Toon posts:

[phpMyAdmin] Invoegen van HTML in table geeft error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo

ik ben het volgende aan het maken.. ik heb een website gemaakt die bestaat uit 1 index.php

deze index.php haalt alle html uit de database

bijvoorbeeld: index.php?id=contact

dan haalt hij de contact html uit de tabel contact

(de reden dat ik alle html wegschrijf naar de database is ivm CMS maak)

Het probleem: basic html geeft geen problemen, maar zodra ik iets complexere HTML wegschrijf dan kan ik de tabel niet meer bewerken/verwijderen :? "Fatel error 11,44 etc in phpMyAdmin" begrijp er echt geen reet van..

iemand tips advies??? je kunt toch wel gewoon html code in een database wegschrijven?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
Zoek die error eens op in de manual?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:16:
Zoek die error eens op in de manual?
m'n vraag is niet wat die error betekend.. m'n vraag is of mensen er ervaring mee hebben dat je problemen kunt krijgen met het wegschrijven van HTML in je database..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:23:
[...]
m'n vraag is niet wat die error betekend.. m'n vraag is of mensen er ervaring mee hebben dat je problemen kunt krijgen met het wegschrijven van HTML in je database..
Je moet toch eerst weten wat er fout gaat voor je uberhaupt op zoek kunt naar een oplossing?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30

André

Analytics dude

Ik denk dat het te maken heeft met ' en " en line-breaks die niet goed in de tabel geplaatst worden.

Verwijderd

Topicstarter
wat Andre zegt zou nog weleens kunnen kloppen..

het is wel te omzeilen allemaal door de html code te vervangen bij het wegschrijven: <a href="?id=contact"> wegschrijven als [ url ]?id=contact[ /url ] bijvoorbeeld

maar het is wel omslachtig, bovendien gaat het erg veel tijd kosten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 15:29 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Welke phpMyAdmin versie? Probeer eens de nieuwere versies.

anders: addslashes() en stripslashes()

Verwijderd

Topicstarter
phpMyAdmin 2.7.0-pl1

het is wel nieuwe shit, gisteren aangemaakt.. moet er ook nog even aan wennen, maar ik ga even googlen op die 2 commando's die je gaf :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30

André

Analytics dude

W&G -> P&W

Verwijderd

Topicstarter
hebben de programmeurs hier ervaring met dit probleem? hoe kun je het beste HTML wegschrijven naar een sql tabel?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je schrijft je HTML weg naar een record. Dat doe je met een query. Daarbij kun je gebruik maken van functies om de input de escapen, zoals addslashes of beter nog: mysql_real_escape_string. Maar als de fout echt in phpMyAdmin ligt, dan heb je daar weinig controle over.

Als je per pagina een tabel hebt, dan klopt je DB model waarschijnlijk totaal niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Michali op 04-02-2006 14:30 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 20:20
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:25:
hebben de programmeurs hier ervaring met dit probleem? hoe kun je het beste HTML wegschrijven naar een sql tabel?
Ten eerste lijkt het me niet slim om je database te gebruiken om allerei HTML in op te slaan, daar heb je je filesystem toch voor?

Maar ik gebruik zelf vaak mysql_real_escape_string() als ik lappen tekst naar MySQL wil schrijven. Text naar MySQL transporteren is toch niets bijzonders??

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:23:
En toch zul je die vraag moeten beantwoorden voordat je verder geholpen kunt worden. Hoe moeten wij je kunnen helpen als je niet precies laat zien bij welke invoer het fout gaat, en welke fout er dan gegenereerd wordt? "Fatel error 11,44 etc in phpMyAdmin" laat zich, inclusief spelfout, nogal lastig opzoeken bij Google.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Michali
Sybr_E-N schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:33:
[...]

Ten eerste lijkt het me niet slim om je database te gebruiken om allerei HTML in op te slaan, daar heb je je filesystem toch voor?
In een CMS systeem is dat ook vaak het geval?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 20:20
Michali schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:40:
[...]

In een CMS systeem is dat ook vaak het geval?
Klopt ook, maar je gaat toch niet hele HTML pagina's in en uit de database halen, want dat is wat ik begrijp uit de startpost namelijk, dat lijkt mij niet handig. Ga dan templaten, zou ik iig wel doen en doe aan caching.

• Michali
Ik heb idd het idee dat dat wel het geval is. Als je een tabel genaamd contact hebt zegt dat al genoeg denk ik. (nofi @ TS, misschien ben je nog niet goed bekend met db sites etc. geef anders eens een beeld van je huidige DB model)

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 14:25:
Ik gebruik dit voor mijn news posts deze zet ik altijd om naar HTML. Ik maak gebruik van een BB code in mijn news post systeem, wanneer ik dan een news post toevoeg, zet mijn script dit om naar HTML en slaat alles zo op in m'n mySQL DB en daar zit pure HTML in, geen problemen met ' & " want daar gebruik ik dit voor, heb nog zo scripten die alles omzetten naar

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
//checks the BB code quotes taggs
function print_precheckBB($newspost)
{
  $precheckbbpost = null;

$precheckbbpost = str_replace('"',""",$newspost);
  $precheckbbpost = str_replace("'","'",$precheckbbpost);
  $precheckbbpost = str_replace(" & "," &amp; ",$precheckbbpost);
  return($precheckbbpost);
}

Dit kan ook vervangen worden door de functie in PHP --> htmlspecialchars
Eventjes deze functie loslaten op html code en alles komt wel in orde voor het mooi in de database te gooien.

'k Hoop dat het veldtype van je veld TEXT is, normaal kan je hier losjes ook gewoon " & ' gebruiken zonder ze om te zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door imp4ct op 05-02-2006 02:02 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Pagina: 1