Geachte tweakers,
Op dit moment ben ik bezig met een html pagina. Ik ben nu een onderdeel aan het bouwen voor banners. Ik heb 3 dingen gedefinieerd in html:
2 plaatjes met een fade in en fade out effect
Een doorzichtige div
met daarbovenop text.
Mijn bedoeling is om met lagen te werken. Van boven naar onder: text>doorzichtigevlak>foto2>foto1.
4 lagen dus. Daarvoor gebruik ik dus css:
Dit werkt dus, maar dit wil ik dus niet. Ik wil mijn flow in de pagina behouden, door gebruik te maken van relative positioning. absolute werkt wel, maar als ik dus top: 10px aangeef, dan pakt hij 10px vanaf de venster en niet vanaf de parent element. Is er een manier, waarbij ik dus geen gebruik hoef te maken van relative positioning, maar toch elementen over elkaar heen gelaagd krijg?
Alvast bedankt voor de aandacht en moeite
Op dit moment ben ik bezig met een html pagina. Ik ben nu een onderdeel aan het bouwen voor banners. Ik heb 3 dingen gedefinieerd in html:
2 plaatjes met een fade in en fade out effect
Een doorzichtige div
met daarbovenop text.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <div>
[img]"plaatje1"[/img]
[img]"plaatje2.jpg"[/img]
<div id="div vlakje wat doorzichtig is met een kleur"></div>
<div id="topbanner"><span id="topbannertext1">Lekker <strong class="yellow">welkom</strong></span><span id="topbannertext2">bij tweakers.net</span></div>
</div> |
Mijn bedoeling is om met lagen te werken. Van boven naar onder: text>doorzichtigevlak>foto2>foto1.
4 lagen dus. Daarvoor gebruik ik dus css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <style type="text/css">
//body { background: #efe; }
#banner1 { position: absolute; filter:alpha(opacity=100); -moz-opacity: 1; z-index: 2;}
#banner2 { position: absolute; filter:alpha(opacity=0); -moz-opacity: 0.2; z-index: 1;}
#topbanner { position: absolute; width: 220px; height: 70px; padding: 15px; z-index: 4;}
#topbannertrans { position: absolute; width: 300px; height: 100px; background-color:
#10688E; padding: 15px; -moz-opacity: 0.6; filter:alpha(opacity=60); z-index: 3;}
body > #topbannertrans { height: 70px; width: 279px;}
#topbannertext1 { display: block; color: white; font-family: verdana; font-size: 13pt; font- weight: normal; }
#topbannertext2 { color: white; font-family: verdana; font-size: 15pt; }
strong.yellow { font-family: verdana; color: yellow; font-weight: normal; }
</style> |
Dit werkt dus, maar dit wil ik dus niet. Ik wil mijn flow in de pagina behouden, door gebruik te maken van relative positioning. absolute werkt wel, maar als ik dus top: 10px aangeef, dan pakt hij 10px vanaf de venster en niet vanaf de parent element. Is er een manier, waarbij ik dus geen gebruik hoef te maken van relative positioning, maar toch elementen over elkaar heen gelaagd krijg?
Alvast bedankt voor de aandacht en moeite
[ Voor 9% gewijzigd door Monkeydancer op 03-02-2006 13:24 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys