang" met tele2 gedaan :-)

De klachtenbrief ligt al klaar en wacht eigenlijk op de postbode die dinsdag NIET gaat komen en dat ik weer een extra alinea in me brief kan toevoegen.

gaat behoorlijk *** dus..

Overigens..ik heb een SMC Wireless Router/modem geschikt voor ADSL 2..als iemand hier de adsl2/tele2 instellingen van weet...GRAAAAAAAAAG[/i]

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09-2025

Phrenetic

ehm...

Ook hier overgestapt, van Zonnet/Versatel Family naar Tele2 compleet.

Aansluitdatum 3 maart, is geregeld maar ook hier geen modem natuurlijk. Ik zag de bui al hangen en heb de helpdesk 1 dag voor de oplevering gebeld en zij wisten mij te melden dat het modem toch echt verstuurd was, alleen niet wanneer.
Natuurlijk was op de dag van de oplevering nog steeds geen modem en 'toevallig' waren ze er net achter gekomen dat er bij een kleine groep klanten iets mis is gegaan met het versturen van de modems (yeah right dat ze dat pas net wisten...).

Vervolgens wordt ik de hele middag gebeld door mensen die iemand anders proberen te bellen... vreemd. Mijn eigen vaste nummer maar eens gebeld met mobiel en krijg een vreemde aan de lijn.

Conclusie: tele2 heeft bij het migreren van de ADSL lijn mijn telefoonnummer met dat van iemand anders omgewisseld 8)7
De melding aan de helpdesk is nu bijna 24 uur geleden gedaan maar naar nu blijkt nog steeds niet opgepikt door de 'betreffende afdeling'. Ze kunnen verder niks voor me doen... Nu maar een storingsmelding naar KPN doorgegeven, eens kijken of die het wel binnen een dag op kunnen lossen. (Wat nou, "geen KPN meer nodig"... KPN belde net al terug met de mededeling dat het zo snel mogelijk opgelost gaat worden).

Voorlopige stand van zaken: actieve ADSL verbinding zonder modem op het telefoonabonnement van een ander.

Gaat goed zo Tele2! the company that brings you small bills and huge troubles...

[ Voor 8% gewijzigd door Phrenetic op 04-03-2006 17:39 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Had gisteren het modem moeten ontvangen, tis 1 maart verstuurd (althans, dat was de bedoeling, weet het zelf niet zeker :P) heb nu nog steeds niets binnen :Z Klasse!! Zeker aangezien ik maandag aangesloten zal worden op het nieuwe netwerk & ik een ADSL modem heb uit 2002 waarvan niemand bij Versatel/Tele2 zelfs maar weet dat ze het ooit geleverd hebben 8)7 Helpdesk gebeld > Bij de helpdesk dachten ze dat ik nog steeds wel een verbinding tot stand zou kunnen brengen met dat oude modem... Lijkt me heel stug, maar daar hoop ik dan maar op, of dat ik 's morgens m'n modem binnen krijg...

Wel echt matig, aangezien ik bij de bestelling gevraagd heb of ik het modem wel van tevoren krijgen zou (3 dagen) en in de tussentijd nog een stuk of wat keer gebeld heb om dat te laten bevestigen 8)7 :+ Ik ga er maar even vanuit dat dit allemaal fout loopt vanwege de overname/fusie/tever...

De mensen bij de helpdesk zijn welwillend zat, maar kunnen idd de helft van de tijd niet bij de gegevens of komen vaak bij foute gegevens uit. Bijv. dat ik ISDN heb (zelfs nooit gehad) en dat ik internet heb op een ander nummer :D

Alone at last
Just nostalgia and I

• Gadgeteer
Versatel leverde vroeger modems via Etech. Voor ADSL2 hebben ze een andere leverancier.
In verband met de vele aanvragen kan die niet binnen de gestelde termijn aan de vraag voldoen..
Tele2 is dus niet helemaal schuldig aan het te laat krijgen van het modem bij sommige klanten.
Of dachten jullie werkelijk dat Tele2 die zelf zou leveren, dat is dan een beetje naïef in mijn ogen..

