Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Testrit in auto waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
ik heb morgen een test rit in een Opel astra OPC. maar waar meot ik nu beetje opletten?

Wat zijn de dingen die je kan merken op het moment van de testrit?

Lekker zijn is een gave :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
In eerste instantie lijkt mij rijcomfort (zitcomfort, vering, dat soort dingen) en performance (tot op bepaalde hoogte) belangrijk... van die dingen die je niet in een brochure kan zien.
Ik zou gewoon echt letten op hoe de auto aanvoelt.

Saved by the buoyancy of citrus

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijken hoe hij remt, optrekt, hoe het dashboard eruit ziet, zitruimte voor, zitruimte achter, bagageruimte, airbags, vering, zithoogte :?

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 03-02-2006 15:33 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Nieuw of 2e hands?

je forum is gehacked btw

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bijgeluiden ook niet te vergeten..

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:36

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:05
Bij een testrit zou ik wat extremere dingen doen dan je normaal zou doen, dan komen meestal het snelst slechte en goede punten naar boven. Dus bijvoorbeeld sprintje trekken waarbij je de motor tot (bijna) volgas door laat trekken, plots heel hard remmen tot stilstand (let wel op dat er niemand achter je rijd :+ ), bochtig weggetje opzoeken en daar een beetje vlot overheen rijden, een paar drempels nemen, enzovoort. Maar ook dingen als inparkeren, zodat je merkt of dat makkelijk gaat en of je naar jou idee overal goed zicht op hebt. En achterin gaan zitten, kijken of dat makkelijk gaat, voldoende ruimte en dat soort dingen.

Hangt verder ook wel af van of de auto nieuw is of niet.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
nee het is 2e hands uit 2004

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

paQ

al sinds april 2005 :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

mooie bak een OPC, maar dat zijn wel ragauto's dus let goed op of het motortje nog in orde is, zal best wel als hij uit 2004 is maar je weet nooit.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
privé overname, bij een garagebedrijf zonder credentials of een BOVAG garage? Hoe zit het met de historie van de auto, waarom gaat ie er nu alweer uit? Is namelijk erg onvoordelig om je auto na ~1.5 jaar alweer te verkopen, dus daar kan een vervelende oorzaak achter zitten.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:22:
mooie bak een OPC, maar dat zijn wel ragauto's dus let goed op of het motortje nog in orde is, zal best wel als hij uit 2004 is maar je weet nooit.
OPC is niet echt een rag bak, de meeste OPC's zijn verkocht aan mensen in de middenleeftijd, mede omdat de (toen) nieuwprijs best hoog lag :)

gewoon letten op de standaard dingen, schakelt ie goed, klinkt de motor naar behoren, is de motor niet lui onderin toeren. Bij een auto uit 2004 is dat het enige waar je eigenlijk op moet letten...aangezien dat het enige is wat echt stuk gegaan kan zijn, bij normaal gebruik danwel.
Let ook op of de auto nooit schade heeft gehad (goed langs de kanten van de auto kijken op slecht weg gewerkte oneffenheden e.d. )

Wabbawabbawabbawabba

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Trillingen in het stuur, ook controleren tijdens remmen.

Stuur ff los laten en kijken of hij nog rechtdoor blijft rijden.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
HunterPro schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:23:
[...]

privé overname, bij een garagebedrijf zonder credentials of een BOVAG garage? Hoe zit het met de historie van de auto, waarom gaat ie er nu alweer uit? Is namelijk erg onvoordelig om je auto na ~1.5 jaar alweer te verkopen, dus daar kan een vervelende oorzaak achter zitten.
Autobedrijf merel, volgens mij dus de officiele opel dealers in nederlands
hehe jah weet het :P moet ik ooit nog is wat aan doen :P

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
een Opel?

