Ik ben bezig met een generale module te maken voor het aanmaken van xml. Nu wil ik een zo generieke module maken zodat de programmeur geen elementen hoeft te schrijven en bij te houden waar in het xml document hij nu eigelijk zit. (xml is niet zeer complex max 2 nivo's).
Nu lijkt het mij handig als de programmeur in zijn code een Public Type maakt waar in hij de velden
vult welke hij wilt gebruiken. Bijv
Maar er kan ook wat anders in staan, nu wil ik een functie hebben die door een type heen loopt, de naam van de type en van zijn elementen door geeft en de waarde van het element. En dus dmv een recursive ook de onderliggende types kan ophalen.
Hoe doorloop je zon type waarvan je dus niet weet hoe hij er uit ziet en haalt de namen en waardes op.
In de vorm van :
Ik weet wel dat je dmv TypeName() de type van je variabele kan krijgen (boolean, string etc). Maar hoe je dat dus voor de naam doet geen idee. En hoe doorloop je je type?
Grt Bats
Nu lijkt het mij handig als de programmeur in zijn code een Public Type maakt waar in hij de velden
vult welke hij wilt gebruiken. Bijv
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Public Type udt_Meta dAanmDat As Date dSchaDat As Date dTekenDat As Date dblClientn As Double dblPakketPoln As Double dblPoln As Double dblSchaNr As Double iAvoorw As Integer iarrBijlagen(9) As Integer iBrcod As Integer iClBlad As Integer iMaatschappij As Integer iVoorw As Integer lAgent As Long lWagenpark As Long sKenteken As String sUserId As String sngBinx_Volgnr As Single tNaam As udt_MetaNaam tPostCode As udt_MetaPostcode tVerzekerdePostcode As udt_MetaPostcode End Type |
Maar er kan ook wat anders in staan, nu wil ik een functie hebben die door een type heen loopt, de naam van de type en van zijn elementen door geeft en de waarde van het element. En dus dmv een recursive ook de onderliggende types kan ophalen.
Hoe doorloop je zon type waarvan je dus niet weet hoe hij er uit ziet en haalt de namen en waardes op.
In de vorm van :
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| Public Function Create_Sub(tView As Variant) 'tview wordt gevult met de type van de programmeur For Each typeindex In tView sNaam = GetNaam(typeindex) vWaarde = getWaarde(typeindex) Next End Function |
Ik weet wel dat je dmv TypeName() de type van je variabele kan krijgen (boolean, string etc). Maar hoe je dat dus voor de naam doet geen idee. En hoe doorloop je je type?
Grt Bats