Welke (freeware) Anti-Spam bij Domino mailserver?

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Hoi allemaal,
Ik gebruik thuis op mijn server Lotus Domino (versie 7) als mail-, web- & applicatieserver. Tot nu toe haalde ik mijn mail op via een aparte Domino applicatie die de mail via POP in de daarvoor bestemde mailboxen zette. Doordat er gePOPt werd, was dit makkelijk te combineren met de (zeer goede) anti-Spam tool: K9.
Ik heb nu echter sinds kort mijn eigen domein en wil het POP deel eruit gaan gooien en mail dus direct op mijn server laten binnenkomen. Nu krijg ik helaas nog wel de nodige Spam op een aantal mailboxen (die de mail nu ipv naar een centrale POP box van mijn ISP nu direct naar mijn Domino Server gaan forwarden) en het gebruik van public blacklists haalt daar helaas geen 100% (ook geen 80%) van weg, dus ik zoek een tool die op basis van het Bayes principe, danwel een lijst van signatures van bekende Spam berichten, spam kan detecteren en verwijderen.
De meeste anti-spam tools voor Domino zijn helaas niet gratis (en ik kan er ook geen serials/cracks voor vinden) dus ik ben op zoek naar een goede freeware tool die valt te combineren met Domino. Iemand enig idee?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
ik weet het antwoord niet maar misschien kan je eens kijken op www.nlnotes.net of ze daar iets weten.