Roest, en goed in de achteruitkijk spiegel kijken of je onderweg niet onderdelen verliest

serieus
of hij goed remt, goed rechtdoor blijft rijden, of alle knoppen werken, let op rare piepjes enzo, of airco/verwarming etc werkt, trek hem goed door en kijk of het geen problemen geeft, kijk de onderhoudspapieren na

zo ff waar ik nu aan kon denken... zijn vast wel meer dingen

• WiLLoW_TieN
Maybe een ANWB aankoopkeuring laten uitvoeren :X

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:42
Outerspace schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:33:
Kijken hoe hij remt, optrekt, hoe het dashboard eruit ziet, zitruimte voor, zitruimte achter, bagageruimte, airbags, vering, zithoogte :?
Even de airbags testen :+
:D

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:20:
en dat zeg jij :P

hoe gaat het met je vectra

verder inderdaad goed letten op bijgeluiden, kraakjes rammeltjes. check de banden ook nog even ;) de stoelen en verder trap hem goed in, dan voel je ook of hij stotterd etc.
kijk ook of hij nog mooi rechtuit loopt (of iets naar rechts) als je je stuurloslaat
verder zou ik een ANWB keuring laten doen zoals WiLLOW_TieN zegt :)

oja check ook de schokdempers (of de auto niet blijft dijnen als je op een hoek gaat zitten en overeind komt)

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 03-02-2006 17:27 ]

• WiLLoW_TieN
GoldenSample schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:27:
[...]

en dat zeg jij :P

hoe gaat het met je vectra

verder inderdaad goed letten op bijgeluiden, kraakjes rammeltjes. check de banden ook nog even ;) de stoelen en verder trap hem goed in, dan voel je ook of hij stotterd etc.
kijk ook of hij nog mooi rechtuit loopt (of iets naar rechts) als je je stuurloslaat
verder zou ik een ANWB keuring laten doen zoals WiLLOW_TieN zegt :)

oja check ook de schokdempers (of de auto niet blijft dijnen als je op een hoek gaat zitten en overeind komt)
offtopic:
He he eindelijk iemand die hem doorhad ;)
Prima de eerste 1100 klm. zitten erop en nada noppes nix geen mankementen. Is gewoon een keurige wagen. Uit voorzorg is de distributieriem vervangen bij de Opel dealer en is hij geheel nagekeken. Ze zeiden dat ik hem heel goedkoop had gekocht. Wagen was bij hun zeker € 2500 duurder geweest.

Laat de wagen bij een andere garage ( bij voorkeur Opel ) even op de brug zetten en nakijken.
Die hebben zo in gaten als het evt. een schade auto is. En laat de NAP even natrekken.

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 03-02-2006 17:35 ]

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Net ff proef rit gehad :)

ding is super fucking geil :P

ben verliefd :P

ohjah waarom ie er al zo snel uit ging het was van een senior consultant van die maatschapij en die is weggegaan en aangezien het nieuwe model opc er nu is moest deze in de verkoop :)

Staan maar 35k kilometers op dus valt wel mee :)

verkoper die mee reed met proefrit zei zelf je moet deze auto gewoon tot de 7000 toeren trekken :)

het kan gewoon en het mag daar is deze auto voor gebouwd

Dus ook maar ff gedaan en in ze 2/3/4 bleef ie maar gaan:P tot ik zonder erg in had op de 180 zat :P

me vader nog ff mee lopen rijden die moest dus ff testen hoe goed die op de weg lag :P

dus ff vol remmen stevige ruk aan stuur getrokken ff 180 graden gekeerd en dat soort dingen :)
gewoon geil :)

[ Voor 14% gewijzigd door Thrillseeka op 04-02-2006 14:14 ]

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
oh en donderdag middag krijg ik hem :) vrijdag audio shit+ tomtom :)

en dan ga ik wel ff pics maken :)

• TheZeroorez
  • Niet online
"voor ik het erg erin had zat ik al op 180 km/h"

Even 3 weekjes wachten met de auto te kopen, anders krijg jij een bon thuis :p

Dan niet.

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 04-02-2006 14:13 ]

• paQ
  • Laatst online: 22:28

paQ

extra airmiles op de smilies? :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• paknaald
  • Laatst online: 15:09
Give the man a break. Zo'n testrit is heavy :P Feli met je OPC!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
hehe yeah :P

ding is echt super geil :P

straks met me geluid erin :P

lees pioneer radio 7800 mp(geloof ik)
jbl 6 kanaals versterker
2x 200 watt voorin
2x 300 watt in hoede plank
1600 watt sub

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
OPC turbo of de Normale btw???

Ik vind ze heerlijk rijden , alleen het verbruik is wat mij tegenhoud...
Aanschaf is nog te overzien , maar 20.000 km per jaar met zo'n bak als je 19 bent...:P

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
lordspacie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:40:
hehe yeah :P

ding is echt super geil :P

straks met me geluid erin :P

lees pioneer radio 7800 mp(geloof ik)
jbl 6 kanaals versterker
2x 200 watt voorin
2x 300 watt in hoede plank
1600 watt sub
Je punt-toets is stuk denk ik.

