Nvidia 6.31 drivers, kan vsync d3d ook uit?

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Bij mijn asus drivers kon ik deze instelling voor mijn v7700 veranderen

turn vsync waiting off: V

nu kan ik niets wat ook maar op die optie lijkt bij mijn nvidia drivers vinden...., ik kan alleen vsync bij opengl uitzetten, maar ik wil het juist voor direct3d uitzetten

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Maak met regedit een key 'NOVSYNC' met de waarde 1 aan bij het DirectX settings gedeelte. Je kunt ook NVMax gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

of gewoon een 1k reg filetje coolbits "downen" & importeren...dan komt deze vsync optie ook te voorschijn in je D3D tab als ook een extra hardware tab voor het overklokken *D

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Misschien een stomme vraag (dit klopt wel, er is namelijk geen geluid), maar waarom zou je dit aanpassen?

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 12:38 schreef Wreckerrm het volgende:
Misschien een stomme vraag (dit klopt wel, er is namelijk geen geluid), maar waarom zou je dit aanpassen?
vsync uit kan in geval van het probleem flikkering in d3d (bekend probleem met GeForce kaarten) "de" oplossing zijn (gevolg is wel tearing). tevens kan het in FPS schelen tov bep. refresh rates/monitoren/vidcards

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Nou het zit zo, al mijn d3d spellen lopen nogal vast, opengl spellen niet, zou was het met de oude drivers dat als ik die optie aanzette (Turn OFF vsync waiting), dat hij toen niet meer vastliep, ik bedoel it's worth a try nietwaar?

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Nou dat is dus ook gefaald, wat een klotezooi zeg, daar koop je dan een nieuw systeem voor.....

alleen maar opengl, nou ja ik heb RUNE nog, en dat spel owned best wel :)

Verwijderd

heb je wel de VIA drivers geinstalleerd, als je tenminste VIA chippies hebt? bij BX mobo's heb ik gehoord dat het beter is om AGP op 1x te zetten...

bij lock ups/crashes kun je je AGP b.v. (als ie op 4) terug zetten naar 2x of 1x (is meer stabieler)
als je win2k draait kan je de hotfix proberen (pre SP2)...als je win2k draait is het aan te raden om alle updates eerst te installeren

zelf gebruik ik VIA drivers 4.27beta, nvidia ref.drivers 6.67 (staat standaard vlgs mij vsync uit in D3D; coolbits werken hier niet mee: wel als je nvcpl.dll vervangt). ik draai win2k + SP1, ZONDER de pre SP2 hotfix, AGP staat op 4x, refresh in directx 8 geforceerd op 85hz, in mijn bios staat ook AGP op 4x & AGP aperture size staat op 128mb (64 mb kan je proberen)...

ik heb geen probbies noch in d3d noch in opengl.

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Ja nou ik heb die via drivers dus wel installed staan, (pas van internet geplukt)

het kan misschien een bios probleem zijn of zo, die aperture size verander ik wel, en agp 2x heb ik al geprobeerd :(
Pagina: 1