[flash] Anti Aliasing

Pagina: 1
Acties:

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als je een tekstkader maakt in Flash, kan je kiezen of er al dan niet anti aliasing moet toegepast worden op de tekst. Als ik kies om geen anti aliasing toe te passen ("bitmap text (no anti alias)"), dan wordt er op het uiteindelijke resultaat tóch anti aliasing toegepast als de kwaliteit van het filmpje op high staat. Is het mogelijk om de kwaliteit op high te laten staan zonder dat er anti alias toegepast wordt op tekst die ingesteld staat als bitmap text?

[ Voor 2% gewijzigd door willem7q op 03-02-2006 13:44 . Reden: typfout ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke versie van Flash gebruik je precies? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• willem7q
  • Niet online
professional 8

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

font wel ge-include?

[ Voor 3% gewijzigd door tie-rep op 03-02-2006 13:59 ]

• willem7q
  • Niet online
Ja.

Ik heb het font mooi gepositioneerd, zodat de pixels van het font overeenkomen met de schermpixels. Als ik het filmpje preview wordt er dus toch anti aliasing toegepast, maar als ik dan de kwaliteit op low zet, ziet de tekst er perfect uit (geen anti alias). Maar andere dingen (vectortekeningen,...) zien er dan slecht uit.

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
wvbesien schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:12:
Ja.

Ik heb het font mooi gepositioneerd, zodat de pixels van het font overeenkomen met de schermpixels.
Ik weet niet zeker of je dit met deze zin bedoelt, maar wat ik heb in het verleden ook dit probleem gehad. Ik kon het toen oplossen door de positie van het tekstveld (de x en y dus) op gehele getallen te zetten (dus b.v. de x op 10 i.p.v. 10.3). Misschien heb je er wat aan.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
Dat is een bekende bug. (kan even niet meer vinden waar ik dat gelezen heb :? )
Het staat i.e.g. op de Flash9 wishlists

• willem7q
  • Niet online
Ah handig...

Maar ik denk dat ik een soort van work around gevonden heb. Als er ergens html code in je tekst staat, en je stelt je tekst ook in als html, dan ziet het er direct al veel beter uit: weinig of geen anti-alias. Verder komt het er ook op aan van een goed lettertype te vinden, en het in de juiste grootte te gebruiken. Bovendien moet het tekstkader, zoals reeds gezegd, op gehele coördinaten staan.
Pagina: 1