Misschien nog leuk om te lezen: http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1246
lordspacie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:11:
Dus ook maar ff gedaan en in ze 2/3/4 bleef ie maar gaan:P tot ik zonder erg in had op de 180 zat :P
Uit die test: "De Astra OPC bereikt de 180 km/h in 21,8 seconden". :P Verder leuke wagen.
AcIDeR schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:47:
OPC turbo of de Normale btw???

Ik vind ze heerlijk rijden , alleen het verbruik is wat mij tegenhoud...
Aanschaf is nog te overzien , maar 20.000 km per jaar met zo'n bak als je 19 bent...:P
De 'normale' 2.0 16v is alleen maar in 2000 gemaakt, daarna kwam de 2.0T. En aangezien de TS z'n auto uit 2004 is....

[ Voor 23% gewijzigd door LoneGunman op 04-02-2006 14:50 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
LoneGunman schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:48:
[...]

Je punt-toets is stuk denk ik.

Misschien nog leuk om te lezen: http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=1246
Dus jij zet punten na je smileys?
LoneGunman schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:48:
[...]

Uit die test: "De Astra OPC bereikt de 180 km/h in 21,8 seconden". :P Verder leuke wagen.
Verwar je het niet met de 100? 180 in 21,8 is best goed voor een 'gewone' wagen hoor..

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
he is idd de turbo :P

en 180 km haalde ik volgens mij snelelr dan 20 secs meer 15 secs :)

Verwijderd

dan niet hoor

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 15:02 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je het topic had doorgelezen had je kunnen weten dat de auto al gekocht is, nadat de testrit gemaakt was :\

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:56:
[...]
Dus jij zet punten na je smileys?
Nee, ik zet punten i.p.v. smileys. :) of allebei
Verwar je het niet met de 100? 180 in 21,8 is best goed voor een 'gewone' wagen hoor..
Nee, dat doe ik niet. Ik merkte op de test van Autoweek toevallig ook de door de TS aangegeven snelheid bevatte (180). Of dit nu snel of langzaam is.....tja, veel auto's zullen het niet zo snel halen, velen ook wel. De TS vond het blijkbaar snel gaan.
lordspacie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:56:
he is idd de turbo :P

en 180 km haalde ik volgens mij snelelr dan 20 secs meer 15 secs :)
Leuk hé, snelle auto's ;) Post eens wat pics!

[ Voor 20% gewijzigd door LoneGunman op 04-02-2006 15:04 ]

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
ff wat standaard pics die er niet uitzien maar goed :P

beetje indruk:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.basicorange.nl/fotos/5/50NZGT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.basicorange.nl/fotos/5/50NZGT_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.basicorange.nl/fotos/5/50NZGT_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.basicorange.nl/fotos/5/50NZGT_4.jpg

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Tja als ik eerlijk ben, vind ik em lelijk, maar verder zijn de specs wel 'aardig'...
voor een opel that is. :P
Toch veel plezier ermee... alleen wil ik wel nog even opmerken dat er meer automerken zijn die veel beter sportieve en snelle auto's kunnen maken die er ook nog is mooi uitzien. :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
pics zijn redelijk brak :)

irl ziet ie er gaver uit :)

en ach zoek een betrouwbare auto :)

en bijna alle andere auto's tegenwoordig hebben zo een redelijk rechte achterkant.

net zoals golf/a3/nieuwste astra/megane en weet ik het :) en dat vind ik dus absoluut niet mooi.

en eik was ik niet op zoek naar een bak met veel pk maar gewoon een stoere auto :)

[ Voor 15% gewijzigd door Thrillseeka op 04-02-2006 18:24 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lordspacie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:24:
pics zijn redelijk brak :)

irl ziet ie er gaver uit :)

en ach zoek een betrouwbare auto :)

en bijna alle andere auto's tegenwoordig hebben zo een redelijk rechte achterkant.

net zoals golf/a3/nieuwste astra/megane en weet ik het :) en dat vind ik dus absoluut niet mooi.