De KS kan alleen controleren of de opdracht voor het verzenden naar de leverancier is gestuurd. Ze kunnen niet zien of die het modem ook daadwerkelijk heeft opgestuurd naar de klant. Track 'n Trace (door KS medewerker) kan soms helderheid verschaffen maar niet altijd..

@Okyah
Jij hebt zeker nog een Arescom modem? Mensen die later op de klantenservice zijn komen werken kennen die modems niet. Er zijn nog maar weinigen die zo'n modem gebruiken (bij velen gingen die stuk door oververhitting, daarom zijn ze gestopt met die modems uitleveren destijds).

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik weet dat Tele2 die dingen niet zelf levert, maar ik wacht liever een week langer op de verbinding dan dat ik een week zonder internet zit :P Ze hadden toch direct het modem kunnen bestellen, ipv van te wachten tot 1 maart? :) Ik heb die bestelling een maand geleden al gedaan :D En nu wordt prob wel de netwerk-wijziging maandag doorgevoerd... wat dus waarschijnlijk resulteert in een tijd zonder internet :| TEH HORROR!! T_T :+

En idd, ik heb Arescom NetDSL1000 modem/router, gewoon toen in een Zonnet-pakket gekregen dat ik in een winkel kocht :D Werkt hier btw al bijna 4 jaar 24/7 :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Gadgeteer
Ze wachten met bestellen modem totdat er een goedkering is van KPN voor de aansluiting van ADSL2+. KPN is LEC (beheerder netwerk en wijkcentrales enzo) die moet alle gegevens eerst goedkeuren anders wordt je niet aangesloten.

• xon
ik vind het toch wel frustie dat ik een modem nu heb die KAN werken maar ik de juiste settings niet weet .....grrrr...

• Gadgeteer
Tja daar kan ik je helaas niet aan helpen. Al geprobeerd de KS te bellen hiervoor?

• Phrenetic

Phrenetic

ehm...

Nee, die zeggen dat het niet kant, punt.

In een ander topic (het 20mbit topic?) heb ik het wel voorbij zien komen, hoe je een ander modem moet instellen. Dat was zelfs met een ADSL1 modem, al werkt dat niet op volle snelheid natuurlijk. Je hebt alleen een password nodig, en dat kan (of kon) je in je nieuwe modem vinden. En da's weer lastig als je die nog niet hebt ontvangen :)

BTW, mijn probleem van de verwisselde telefoonlijnen is binnen 3 uur opgelost door KPN waar tele2 het na bijna 24 uur nog niet eens in behandeling had genomen...

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ok, ik zit nu met xon's probleem ;( Vanmorgen wilde ik vrolijk m'n mail ophalen, maar m'n verbinding dacht daar anders over :/ Even gekeken op het modem & ja hoor, geen verbinding met de outside world :o Nja, Tele2 gebeld, die konden niet bij mijn gegevens... dus toen met Versatel doorverbonden. Idd, vandaag werd de verbinding overgezet, waarschijnlijk was dat net gebeurd. Ik dus gemeld dat ik mijn modem nog niet had, terwijl ik tig keer gebeld heb om te vragen of dat modem er wel een paar dagen zou zijn voor dat mijn verbinding overgezet werd. Elke keer werd me verteld dat dat het geval zou zijn... :Z

Nog leuker is dat de helpdesk zaterdag beweerde dat ik wel een verbinding tot stand zou kunnen brengen met mijn oude modem. Nu vertelde ik vanmorgen de meneer vd Versatel helpdesk dat mij dit verteld was, maar dat het me erg stug leek. Hij ging even in bespreking met een collega, waarna het antwoord volgde "Ik heb het net met mijn collega besproken & het lijkt ons erg stug dat het zou werken"... O RLY?? :P Pfffff...

Daar zit ik dan zonder internet. Alle buren met draadloze netwerken hebben de boel beveiligd, dus even meesurfen gaat niet. Ja, tis enkel WEP in alle gevallen, dus makkelijk om er op te komen, maar ze zetten er geen beveiliging op omdat ze zo graag hebben dat de buren mee doen ;) Ik zit dus echt zonder internet ;(

Op de vraag wanneer het modem komt > "Vandaag of morgen, of misschien later" ... XD Ja, dat het ooit gebeuren zal mag ik hopen... Maar hoe moeilijk is het nu om de zending van het modem & de tot standbrenging van de verbinding op de goede volgorde te laten gebeuren? :/ Had dan een week gewacht met die verandering van de verbinding... :/

//Ik ben nu dus niet thuis :+

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 06-03-2006 14:02 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Phrenetic

Phrenetic

ehm...

