Toon posts:

XP installatie loopt na controle vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een standaard systeempje gebouwd omdat ik toch nog wat onderdelen had liggen, het gaat om de volgende hardware:

-sweex atx kast + 300 watt voeding
-Shuttle MK35N moederbord (vga, audio & lan onboard)
-AMD XP 2200+
-256mb PC2700 Kingston
-160gb p-ata harddisc, 7200rpm ata100 8mb cache
-nec dvd-spelertje

Op het moederbord zit dus in bank 1 (van de 2) 256mb geheugen, de processor zit erop met een standaard socket a cooler (wordt zo'n 40 graden). Op IDE poort 1 zit de harddisc als master, op ide poort 2 zit de dvd-speler als master.

Verder geen agp of pci kaarten geïnstalleerd, alles zit namelijks onboard....

Ik start op vanaf cd, windows xp home (origineel...) laad de setup enzo, hij controleert de hardware, dat gaat allemaal prima...

Echter vervolgens springt ie op een zwart scherm met één " _ " < -- tekentje in beeld en dat blijft knipperen. Dit heb ik gisteren 3 uur aan laten staan maar hij ging niet verder met de setup...

Wat ik heb geprobeerd...........
-andere cd's van windows (origineel werkt niet, rest ook niet)
-ander geheugen (2 andere dimmen geprobeerd)
-andere processor
-andere cooler
-andere voeding

Ik zou níet weten waar het aan kan liggen en ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik kan proberen.

Wie heeft nog een tip / idee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Doe eens ipv setup de repair optie (r) en voer dan eens checkdisk uit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:59:
Doe eens ipv setup de repair optie (r) en voer dan eens checkdisk uit.
Edit, normaal Nederlands:

Ik krijg geen optie, omdat de harddisc nieuw is en hier nooit geen installatie opgestaan heeft.
Hij begint dus meteen met het draaien van de setup, ik krijg geen opties. Hoe kan ik zelf die optie krijgen ?

Enige wat met de harddisc is gedaan is op een andere pc 2 partities gemaakt, een primaire partitie van 15gb, omdat ik dacht dat misschien het moederbord geen 160gb zou herkennen...

[/edit]

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 12:06 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer anders eens de cdrom over te zetten naar je harde schijf en voer dan de installatie uit. Misschien dat het helpt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

via een bootdisk kun je ook even naar dos booten en een checkdisk draaien.

probeer ook eens andere IDE kabels. en als je rounded cables gebruikt, meteen normale proberen\gebruiken.

Het hoeft geen probleem te zijn, maar ik heb zat situaties gezien waar de rounded cables wel vage problemen veroorzaakten (teveel data-verlies)

Verwijderd

Topicstarter
In de bios "safe mode" aangezet, enige wat ik verandert heb daarna is boot-device, cd-rom als eerste gezet...

Nu start de setup wel enzo, maar hij is wel echt véél langzamer dan normaal.

Hoop dat hij straks wel gewoon fatsoenlijk draait...
In ieder geval bedankt voor de tips mensen, zal sowieso zometeen de kabels inderdaad eens vervangen, kan goed zijn dat daar een gedeelte van de fout ligt.
Pagina: 1