Toon posts:

Defecte ABIT-KT7, vervangend exemplaar

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heeft mijn moederbord, een ABIT KT7, helaas het leven gegeven. Aangezien deze machine voornamelijk voor wat tekstverwerken en internetten werd gebruikt, wil ik niet al te veel geld uitgegeven om deze machine weer volledig werkend te krijgen. Het geheugen (133MHz, 2x 512Mb), de CPU, videokaart (ASUS V8460Ultra, vooral deze wil ik niet hoeven vervangen) en de rest is allemaal nog wel goed en zeker bruikbaar. Het liefst zou ik enkel een vervangend moederbord willen hebben.

Nu ben ik behoorlijk aan het zoeken geweest, maar ik kan nog niet echt een model vinden, waarbij ik de rest van mijn onderdelen nog kan gebruiken. Is er iemand hier die mij kan vertellen of er nog een bord te verkrijgen is, en zo ja, welk merk en type en vooral waar.

Ik ben jullie dankbaar :-)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt blijkbaar dit moederbord zoals je aangaf. Omdat er een Socket A CPU op moet komen te zitten vliegen we door naar de Tweakers.net Pricewatch :)

Eenmaal daar aangekomen stuitten we op dit moederbordje dat geschikt zou zijn:
MSI K7T Pro, KT133 (Sound).
Hier kan je de technische gegevens vinden : MSI Site

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, geweldig. Via de pricewatch op de site van csncomputers.nl gekomen en ik zag dat ze daar op zich ook wel aardig betaalbare upgradesetjes hebben, ik ga eens denken of ik het systeem niet een geheel nieuw leven ga geven.

Erg bedankt voor de snelle reactie _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom je blindstaren op een *nieuw* moederbord als je het toch met oudere onderdelen gaat combineren :?

Verder is het gewoon een kwestie van de eisen (SoA, SDR-SDRAM, AGP, paar PCI sloten, evt ISA slot) op een rij zetten en willekeurig welk SoA bord die dit kan voldoet :z

Daar had je met een beetje structuur in je aanpak zelf op kunnen komen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.