Ehhh.... :?

Abonnementhistorie
1. 06 maart 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
2. 06 maart 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
3. 06 maart 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
4. 04 maart 2006 De Versatel systemen zijn gereed voor gebruik.
5. 04 maart 2006 Versatel heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
6. 26 februari 2006 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner Docdata
7. 18 februari 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
8. 17 februari 2006 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
9. 07 februari 2006 Versatel heeft order geregistreerd.

Opgeleverd op 3 maart (klopt, het oude signaal weg), 4 maart alles gereed voor gebruik. Sinds vanmiddag ineens opnieuw aangevraagd en ingepland. Nieuwe opleverdatum 20 maart... |:(
Zijn de leveringsproblemen zo groot dat ze nu m'n oude signaal terug hebben gezet en de ADSL2 verbinding opnieuw gaan opleveren op een latere datum? Zo maar weer een belletje naar de helpdesk ...

Edit: Modem is vandaag toch echt verstuurd konden ze me vertellen. Waarom de ADSL verbinding opnieuw is aangevraagd weten ze niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Phrenetic op 06-03-2006 17:54 ]

• xon
Pfff ik begin me haast schuldig te voelen als TS als ik al jullie reacties zie >:)

Maaaar geen nood want ik heb zelf ook nog steeds geen internet (of je " in een hoekje van mijn slaapkamer met een laptop 2 meter in de lucht meeliften op de onbeveiligde lijn van de overbuurman" internet noemen)

Zoals eerder te lezen was heb ik ook de boel bestooookt met mails/telefoontjes tot ziekelijk aan toe. Resultaat is nu dat ik het modem VOOR 7 maart zou krijgen..vandaag is het 7 maart en ik kreeg inderdaad wat van onze vrienden...een Tele 2...MAIL.

Met daarin de volgende tekst:
Het antwoord van Tele2 op uw vraag is:

Wij zullen u het door u bestelde modem z.s.m. toe sturen. Naar verwachting zal deze binnen een week bij u aangeboden worden.

Voor de eventuele bijkomende kosten voor het modem verwijzen wij u naar de actievoorwaarden van uw bestelling. Deze voorwaarden zijn te vinden op uw privé-pagina.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Klantenservice
Tele2 Nederland
Blijkbaar wisten ze vorige week al dat ik vandaag een mail zou krijgen. Met andere woorden..de 3e partij die het modem verstuurd die kan wel degelijk plannen maar laat zich absoluut niet verstoren door prioriteiten zoals boze klanten :( . Als je dus van Tele2 een datum krijgt is dat hoogstwaarschijnlijk de datum dat ze deze bovenstaande mail versturen.

Even voor de overstappers..hou ook je rekening in de gaten want je wordt nog steeds voor het oude tarief gefactureerd omdat dit deel waarschijnlijk nog niet over is.

Mijn klachtenbrief licht al klaar en hoeft alleen nog dichtgelikt te worden..

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Pfff...

Ik zit hier dus sinds maandag MET verbinding, maar ZONDER modem...

Ok, dinsdag weer gebeld. Toen werd me verteld dat DIE dag het modem verzonden was (terwijl ik maandag al verbonden werd...) en dat het dinsdag of woensdag zou komen. Woensdag om een uur of 4 nog niets, dus weer gebeld. Ja, woensdag of donderdag zeker, want het was dinsdag verstuurd. Gisteren weer geprobeerd te bellen, maar de helpdesk/klantenservice was zo druk dat ik gewoon gedisconnect werd aan de andere kant vd lijn :Z

Ook zo leuk is dat de 2 nummers die gebruikt worden (09002411602 & 09000440440) steeds van menu wisselen. Ook zijn er opties niet, die er wel moeten zijn. Laat het nu steeds zijn dat ik eigenlijk DIE optie had moeten kiezen & dat ik verkeerd zit....

