Toon posts:

usb keyboard inpluggen -> pc overleden

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wilde wat in het bios van mijn av computer rommelen dus ik plug een compaq usb keyboard in de (werkende) front-usb aansluiting van mijn Antec Sonata kast. Computer zegt piep-piep. Gaat down. Brandlucht. Wil niet meer starten.
Lampje op asus-Mb brandt wel. HDD-s spinnen soms op. Klinkt geen keyboard piep, geen beeld.
Vaak wil ie helemaal niks meer doen of alleen terwijl ik het on-knopje ingedrukt houd.

Antec Sonata / 380W True380SP
asusp 4p800s-x + celeron 2.8
ati all in wonder 7500
SB audigy 2

Waarschijnlijkste kandidaat van deze ellende?

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Powersupply waarschijnlijk naar z'n mallemoeren... en als je pech hebt heeft die ook je moederbord meegenomen...

[ Voor 42% gewijzigd door haggard op 03-02-2006 13:57 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
Powersupply zit nog garantie op gelukkig. Moerderbord zal wel meevallen asus kennende.
Toevallig dat deze pc maanden achter elkaar aan staat maar toevallig vanochtend uit was geweest om een cd-rom drive te vervangen.
Ik heb van deze kast al een keer de voeding moeten omwisselen dus blijkbaar is deze niet zo fab.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
keyboard niet er verkeerdom ingedaan?

PSN: djmurcielago

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Chakotay

Lick here to continue

Murcielago schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:27:
keyboard niet er verkeerdom ingedaan?
Om een USB-stekker verkeerd-om aan te sluiten, moet je wel erg veel kracht zetten... Lijkt me niet erg waarschijnlijk :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Topicstarter
usb verkeerdom? lukt me niet als ik het probeer..
plug ging er glad in toen het mis ging

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 15:24

yGiDoRp

Sawasdee

kortsluiting in toetsenbord (draad) ?

front usb verkeerd op bord aangesloten (of op firewire) ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:52
Ik zou als ik jou was even de pin configuratie van je USB aansluiting op je MOBO en het usb stekertje van je front usb aansluiting nakijken. Deze kan namelijk per mobo verschillen!

Waarschijnlijk heb je toen je je toetsenbord inplugde de +5V en de ground doorverbonden en kortsluiting veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
>Ik zou als ik jou was even de pin configuratie van je USB aansluiting op je MOBO en het usb >stekertje van je front usb aansluiting nakijken. Deze kan namelijk per mobo verschillen!

Even daarvoor werkte op een usb in dezelfde aansluiting een draadloze dongle -> keyboard wel, raar als het verkeerd zat aangesloten..

De aansluitsteker is een blokje (8 of 10 pins weet niet meer precies) waarvan 1 pin is gedisabled zodat je em er maar op 1 manier op kan zetten. Lijkt me raar dat ie verkeerd zat

Verwijderd

Topicstarter
De kast was 1 maand over de garantie en ze wilden in de winkel (Benelux Computer Exchange Amsterdam) niet eens meer kijken of de voeding in orde was (los meegenomen). Inpluggen en aanzetten zou je denken, nee daar zouden ze minstens een kwartier voor nodig hebben voor een fiks bedrag.
Dus nou moet ik een voeding gaan kopen op de gok dat dat het probleem was, lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk bleek de FW82801EB Intel chip op het moederbord te zijn doorgefikt. Grappig genoeg heb ik op intenet een referentie gevonden naar een precies soortgelijk probleem (zelfde chip doorgefikt na aanzetten van een apparaat aangesloten op de front-usb connector van de kast).

http://forums.windrivers.....php?t=65715&page=1&pp=15

Het probleem schijnt veel vaker voor te komen en ik vond deze letterlijke zin:

It became known issue recently that Intels ICH5 chipsets is burning out while connecting USB device. Mainly ASUS P4P 800 boards are known to suffer this problem.

Duidelijker kan niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch allemaal nog weer wat complexer. Ik had hier op een forum een maandje geleden gemeld problemen te hebben met mijn maxtor usb2 hdd. Op de front aansluiting van mijn Antec Sonata werd de disk niet herkend, op de achteraansluiting werkte hij met usb 1.1 snelheid.
Het is zelfs zo dat mensen die een soortgelijk probleem meldden andere onderdelen van Antec kregen toegestuurd. Het ging ook weer om mijn model mainboard overigens.

http://www.techsupportfor...ive/index.php/t-8248.html

Nou hou ik op; ik hoop dat hier genoeg keywords staan om te zorgen dat toekomstige slachtoffers minder kostbare tijd verspillen dan ik.. 8)7

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sterkte ermee.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1