en eik was ik niet op zoek naar een bak met veel pk maar gewoon een stoere auto :)
betrouwbaar, voor de betrouwbaarste auto's moet je niet bij opel zijn... maar in het land van de rijzende zon ;) dat is van 'vroegah' (niet dat ze onbetrouwbaar zijn maar 't betrouwbaarst echt niet meer)

verder leuke bak hoewel opel niet mijn ding is en ik juis meer van de rechtere achterkanten hou (bijv een Focus ST of RS das pas leuk zo een toet)

maar verder veel succes er mee

en heb je hem nu op jouw naam verzekerd mag ik hopen? :)

• WiLLoW_TieN
Hele mooie wagen gefeliciteerd ermee. Heeft hij Airco i.p.v Climate Control ?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Beetje saai interrieur om eerlijk te zijn, maar daar het bij deze wagen niet echt om denk ik :D
Specht schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:03:
Tja als ik eerlijk ben, vind ik em lelijk, maar verder zijn de specs wel 'aardig'...
voor een opel that is. :P
Toch veel plezier ermee... alleen wil ik wel nog even opmerken dat er meer automerken zijn die veel beter sportieve en snelle auto's kunnen maken die er ook nog is mooi uitzien. :+
Smaken verschillen en als iedereen een Ferrari kon betalen was die ook niet bijzonder meer.

Maarruhh..specs?
0-180 weten we nu al, maar vermogen, koppel en gewicht enz?

[ Voor 76% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-02-2006 20:07 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Robin
  • Niet online
De 7000 toeren halen raad ik je sterk af, ook al is het een OPC en kan die dat halen. Dat toerental is alleen handig als je even flink wilt optrekken, daarna zou ik toch maar eens vlot gaan schakelen want je rijd op die manier de motor echt naar de knoppen. Voor de rest zou ik letten op de kleine details van de auto: een OPC is rap, maar echt ontzettend gevoelig voor onderdelen die kapot aan het gaan zijn. De ene keer mag je de startmotor laten maken en de andere keer is het de waterpomp. Ik raad je ook aan om altijd naar een erkende Opel-dealer te gaan, ook voor de kleine beurten en APK-keuringen. Een dealer om de hoek mag dan wel bekend zijn met een Opel, maar een OPC verschilt dermate onder de kap dat een monteur al snel iets over het hoofd ziet. De lokale dealer hier heeft het in zijn kop gehaald om een riem de verkeerde kant op te laten draaien waardoor de waterpomp kapot is gegaan. We zijn toen maar naar de erkende dealer gegaan en die andere garage de huid volgescholden.

OPC's zijn ontettend geile bakken, maar vergen onderhoud en je moet er knaken voor hebben om de benzine te kunnen betalen. In de winter mag je blij zijn als je meer dan vijfhonder kilometer kan rijden op een volle tank. Daarentegen is het wel lekker rijden op de snelweg en op de lange stukken. Geniet er van, maar doe het met mate! :)

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:20:
Maybe?? Zeker zul je bedoelen ;)

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
opties die er in zitten:
ABS, Airbags voor, Airconditioning, CD Speler, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Cruise Control, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch bedienbare voorportierramen, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen voor, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, In hoogte verstelbaar stuur, Zij airbags voor, Gordijn airbags voor, Sportstoelen, Boardcomputer, Traction control, Xenon Lampen, Elektrisch verstelbare spiegels

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

lordspacie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:22:
opties die er in zitten:
ABS, Airbags voor, Airconditioning, CD Speler, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Cruise Control, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch bedienbare voorportierramen, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Mistlampen voor, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, In hoogte verstelbaar stuur, Zij airbags voor, Gordijn airbags voor, Sportstoelen, Boardcomputer, Traction control, Xenon Lampen, Elektrisch verstelbare spiegels
TC zie ik staan, ook EPS want met 200 PK op de voorwielen heb je dat wel nodig eigenlijk?
Er moet eigenlijk een wet komen, boven de 180 PK achterwiel aandrijving verplicht. Sturen, aandrijven en het meeste gewicht dragen gaat gewoon niet goed samen met 200 PK.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Chevy454
  • Niet online
Robin schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:08:
De 7000 toeren halen raad ik je sterk af, ook al is het een OPC en kan die dat halen. Dat toerental is alleen handig als je even flink wilt optrekken, daarna zou ik toch maar eens vlot gaan schakelen want je rijd op die manier de motor echt naar de knoppen.
Het is een zwaardere constructie maar het moet normaal wel kunnen. Ik neem aan dat ze bij de OPC versie wel degelijkere materialen gebruiken in vergelijk met de standaard modellen. Alhoewel, als ik naar de suzuki GSX-R1000 drijfstangen kijk dan vraag ik mij af hoe ze het durven om daar lucifer stokjes voor te gebruiken :X