Maar goed, vanmorgen meteen om 8 uur gebeld naar 09000440440. Vervolgens 20 mins in de rij gestaan 8)7 Toen kreeg ik te horen dat ik fout zat & dat ik doorverbonden werd. Die persoon zei mij ook dat ik fout zat & dat de mensen die ik wilde spreken om 9 uur er zouden zijn. Welnu, ik belde om 9 uur weer, naar het juiste nummer, maar koos de verkeerde optie (aangezien de goede niet bestaat) waarna ik met de juiste mensen doorverbonden werd. Daar hadden ze allemaal last van een storing in het systeem, waardoor ze niet konden zien of ik dat modem wel of niet toegestuurd had gekregen. Hun advies > Als je maandag nog niets hebt, bel dan nog eens. WTF??? :/ Zijn ze GEK ofzo? Ik zit al sinds maandag zonder internet, terwijl me een downtime van luttele MINUTEN beloofd was... ffs, ik ben zo pissed off... En ik maar thuis wachten de afgelopen paar dagen om dat modem niet mis te lopen...

Wat kan je hier nou tegen doen? Weigeren te betalen voor een maand? Merken ze uiteindelijk toch niets van. Je kan er gewoon niets tegen doen, terwijl ze je dit aan doen.. ;(

//Topique titel veranderen naar <[Versatel/Tele2] 'ADSL Plus' "upgrade"> ? :P

//Update van zaterdag >>
Gisteren nog eens gebeld om een uur of 1, toen hadden ze nog last van een storing. Om 4 uur weer gebeld, toen was er nog steeds wel een storing, maar iemand kon deels bij mijn gegevens. Inderdaad, het modem zou dinsdag verstuurd zijn. Nu weet ik niet welk post-verzend-bedrijf achter deze levering zit, maar in de tijd die dat pakketje er over gedaan heeft zodra het hier is, kan ik een pakketje in Spanje of het oostblok hebben oid... Maar goed, ik ga er maar niet van uit dat ze liegen. Het zou vandaag ook nog aangeboden kunnen worden, dus ik wacht vandaag weer thuis. Maar ik ben wel extreem chagrijnig. Ik ondervind nogal wat nadelen door deze matige behandeling van Tele2 :/

Maar wat kan ik nu nog doen, behalve wachten? ;(

// UPDATE!! :P Eindelijk, de bel ging & het was geen Jehova's getuige oid :+ Er was een bezorger met het.... modem :D

Aangesloten, even lichtelijke paniek omdat dat modem tig minuten enkel rood knipperde, maar nu... VERBINDING :) Ga nu even stabiliteit in de gaten houden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Okyah op 11-03-2006 12:32 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• xon
nou ook ik heb alles nu goed draaiende...EINDELIJK..er gaat uiteraard wel een klachtenbrief die kant op!

Even voor jullie de vraag..ik had altijd een @versatel.nl e-mail adres maar als ik user@tele2.nl gebruik om in te loggen gaat het mis en herkent ie dat niet.

Op de hoofdpagina wordt namelijk een jaarlang gratis normal virus scanner aangeboden maar ik kan nu niet inloggen bij Tele2 alleen bij versatel. En dan kom ik terecht op de lelijke versatel pagina.

Iemand een idee of ik wel een tele2 adres heb?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Om te beginnen, ik heb geen idee van mail-adressen :P Ik zit nog met een @zonnet.nl adres & weet nergens anders van ;)

Ik zit met een verbinding, maar heb wel zo'n 6% packet loss als ik herhaaldelijk naar een willekeurige server ping ;( Vooral irritant bij gewoon surfen & mail doen &zo.

Heb contact opgenomen met de klantenservice (nadat ik zelf alles zonder dingen er tussen & met nieuwe kabels had aangesloten) waar mij verzocht werd een andere DNS server te proberen. Hielp niet & nu zal hun technische dienst naar de lijn kijken. Maar tis wel een beetje een matig begin ;(

//Btw, zou jij ook even kunnen kijken naar eventuele packetloss?
Mocht je niet weten hoe >
run > command > "ping -t <server>"
kies als server bijv 62.58.50.1 AKA zonnet :P
Na een minuut of 10 "ctrl+c" en kijken hoeveel er niet teruggekomen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Okyah op 12-03-2006 19:06 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• xon
hmmm op 3 minuten iets van 7 %.....ligt dus niet aan jou..ow ow waar zijn we aan begonnen

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

;(

Ja, erg jammer. Niet zo'n ramp voor downloads & de meesta spellen, maar erg vervelend voor surfen & webmail gebruik + posten op fora :/ Maar goed, al contact opgenomen met de klantenservice & er zal naar gekeken worden. Maar ik blijf het in de gaten houden.

