Toon posts:

Website groter laten worden na mate meer tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een website ( www.thunnissen.nl ) die een hoogt heeft van 1000 px Uiteraard moet je hierdoor scrollen. Ik heb een iframe gemaakt waar de tekst in wordt geladen en de andere pagina's. De tekst wordt aangeleverd door een cms en die is soms langer dan de ruimte die er is, hierdoor ontstaat er een scrollbars om verticaal te kunnen scrollen in de iframe. Totaal dus 2 vertical scrollbars.
Op een resolutie van 1280 x 1024 is het niet storend, maar op 1024 x 728 staan de scrollbars tegen elkaar aan en dat schijnen sommige mensen storend te vinden.

Nou ben ik opzoek naar een oplossing hiervoor. zat te denken aan het variable maken van de hoogte van de pagina dus dat die de hoogte van de pagina bepaald aan de hand van de inhoud van die iframe. Iemand een idee hoe dat moet of waar ik moet zoeken ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 15:09 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-04 18:33
Ik snap eigenlijk niet waarom die tekst in een iframe moet. Ik denk dat je pagina veel mooier is als je hele pagina gewoon netjes oprekt.

Roomba E5 te koop

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Je hebt de beschikking over PHP, include dan gewoon serverside de tekst in je pagina en dump het iframe. Maak daarna de site gewoon zo lang als nodig is en zet hem niet vast op 1000px.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hmmm, er zit al een denkfout in het basis-concept ...

een browser heeft zelf een vaste 'viewport'... oftewel het browservenster bepaalt al de hoogte van een pagina...
de inhoud wordt gewoon binnen de viewport ingepast ... het is niet handig daar een 'vaste hoogte bij te verzinnen, vanuit een vormgeversidee ... simpelweg omdat dit nu eigenlijk enkel werkt bij de viewport hoogte die de vormgever kennelijk als 'standaard ziet, maar veel gebruikers zullen bv niet die hogte hebben, en hebben dan opeens 2 scrolbalken (vanuit usabiolity oogpunt absoluut onwenselijk)...

Wat ik aan zou raden is het ontwerp aan te passen op de viewport van de gebruiker, oftewel bepaalde zaken als de header vast bovenin te plaatsen, en de bottom vast onderin (dus als de gebruiker een kleiner venster heeft, dat die bodem mee naar boven gaat) ...

het iframe kun je dan een hoogte geven die relatief is aan de hoogte van de viewport .... de 'inhoud' bepaalt dan niet de hoogte, maar het browservenster van de gebruiker...

met CSS-positionering is dit prima te regelen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
dat oprekken zit ook aan te denken.

in eerste instansie hadden ik een concept gemaakt met idd een vaste header en bottom echter bij 1024 bleef er te weinig ruimte over om lkkr te kunnen lezen. je moest te snel scrollen. Dus heb ik de hoogte gezet op 1000px.

Nou zit ik dus ook te denken aan dat oprekken maar dan wel met een minimale hoogte van 1000px
dit om te voorkomen dat je bij 1024 te weinig lees ruimte overhoudt.

Maar hoe doe ik dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 15:18 ]

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:17:

Nou zit ik dus ook te denken aan dat oprekken maar dan wel met een minimale hoogte van 1000px
dit om te voorkomen dat je bij 1024 te weinig lees ruimte overhoudt.

Maar hoe doe ik dat.
CSS2 heeft de fantastische propertie: min-height ...

MS Internet Explorer ondersteund die niet, maar daar zijn wel 'hacks' of 'workarounds voor:

http://wellstyled.com/css-minheight-hack.html

(nu ik erover nadenk, volgens mij kun je voor explorer gewoon height: 1000px; benutten met overflow:visible ... dan gedraagt height zich eigenlijk ook als min-height, en groeit mee als de content groeit, dan moet je wel die iFrame sowieso opgeven)

[ Voor 21% gewijzigd door RM-rf op 03-02-2006 15:38 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
In die footer staat geen essentiële informatie, dus ik vraag me af of het nuttig is om zoveel moeite te doen voor die footer (ik zag al woorden als 'hacks' en 'min-height' voorbij komen).
Beter lijkt mij om die footer net als de meeste internetpagina's gewoon onder de content te laten. Als men te veel moet scrollen om je footer te zien, dan kan dat betekenen dat je pagina simpelweg teveel content bevat.
Overigens kan ik die site niet goed bekijken met een 800x600-scherm, daar verlies je dus klanten mee.

Cogito ergo dubito

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Waarom gebruik je niet gewoon een container om de site met daarin een background img die zich over de lengte herhaalt?

Als ik mijn eigen site even als voorbeeld mag nemen. Ik heb een container om mijn header content en footer met een achtergrond plaatje van 1px hoog die ik heb laten herhalen over de lengte van de pagina. de container heeft een auto height en de footer zorgt voor de meerekking van het geheel door hem een clear both mee te geven

• Sappie
  • Laatst online: 08-04 10:58

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

RM-rf schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:35:
MS Internet Explorer ondersteund die niet, maar daar zijn wel 'hacks' of 'workarounds voor:

http://wellstyled.com/css-minheight-hack.html
Mocht je nog van iets soortgelijks gebruik willen gaan maken, dan raad ik de hacks / workarounds die op deze website worden getoond af. Gebruik hiervoor liever conditional comments.

[ Voor 21% gewijzigd door Sappie op 03-02-2006 18:08 ]

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een vraagje,

het uitrekken van de website is nu gelukt, zonder iframes en frames. Maar hoe kan ik nu pagina's includen via een knop ( menu )

et php command include("pagina.php") werkt opzicht. maar nu wil ik net zoals ik bij de Iframes had dat je op de knop klikt en hij de pagina netjes included en dus niet de hele pagina opnieuw laadt

Mogelijk of wil ik iets onmogelijks ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 16:39 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Het is mogelijk alleen moet je dan met xmlhttp werken waarmee je realtime stukken van je pagina kunt vervangen. In jouw geval zal ik er nog niet aan beginnen en moet je inderdaad de hele pagina opnieuw laden ;)

Verwijderd

Topicstarter
en het is zeker niet mogelijk om een iframe zo te maken dat die de hoogte aanneemt van de inhoud?? zat te denken aan height 100% maar dan laat die niks zien ( geen inhoud )
Pagina: 1