Toon posts:

[win2k3]netlogon gemirrord arcserve restore

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen

Het Probleem

Op onze windows 2003 server was er iets fout gegaan tijdens het aanpassen van het vb inlogscript, hierdoor wilde ik de oude terug zetten via een backuptape d.m.v het programma arcserve.

Ik wou alleen niet dat het script naar de zelfde locatie gerestored werdt, omdat ik ook nog wat met de oude bestanden moest doen, dus heb ik de destination van de restore naar de D: schijf laten lopen ( hierop een map aangemaakt genaamd Restore)

De restore liep gewoon goed en hij had het bestand keurig in de map gezet.

Toen probeerde ik na verloop van tijd de map restore te verwijderen, en kreeg ik een melding dat deze ingebruik was, ik dacht, na een restart van de server zou ook dit probleem wel verholpen zijn,
Ook nu werkte het nog steeds niet, Toen ik de bestanden uit de map restore weg had gegooid, waren ook ineens al mijn bestanden uit de netlogon weg,

De mappen waren dus als het ware gemirrord,.., en repliceerde zich zelf met elkaar..

Mogelijke oplossingen

Ik heb meerdere dingen geprobeert :
  • Server Restart
  • Contact opgenomen met arcserve, geen response behalve van heb dit al eens eerder gehoord,
  • op google gezocht met de volgende termen arcserve restore mirror problem
  • Gezocht op Tek-tips
  • Gezocht op Technet van microsoft, ook hier niks wijzer uit geworden
DC Promo draaien is de laaste oplossing waar ik haast zeker van ben dat die werkt,
Dit wil ik alleen heel erg vermijden, aangezien ik 2000 users in me ad heb zitten

Heef iemand meerdere sugesties , of een vergelijkbaar probleem gehad,

Groeten,

Xenophobe

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

misschien gekke optie: staat Volume shadow copy aan?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kan ook zijn dat er op een of andere manier een Junction Point aangemaakt is. Begin eerst eens met het restoren en terugplaatsen van je Netlogon.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met het restoren en terugplaatsen van de Netlogon,

Via arcserve,

DCPromo draaien is hier echt geen optie,

Groeten,

Tom Waarsenburg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 10:43 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik je Topic Start goed lees, is de inhoud van je netlogon share gedelete. De enige manier om die terug te krijgen is door een restore van je data. Als je deze data middels Arcserve gebackupped hebt, moet dit inderdaad via Arcserver gebeuren ja.

Maar, wat is nu concreet je probleem? Alleen dat je Netlogon 'leeg' is? Data terugplaatsen van backup en het is opgelost. Zijn er nog meerdere problemen, omschrijf deze dan duidelijk en post eventuele foutmeldingen uit de eventlog van de machines.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Met de restore zijn waarschijnlijk je junction points (nl uitleg hier) aangepast. Wat nu te doen is een heel andere vraag, dat is afhankelijk van je netwerk, met 1 dc zou ik gaan denken aan een restore van je sysvol naar de originele locatie, maar hier zitten wel haken en ogen aan.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1