Maar tot 7000rpm heeft bij een wagen minder nut, zit je eerder met het te trage vlamfront. Je zou om echt vermogen eruit te halen toch wel een dubbele bougie setup moeten hebben of een capacitieve onsteking maar die gaat dan weer te zwak zijn bij zo'n cilinderinhoud vrees ik.
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:39:
TC zie ik staan, ook EPS want met 200 PK op de voorwielen heb je dat wel nodig eigenlijk?
Er moet eigenlijk een wet komen, boven de 180 PK achterwiel aandrijving verplicht. Sturen, aandrijven en het meeste gewicht dragen gaat gewoon niet goed samen met 200 PK.
Welke technische inslag heb jij om dat te rechtvaardigen?
Ik vind het totale onzin wat je daar zegt. Om het met Joe Bar wijsheden te zeggen: Het zijn niet de honderd paarden waar je angst voor moet hebben, het is de ezel welke ze bedient waar je angst voor moet hebben.

Ik vind dat ASR, ABS, ESP, TC... you name it... gewoon eraf gesloopt moet worden. Gewoon rijden zoals het rijden ook bedoelt was: sequentiele bak en met een short shifter 8-)

Allemaal onzin van dat vermogen, je hebt er totaal niets aan. Je banden kunnen dat gewoon niet overbrengen. Reken het maar uit hoeveel je band kan overbrengen en bij voorwielaandrijving neemt dat af omdat je door de dynamische gewichtsverplaatsing naar achteren ten gevolge van het acceleren minder asbelasting van voor hebt. En dit is dan nog bij een 100% wiel-wegcontact wat je nooit hebt. 8-)

Ik zou liever wat pk's minder hebben een fatsoenlijk onderstel met een hoge eigenfrequentie en passende dempingsfactor rond de 2500 a 3500 hebben om een optimaal wielwegcontact te hebben en dan het vermogen goed over te brengen.

[ Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 04-02-2006 22:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Robin
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:02:
[...]

Het is een zwaardere constructie maar het moet normaal wel kunnen. Ik neem aan dat ze bij de OPC versie wel degelijkere materialen gebruiken in vergelijk met de standaard modellen. Alhoewel, als ik naar de suzuki GSX-R1000 drijfstangen kijk dan vraag ik mij af hoe ze het durven om daar lucifer stokjes voor te gebruiken :X.
Gezien de afwerking van de OPC-bak die * Robin heeft, is die Astra OPC afkomstig uit de stallen van Steinmetz, netzoals de eerste Zafira OPC-serie uit 2002. Dat is naar mijn mening een goeie tuningcentre die een en ander aanpassen of helemaal vervangen qua onderdelen. Ik kan je echt uit eigen ervaring vertellen dat 7000 toeren bij een Zafira OPC niet echt gezond klinkt, je zou haast denken dat de motor in 'overdrive' aan het werken is. Hoe het technisch in elkaar zit kan ik je niet vertellen, daar ben ik een leek in.

* Robin rijdt liever een Zafira OPC dan een Astra OPC

Maar dat is meer geilheid dan wat anders. Een Zafira OPC is een stuk groter, zwaarder en bruter op de weg :9. En dan doel ik op het model uit 2001 en 2002, want die zien er een stuk beter uit dan de (lelijke) nieuwe modellen.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
vandaag me auto opgehaalt :)

moeten enkel 2 nieuwe voorwielen onder die krijg ik volgende week :)

Dus nu kan ik weer lekker karren :)

het rijd echt super :)

moest hem om 4 uur halen in Adam zuidoost :P en woon in noord oost dus ook ff in de file getest en rijd ie ook wel ok :)

niet super maar dat verwacht je ook niet van een auto met veel vermogen en dan optrekken en afremmen :)

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:01
Heb je ook nog gekeken naar een coupe met een 2.0 turbo? Ongeveer dezelfde motor als in de opc maar dat model is gewoon :9 :9 :9 :9 :9 :9

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Dit is een 3 deurs he :P
dus huh min of meer de coupe dan toch?

Pagina: 1