Hoe een toetsenbord vervangen van een ASUS laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.617 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou graag een Asus Notebook (A6JA) willen bestellen in Nederland (ik ben trouwens van België). En natuurlijk had ik er ook graag een AZERTY keyb bij. Deze kun je zonder probleem per type van laptop bestellen.

Maar hoe vervang je nu zoiets? Moet je daarvoor de hele laptop open schroeven? :?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
jep, openmaken, flatcable eruit, andere toetsenbord erin, klaar 8)

voor het toetsenbord hoeft ie meestal niet helemaal uit elkaar hoor... het moeilijkst is de juiste schoefjes onder al die afdekdopjes vinden. (en de klikverbindingen hier en daar niet slopen)

[ Voor 61% gewijzigd door Meester_J op 03-02-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Toetsenbord van een laptop ontdoen is best makkeijk. Meestal een aantal schroeven aan de onderkant en een aantal schuifjes bij het toetsenbord zelf. Natuurlijk verschilt het per merk en type laptop. Ik zou eerst eens kijken of er geen standaard laptop-model is met een AZERTY-layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyVH
Vervalt de garantie dan niet als je je gloednieuwe laptopje begint open te schroeven ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bij dat soort onderdelen meestal niet. Harddisk, geheugen en keyboard zijn meestal de plekken waar je aan mag schroeven, net als bij een desktop systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 06:48
WesleyVH schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:59:
Vervalt de garantie dan niet als je je gloednieuwe laptopje begint open te schroeven ? 8)7
als je hem sloopt bij het openmaken wel, maar anders... Bij acer laten ze zelfs toe dat je enkel een onderdeelstuurt (dus dat je hem zelf openschroeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyVH
Gisteren 2 A6JA's gehaald (een voor een vriend) en heb de toetsenborden moeten vervangen.

Onze hoop was dat er een soort handleidinkje bij het AZERTY toetsenbord zat, maar dat was blijkbaar te veel moeite. Ook in de gewone handleiding was er niets terug te vinden hierover.

Dan maar zelf aan de slag. Na de eerste helemaal open gemaakt te hebben kwamen tot de conclusie dat we maar 2 schroefjes moesten losmaken en dan het toetsenbord eruit klikken. |:( Dus na een half uurtje bezig te zijn geweest met de eerste, en hem helemaal terug dicht te schroeven, was de 2de gefixt op 5 minuutjes.

HANDLEIDING:
1. Neem het appart gekochte/bijgeleverde toetsenbord. Als je héél héél goed kijkt zie je aan de onderkant van dat toestenbord 2 gaatjes waar een schroefje in past. Als je een beetje inzicht hebt kun je zien welke schroefjes je aan de onderkant moet los maken.
2. Klik het toetsenbord los door het een beetje naar onder te drukken en met een platte schroevendraaier de drie klipjes boven aan los te klikken (links, midden en rechts).
3. Neem het andere toetsenbord en leg eerst de onderkant correct. Daarna kun je de bovenkant vastklikken door lichtjes op de 3 plaatsen (links, midden en rechts) te drukken.
4. Als laatste maak je de 2 schroefjes aan de onderkant van je laptop terug vast.

Kort samengevat, het is helemaal niet moeilijk, je met alleen weten hoe.

Nu weet ik tenminste wel hoe mijn laptop er vanbinnen uit ziet 8). (Nee ik heb geen garantie zegeltjes verbroken, dus de garantie blijft geldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

Misschien een beetje offtopic, maar ik vergeleek dit in het voorbijgaan even met mijn Asus V6.

Ik zie aan de bovenrand van het toetsenbord inderdaad die klipjes, 4tal bij mij.
En aan de onderkant van de laptop kan ik 2 diepe schoefjes zien, met de letter K (keyboard) erbij. Goed duidelijk dus.

(Zijn er dvorak laptop keyboards te vinden?)

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 18:08

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je kan ook gewoon met een schroevendraaier de toetsen uit het QWERTY-plankje halen en ze vervolgens op de AZERTY-manier terugdoen. Dan hoef je alleen nog de toetseninstellingen te veranderen in Windows en je hebt een AZERTY-plank in je laptop.

Edit:
Nevermind. Ik keek net even op Google en er zitten meer toetsen op een andere plek dan ik dacht. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Rhannie op 01-03-2006 15:41 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
je zou alle toetsjes die niet kloppen kunnen wisselen. maar meestal hebben ze schuine kantjes, en zijn sommige knopjes iets breder. bovendien: als je er 10 los hebt gehaald, sloop je altijd wel wat 8)7

- maarruh, applaus voor de toetsenboard tweakert: _/-\o_ _/-\o_
ik begreep dat het gelukt is....

[ Voor 21% gewijzigd door Meester_J op 01-03-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook zo van die toetsenborden voor toshiba laptops? dan vooral voor satllite a100-683 model da ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26

Thandor

SilverStreak

Ik zou zeggen, probeer eens te zoeken hiernaar.
GoT Search en Google kunnen misschien uitkomst bieden. Als dat niet het geval is dan is het sowieso de moeite waard om de fabrikant van jouw notebook :)

Wat in ieder geval niet de moeite waard is, is het schoppen van een topic met een vage reply :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.