ADSL Modem op afstand resetten

Pagina: 1
Acties:

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 14:46

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Mijn ADSL modem staat op een plek waar ik wat lastig bij kan (zo dicht mogelijk bij het ASRI punt he, ;) ) Maar dat ding moet af en toe eens gereset worden, als ik er op tijd bij ben lukt dat nog wel met telnet, maar anders moet de stroom er ff vanaf. Nu wilde ik een relaitje oid aan de adapter hangen. Het probleem is dat er alleen een UTP kabel naar toe loopt. Kan ik bv. een paar draadjes van de UTP kabel gebruiken om er een signaaltje over te sturen zonder dat ik een netwerkkaart of switch opblaas. ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
yup alst goed is gebruik je maar 4 van de 8 kabeltjes in je utp kabel... correct me iff im wrong.

FAQ - Network Troubleshooting

maar zit er geen optie softwarematig erop zodat je daardoor kan resetten?

[ Voor 43% gewijzigd door andreict op 03-02-2006 14:11 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet niet welk modem je hebt, maar de meeste modems kan je ook via het menu (webbrowser) resetten. Of is dit niet de bedoeling?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 07:06
Je zou ook zo'n afstandbedienbaar stopcontactje (bedoel om lampen remote aan/uit te zetten) kunnen gebruiken? Misschien wel wat duurder en niet echt des tweakers natuurlijk maar wel lekker makkelijk :-)

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Mja ik zou liever eerst eens kijken of een firmware upgrade helpt tegen het vastlopen...

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36
Cavie schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:08:
Mijn ADSL modem staat op een plek waar ik wat lastig bij kan (zo dicht mogelijk bij het ASRI punt he, ;) ) Maar dat ding moet af en toe eens gereset worden, als ik er op tijd bij ben lukt dat nog wel met telnet, maar anders moet de stroom er ff vanaf. Nu wilde ik een relaitje oid aan de adapter hangen. Het probleem is dat er alleen een UTP kabel naar toe loopt. Kan ik bv. een paar draadjes van de UTP kabel gebruiken om er een signaaltje over te sturen zonder dat ik een netwerkkaart of switch opblaas. ?
Adsl modem af en toe resetten?? Wat heb je voor vaag modem dan?? Zolang je niet in instellingen zit te kloten waarvan je niet weet wat het doet hoef je nooit te resetten toch?? En zelfs al heb je een Livebox van Wanadoo bijv, dan hoef je toch niet te resetten als je de firewall verandert. (zelf uitgevonden bij een kennis die zo'n lelijk wit ding heeft besteld, maar natuurlijk NAT ingesteld moest hebben voor Azureus)

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Je wil dus eigenlijk een power-on/off doen, en geen echte reset (waarbij je instellingen naar Factory Reset gaan).

Als je hem via Telnet kunt resetten, kun je ook een batch-filetje maken dat de juiste instructie die je normaal handmatig doet uitvoert. Deze batch in de scheduling zetten, et voila. iedere nacht, na iedere uitlog, whatever een reset.

Van die afstandsbestuurbare kerstverlichting-dingen zijn overigens ook niet meer echt duur.
Als je meer van dit soort acties in huis wil zonder teveel te sleutelen, kijk dan eens naar X10-producten.
(Marmitek)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

idd, ff firmware updaten of een betere modem kopen. Als je het ding net hebt, gewoon terugsturen naar de leverancier want dat is garantie. Wat is het eigenlijk voor een modem?

Verwijderd

Ik weet niet welke ISP je hebt, maar als hij een bridged modem heeft zoals bij BBNED met de copperjet dan kun je hem niet aanroepen als je op het internet zit. Want dan moet hij zijn ip eerst op statisch ingaan stellen in een private range, 172.19.3.1.

Als je modem trouwens echt vastloopt, kun je hem ook niet meer aanroepen, dan zul je hem wel hard aan en uit moeten zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 14:26 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 14:46

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Okokok....ik begrijp de hint.... :) Maar ik kan er nix aan doen dat livebox van wanadoo zo brak is. Dat ding wordt 1x per week (ofzoiets) geupdate, geheit dat ie dan vastzit, niet te bereiken via http/telnet. Ik vind het niet erg om dat ding 1x per week te resetten, werkt altijd.. Alleen om daarvoor iedere keer naar de kelder te moeten is wat lastig. Vandaar mijn vraag, maar ik zal eens kijken idd naar zo'n draadloze schakelaar...(als die tenminste van 2 hoog naar de kelder kunnen).

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1