Ik zit te denken om een laserprinter te nemen omdat dit een stuk goedkoper is om tekst en plaatjes af te drukken die toch zwart wit zijn. Maar nu heb ik 2 modellen op het oog een Canon LBP3000 of een HP laserjet 1020. Nu heeft deze eerst een resolutie van 600x600 dpi net als de hp. Maar de Canon word opgehoogd via de software naar 4800x600 en de hp doet dit naar 1200dpi volgens hp. Nu is mijn vraag zit hier verschil in of zal de qualiteit precies het zelfde zijn want dan kan ik beter voor de hp gaan die overal hier goed verkrijgbaar is ! Alvast super bedankt !!
Verwijderd
Er is geen enkele laserprinter van welke fabrikant ook die boven de 600dpi kan afdrukken.
De meeste modellen geven wel aan dat dat kan, maar dan geven ze dat 1 of ander fancy naampje (pro-res of fast-res bij HP bijv.) wat niet meer betekend dan dat er extra punten worden ge-interpoleerd.
600dpi is al heel mooi en die enhancementzooi kan het de kwaliteit in sommige gevallen zelfs slechter maken.
De meeste modellen geven wel aan dat dat kan, maar dan geven ze dat 1 of ander fancy naampje (pro-res of fast-res bij HP bijv.) wat niet meer betekend dan dat er extra punten worden ge-interpoleerd.
600dpi is al heel mooi en die enhancementzooi kan het de kwaliteit in sommige gevallen zelfs slechter maken.
lol, Seaßticks... Ze zijn er wel, maar die gaat TS echt niet kunnen betalenVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:19:
Er is geen enkele laserprinter van welke fabrikant ook die boven de 600dpi kan afdrukken.
Ik zou ook kijken naar wat de toner kost en hoe veel pagina's die mee zou moeten kunnen gaan...
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Mijn vader wilde met de kerst ook zoiets. Ik even gezocht in tweakers pricewatch, en tot de conclusie gekomen dat een Samsung het goedkoopste was. Was 79 in aanschaf. En wat al gezegd is: ze maken elkaar weinig verschil, anders dan in prijs. Als je zw/w afdrukt zul je toch niet zoveel waarde hechten aan hele scherpe plaatjes en gaat het vnl om de tekst. Dan is 600 meer dan genoeg, dat lees prima, ook met kleine letters2bmws schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:23:
Ik zou ook kijken naar wat de toner kost en hoe veel pagina's die mee zou moeten kunnen gaan...
Overigens: voor die samsung was de goedkoopste toner die ik kon vinden (a 2500 vel a4, meer dan genoeg voor thuisgebruik) 69 euro. Dus je krijgt daar een beetje een inkjet verhaal mbt cartridges enzo. Maar voor 10 euro heb je dus een nieuwe laser MET garantie, en da's ook wel wat waard
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ik gekoof dat je met een hp toner 5000 vel kan printen, behalve met de "starterstoner" die bij de printer zit met aanschaf, hier kun je er maar 2500 mee maken. Volgens mij is dit bij meerdere merken ook zo, omdat ze zo de verkoopprijs kunnen drukken
Nu met WP, PV, EV en PC
Pagina: 1