[Exchange] Geen verbinding met server

Pagina: 1
Acties:
  • 4.117 views sinds 30-01-2008

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01-2025

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Topicstarter
sinds vanochtend heb ik een laptop die een probleem heeft met het verbinden naar de exchange server.

Hij heeft het vanochtend wel gedaan, maar in eens stopte deze ermee.

Daarbij krijg ik de volgende foutmeldingcode's:
0x8004011D
0x80040115

Zoeken op google kwam ik er niet mee uit

Iemand enige raad?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zoekend op Google met één van de foutmeldingen krijg ik toch een hoop Exchange gerelateerde resultaten. Kijk eens of alle Exchange services wel draaien? De information store?

Welke versie van Exchange hebben we het eigenlijk over? Zonder info kunnen wij ook niet veel voor je betekenen natuurlijk

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

wanneer krijg je deze foutmelding? tijdens het opstarten van outlook neem ik aan?

wees wat duidelijker. kan je pingen heb je outlook WA draaien? werkt dat? zijn er meer pc`s in hetzelfde netwerk? werken die wel? kan je onder een andere user aanmelden?

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01-2025

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Topicstarter
op een andere laptop (precies dezelfde) werkt het allemaal wel gewoon, herstarten laptop werkt niet...

De foutmelding krijg je als je opstart, als je op F9 (binnen office2003) werkt etc.
ofwel, continu heb ik hier last van...

We hebben het trouwens of exchange 2003...

[ Voor 31% gewijzigd door S7eph4n op 03-02-2006 11:57 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

S7eph4n schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:57:
op een andere laptop (precies dezelfde) werkt het allemaal wel gewoon, herstarten laptop werkt niet...

De foutmelding krijg je als je opstart, als je op F9 (binnen office2003) werkt etc.
ofwel, continu heb ik hier last van...

We hebben het trouwens of exchange 2003...
[google=0x8004011D +outlook] levert alsnog veel op. Zoek daar eens tussen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:54
Is er ondertussen al een oplossing gevonden? want heb nu dus hetzelfde probleem, na een upgrade naar vista is het ontstaan. De instellingen stonden dus exact hetzelfde. Krijg het maar niet aan de gang.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vanWalsum schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:13:
Is er ondertussen al een oplossing gevonden?
Er is geen "één" oplossing, omdat er geen "het probleem" is.
want heb nu dus het eenzelfde probleem, na een upgrade naar vista is het ontstaan. De instellingen stonden dus exact hetzelfde. Krijg het maar niet aan de gang.
Als je iets specifieker bent over de gebruikte software en de gegenereerde foutmelding, en iets meer zegt over je setup dan "werkt nie" kan er vast wel iemand iets voor je betekenen.

Ik heb hier in ieder geval geen enkel probleem met Outlook 2003 en 2007 geconstateerd tegen een Exchange 2003SP2 installatie.

Controleer dus of je je GC en Exchange doos goed kan resolven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vanWalsum
alt-92 schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:39:
[...]

Er is geen "één" oplossing, omdat er geen "het probleem" is.

[...]

Als je iets specifieker bent over de gebruikte software en de gegenereerde foutmelding, en iets meer zegt over je setup dan "werkt nie" kan er vast wel iemand iets voor je betekenen.

Ik heb hier in ieder geval geen enkel probleem met Outlook 2003 en 2007 geconstateerd tegen een Exchange 2003SP2 installatie.

Controleer dus of je je GC en Exchange doos goed kan resolven.
Doelde meer op hetgeen hoe en of de TS zijn problemen al had opgelost. Maar hier wat meer info.

Er draait bij een vriend een server met exchange 2003 software erop. Dit werkt perfect. Omdat syncen vanaf mijn pda gewoon gaat, en de webmail werkt ook. Het probleem is dus onstaan na een upgrade naar vista. Ik gebruik office 2007 (met 2003 dezelfde foutmelding) en krijg de volgende foutmelding. "kan de actie niet voltooien, de verbinding met microsoft exchange is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of een verbinding hebben om deze actie te voltooien. 0x8004011D. Alle mogelijke instellingen zijn al geprobeerd. Er kon zoiezo niks fout mee zijn, omdat het voor de upgrade liep.

• vanWalsum
iemand?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*zucht*

Nogmaals: wees duidelijk met wat je wel en niet geprobeerd/gedaan hebt.
"doetutnie" kan niemand wat mee, en mijn glazen bol is (je raadt het al) nog niet terug van een RMA door al die non-info topics hier.

- hoe verbind je, intern? vpn? RPC_over_http(s)? pop3? imap?
- if intern > kan je de GC vinden? (als je weet hoe dat moet)
- if vpn > resolved alles goed, met name je _srv records?

need....... more.... input....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat alt-92 al zegt. Helaas is mijn glazen bol ook nog steeds niet gerepareerd. Er zijn 1001 reden waardoor zoiets fout kan gaan. We verwachten op GoT dat je duidelijk bent, en je probleem zo goed mogelijk beschrijft. Ook willen we dat je zelf actief aan de slag gaat met je probleem, en de voortgang hier laat zien. Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog even goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vanWalsum
Kijk dan ook even naar de TS, is hij duidelijk geweest? Ik ben dus iig niet de TS. Misschien kan hij ook even laten weten hoe het bij hem afgelopen is.

Het probleem is dus ontstaan na een upgrade naar vista. Al mijn programma's en bestanden zijn op de pc gebleven. En dus ook exact dezelfde instellingen. Met de server is niks mis, pingen gaat, webmail gaat, evenals syncen vanaf mijn pda. Opnieuw alles instellen is gedaan, zonder resultaat. Certificaten opnieuw geinstalleerd. Nog steeds de melding.

Verbinding wordt gelegd over https. Met dus steeds als gevolg 0x8004011D. Al ontzettend veel ge-googled en op microsoft gezocht. Ik kom niet achter het probleem. Vooral omdat het vanaf andere machines werkt. Laat maar weten welke input je nog nodig hebt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vanWalsum schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:46:
Verbinding wordt gelegd over https.
[...]
Laat maar weten welke input je nog nodig hebt.
Dat vroegen we al ;) https als in RPC over https?

offtopic:
Zeker als je een topic van iemand anders omhoog trapt is het des te noodzakelijker om heel specifiek te zijn, anders worden er inderdaad aannames gedaan op basis van de topicstart.

Dus: óf wees zo specifiek mogelijk (zodat we niet 5x moeten vragen wat en waarom het bij jouw probleem toch net iets anders zit, óf open in dat geval een eigen topic.
Dan kan je altijd nog een link neerpoten waarbij je aan een soortgelijk topic refereert.

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 14-04-2007 13:06 ]

Verwijderd

Het lijkt me veel verstandiger als vanWalsum even zelf een topic opent met een goede topicstart en daarin aangeeft wat hij al gedaan heeft. Zeg dus niet `ik heb al veel gegoogled', maar geef de links en kb artikelen aan die je gevonden hebt en die niet werken. Deze krijgt een slotje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.