[Server2k3/XP/W2k]Inlogscript niet uitgevoerd

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 15:40
Mede-tweakers :),

Het komt te pas en te onpas voor dat login scripts niet worden, of niet goed worden uitgevoerd.
Bij het zoeken naar algemene oorzaken waardoor deze problemen kunnen ontstaan, kwam het volgende naar voren:

1 probleem gevonden:

De loginscript wordt in de virtuele dos omgeving vanaf de u:\ schijf gestart, hier worden ook de commandos uitgevoerd.
Bv:
U:\ net use g: /delete

Deze kan dan niet uitgevoerd worden doordat de u schijf pas als laatste gekoppeld wordt, foutmelding:

De actieve map is niet correct.

Als de u schijf als eerste gekoppeld wordt gaat het wel goed. Alleen zijn er nu 2 meldingen binnen gekomen van niet werkende login scripts.

Waar kan het aan liggen dat de inlog scripts niet goed of helemaal niet worden uitgevoerd?

Als iemand me kan helpen aan een manuel of guide kan helpen zou perfect zijn.

Google kon me geen uitkomst bieden evenals got zelf.

Alvast bedankt!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

Meer informatie zou handig zijn. Is het bijvoorbeeld een 2003 domain waar je werkstations zich op aanmelden dan moet je het login script in de sysvol directory plaatsen (netlogon share). Dan worden ze altijd uitgevoerd namelijk. Dit is de default plaats waar jij je loginscripts zou moeten storen als ze networkmappings etc maken.

Verwijderd

Zet bovenin je script:
c:

dan gaat ie naar de c schijf en voert dan je dingen uit.
Ik begrijp dat je een batchfile als script gebruikt, misschien is het mooier om een vbs script te gebruiken. Maar deze werken alleen goed als je clients 2000 of xp draaien. op 98 loopt het niet zoals het hoort.

• Row
mutsje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:30:
Meer informatie zou handig zijn. Is het bijvoorbeeld een 2003 domain waar je werkstations zich op aanmelden dan moet je het login script in de sysvol directory plaatsen (netlogon share). Dan worden ze altijd uitgevoerd namelijk. Dit is de default plaats waar jij je loginscripts zou moeten storen als ze networkmappings etc maken.
Het loginscript hoeft niet persé in de sysvol directory te staan, je kan gewoon in AD aangeven waarvan het loginscript wordt uitgevoerd. Ik zou niet weten waarom het in de sysvol map moeten staan.

Het gaat idd om een Win2k3 Server omgeving (zie topictitel), de clients zijn voor 99% voorzien van w2k&XP.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:21:
Zet bovenin je script:
c:

dan gaat ie naar de c schijf en voert dan je dingen uit.
Ik begrijp dat je een batchfile als script gebruikt, misschien is het mooier om een vbs script te gebruiken. Maar deze werken alleen goed als je clients 2000 of xp draaien. op 98 loopt het niet zoals het hoort.
Ik zie het nut er niet helemaal van in om het loginscript vanaf de c: uit te voeren?!

Het is mogelijk om het script in Visual Basic Script te maken maar het moet toch evengoed gaan met een batchbestand?

Hopelijk weet iemand een oplossing...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Row schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:13:
Het loginscript hoeft niet persé in de sysvol directory te staan, je kan gewoon in AD aangeven waarvan het loginscript wordt uitgevoerd. Ik zou niet weten waarom het in de sysvol map moeten staan.
Replicatie?

Er is trouwens nog een goeie reden om ze wel binnen je SYSVOL te houden, namelijk dat je clients daar ten allen tijde bij moeten kunnen ivm GPO's.

Hopelijk documenteer je je afwijkende script lokaties wel ;)

Daarnaast is je error ook vrij logisch, een script wat als startpunt een driveletter krijgt die er nog niet is gaat gewoon niet goed werken.

Dus: zet 'm maar eens in je \\server\netlogon dir en probeer het dan nog eens.

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 08-02-2006 19:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Row
BackSlash32 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:29:
[...]

Replicatie?

Er is trouwens nog een goeie reden om ze wel binnen je SYSVOL te houden, namelijk dat je clients daar ten allen tijde bij moeten kunnen ivm GPO's.

Hopelijk documenteer je je afwijkende script lokaties wel ;)

Daarnaast is je error ook vrij logisch, een script wat als startpunt een driveletter krijgt die er nog niet is gaat gewoon niet goed werken.

Dus: zet 'm maar eens in je \\server\netlogon dir en probeer het dan nog eens.
Wat bedoel je precies met het documenteren van mijn script lokaties? Bedoel je dat ik weet waar ze zich op de server bevinden?

Die error is ook logisch, als ik dat probleem heb verholpen, d.m.v. eerst de schijf laten aanmaken in mijn script en daarna pas U:\ net use g: /delete uit te voeren.

Overal functioneert het loginscript alleen bij een 2-tal pc's doet hij het loginscript niet of niet volledig uitvoeren. Met niet volledig bedoel ik dat ze bijvoorbeeld nog dat 1 drive-mapping niet wordt uitgevoert.

Maar misschien hebben jullie ook gelijk, als ik het script in de sysvol dir gooi dat het misschien wel goed gaat bij ALLE clients.

Vraag me af of nooit iemand anders op dit probleem gestuit is...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Row schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:21:
[...]

Wat bedoel je precies met het documenteren van mijn script lokaties? Bedoel je dat ik weet waar ze zich op de server bevinden?
Jij weet het.
Jouw opvolger mag vervolgens het boeltje weer overnieuw uitzoeken omdat jij een non-standaard werkwijze zonder documentatie achterlaat.
Maar misschien hebben jullie ook gelijk, als ik het script in de sysvol dir gooi dat het misschien wel goed gaat bij ALLE clients.
wedden?
Als die 2 clients dan nog lopen te bokken heb je alleen een misconfigured client te troubleshooten.
Vraag me af of nooit iemand anders op dit probleem gestuit is...
waarschijnlijk niet, omdat de rest het wel netjes doet....

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 10-02-2006 01:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Row
Het word al gedocumenteerd

Vandaag maar eens proberen of het script van uit de sysvol wel wil functioneren.

Verwijderd

Ik snap niet waarom je drive letters gebruikt bij je mappings.
Het net commando staat standaard op elke windows machine het is dus helemaal niet nodig om het commando vooraf te laten gaan door een drive letter.

Gebruik dus:
net use driveletter \\server\share

• Row
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:01:
Ik snap niet waarom je drive letters gebruikt bij je mappings.
Het net commando staat standaard op elke windows machine het is dus helemaal niet nodig om het commando vooraf te laten gaan door een drive letter.

Gebruik dus:
net use driveletter \\server\share
Totaal onrelevant maargoed dat is om aan te geven vanaf welke lokatie het script word uitgevoert.

Verwijderd

lol zeker niet irrelevant.

net use g: /d

is totaal anders dan:

u:\net use g: /d

ik kan me zelfs zomaar voorstellen dat net.exe in verschillende windows versies toch net ff iets anders is, waardoor u:\net.exe wel eens het probleem zou kunnen zijn.

om te testen of je logon script wel geladen wordt of niet ff wat loging toevoegen.

bijv.
echo beginscript>c:\test.txt
net use g: /d 2>>test.txt (errors afvangen)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 14:53 ]

Pagina: 1