Toon posts:

WD 200 GB bad sectors???

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn 200GB western digital schijf,

Het probleem begon toen ik extra par-blokken ging aanmaken. Hierbij gaf hij halverwege een schrijffout. Ik heb toen de par-blokken op een andere schijf aangemaakt wat wel goed ging.

Toen ik later aan het leechen was gaf newsleecher een foutmelding, en ik was 2 dvd's aan data kwijt die ik niet kon terugvinden. Ik dacht eerst dat het aan newsleecher lag, dus deze gedeinstalleerd. en even systeemherstel in windows gedaan. De schijf functioneerde verder goed.

Nu een paar dagen is de schijf traag, kan er geen bestanden hiervan kopieren. Windows herkent de schijf wel correct en kan ook precies zien wat er op staat.

Ik heb al schijfcontrole gedaan in windows maar die blijft hangen na 20% in fase 4.

Toen heb ik hier wat topics gelezen waar ik uit kwam op het programma Data lifeguard, maar als ik dit programma draai, ben ik verplicht mijn data te wissen.

Dit zou vervelend zijn omdat er nog wel belangrijke informatie op de schijf staat.

Hou zou ik de data overkunnen laden zodat ik de schijf kan formateren en dan misschien een low-level kan draaien, als het badsectors zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat allemaal gewoon in de FAQ van dit subforum uitgelegd :)

OM FAQ / Beleid
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Laat Data Lifeguard voor wat het is, recover éérst de data met de in de FAQ genoemde recoverytooltjes en ruil de HDD onder garantie om bij Western Digital :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.