Als ik het modem ping is alles hier ok btw. Heeeeeel afentoe een packet dat verdwijnt, maar over een lange tijd toch gemiddeld 0% loss. Het probleem ligt dus echt ergens tussen het modem (of in het mdem) & Tele2.

/sad panda

[ Voor 33% gewijzigd door Okyah op 12-03-2006 21:13 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Meh, gisteren zag het er goed uit, dus ik dacht dat ze iets veranderd hadden. Op 1000 pings ofzo 2 packets verloren. Nu vandaag is het weer aan de 5% en dat is hevig irritant met surfen & mailen & posten :/

Gisteren ook een lange disconnect waarbij ik het modem moest herstarten eer ik weer een verbinding had... Ik hoop dat dit om begin probleempjes gaat & dat ik snel normaal van m'n verbinding gebruik kan maken.

Alone at last
Just nostalgia and I

• xon
wat haal je op www.speedtest.nl ?

up en down

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

ik ben ook zeer geintreseerd in een upgrade van Versatel plus naar tele 2 all in, maar blijft je toegewezen ip-nummer hetzelfde , ik draai namelijk een eigen webserver. En helaas heeft google ook mij ip-nummer als link geindexeerd (en dat willen we natuurlijk behouden)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mjah, eerlijk gezegd weinig vertrouwen in die resultaten, aangezien ze redelijk wisselend zijn ;)

De ene keer 400-500 down, de andere keer 800-900. Maar als ik een groot bestand download haal ik maximaal ongeveer 500 kb/s. Qua upload haal ik bij speedtest ongeveer 90-100 kb/s, als ik naar een ftp-server een groot bestand upload haal ik zo'n 100 kb/s.

Alone at last
Just nostalgia and I

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:11
Waarom wil iedereen altijd zo graag bij versatel/tele2 blijven?

Toen het van zon naar versatel ging werd het al slecht en nu nog erger.

Ja, ik heb het zelf ook, blij als het september is :>

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• xon
Okyah schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:58:
Mjah, eerlijk gezegd weinig vertrouwen in die resultaten, aangezien ze redelijk wisselend zijn ;)

De ene keer 400-500 down, de andere keer 800-900. Maar als ik een groot bestand download haal ik maximaal ongeveer 500 kb/s. Qua upload haal ik bij speedtest ongeveer 90-100 kb/s, als ik naar een ftp-server een groot bestand upload haal ik zo'n 100 kb/s.
Hmm ik kom niet boven de 500 uit bij speedtest moet ik zeggen..nieuwsgroepen gaan ook niet rap maar dat komt door die verschrikkkkelijke versatel servers.

Ik verwacht eerlijk gezegd (of misschien hoop ik het wel erg) dat tele2 vanaf juni echt werk gaat maken van de hele internet tak en flink gaat investeren. Zij willen namelijk direct met KPN concurreren op de IP TV markt. Als je op dit moment een 20mb mb lijn met TV aanvraagd moet je naar ik heb gehoord tot juni/juli wachten tot de lijn is opgeleverd. Ze hebben dit gedaan omdat het nu nog een te groot zooitje is bij de huidige " versatel voetbal" kijkers en het vaak niet werkt. NEgatieve reclame als je de lijnen wel op gaat leveren dus.

Ook zijn ze stilletjes op de achtergrond bezig met testen om hopenlijk straks terug te komen in Juli met een goed werkend pakket met alle tv zenders en niet dus alleen voetbal.

Als je stevig in de markt wil staan zul je ook met een goed product moeten komen dus wat dat betreft heb ik wel wat vertrouwen dat het goedkomt. Met versatel ging het immers al niet helemaal lekker toen het verkocht werd en Tele2 is MEGA in europa dus meer investerings mogelijkheden naar mijn mening.
Pagina: 1