Toon posts:

Koeling problemen blijven

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik dat bij een iets zwaardere belasting van mijn systeem de temperatuur van mijn CPU ruim boven de 70 graden komt. Temperaturen van 79 graden heb ik gemeten.
Dit zijn mijn specs:
Moederbord: ASUS P5GDC de luxe
Processor: Intel P3,4
Geheugen: 2 x 1GB
Grafische kaart: Club 3D 6600GT
2 x Maxtor 200GB drives in RAID 0

Toen ik mijn systeem samengesteld was waren er geen problemen. Helaas weet ik niet meer welke temperaturen maar ik kreeg in ieder geval geen melding dat de procrssor te heet werd. Wat heb ik zelf gedaan. Ik heb de standaard Intel ventilator vervangen door een Zalman. Dit loste het probleem niet op. Wat mij wel opviel is dat wanneer het systeem heet begint te worden (74 graden bij alleen een scan met mijn virusscanner) de Fan van mijn CPU max 2500 toeren maakt en mijn case fan MAX 980 toeren maakt. Dit moet toch harder kunnen? edit... ik heb de fan vervangen... draait nu rond d e1400 toeren en de problemen blijven

Ik heb ook naar mijn settings in mijn bios gekeken en die gelijk gemaakt aan iemand die een zelfde systeem heeft als ik en geen koelings problemen heeft.

Ik hoop dat iemand een goed idee heeft en ieder geval alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
herkent niemand dit ... of weet niemand een oplossing?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je wel een beetje airflow in je kast ?

Verwijderd

Topicstarter
airflow is wel aanwezig... ik kan nog 2 vent. aan de voorkant van mijn kast inbouwen maar ik verwacht niet dat dat het probleem is.. en hij heeft het met diezelfde flow goed gedaan.

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Heb je er voor gezorgd dat je een goede airflow hebt ? (maw luchtdoorstroom, niet alle koelers naar binnen of buiten richten, maar voorste naar binnen, en achterste naar buiten)

Als je cpu te warm wordt kan het misschien daar aan liggen, heb je al enkele reviews opgezocht erover ?

edit: voor die airflow net iets te laat :)

[ Voor 8% gewijzigd door chaos.be op 06-02-2006 16:01 ]

• PilatuS
  • Niet online
Probeer eens een tijdje te draaien met je kast open, als de temps dan beter zijn weet je dat het aan de airflow ligt.

Heb je verder wel de juiste hoeveelheid koelpasta gebruikt tussen de koeler en cpu ?

Verwijderd

Topicstarter
heb al flink lopen zoeken... Bij het verwisselen van de standaard intel ventilator voor de Zalman heb ik opnieuw koelpasta aan moeten brengen. ik heb dit op "gevoel' gedaan... nu kan het zijn dat ik teveel heb aangebracht. Ik las hier en daar dat dat een reden zou kunnen zijn... maar kan dat dan echt zo veel schelen dat je bij een belasting van de CPU van 50% een temperatuur van bijna 80 graden krijgt.? Idle is mijn CPU denk ik wel ok.. namelijk 40 graden.

Verwijderd

Topicstarter
heb gewerkt met de kast open... dus toch die koelpasta?

• PilatuS
  • Niet online
Voel eens aan het koelblok of die ook echt warm is, is dit niet het geval kan het liggen aan slecht contact met je cpu of een teveel aan koelpasta.

Als ik koelpasta op een cpu doe gebruik ik de hoeveelheid van 1 ongekookte rijstkorrel, dit smeer je dan uit over de core van de cpu.

De bedoeling met koelpasta is om zo weinig mogelijk te gebruiken maar wel het hele oppervlak te bedekken.

Edit: Het kan natuurlijk ook zijn dat de sensor kapot is.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 06-02-2006 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond alles weer losmaken, schoonmaken en een rijstdruppeltje aanbrengen :-)

kan dat echt zo veel verschil maken? Ik weet wel dat ik er nu veel meer op heb zitten. Zat een tubetje bij de ventilator... dus ik dacht smeren maar 8)7

Heb je nog een voorkeur voor het type koelpasta?

• PilatuS
  • Niet online
In mijn mening is Artic Silver 5 koelpasta wel erg goed spul.

Is het koelblok van je cpu wel goed stofvrij ?

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:12:
ik zal vanavond alles weer losmaken, schoonmaken en een rijstdruppeltje aanbrengen :-)

kan dat echt zo veel verschil maken? Ik weet wel dat ik er nu veel meer op heb zitten. Zat een tubetje bij de ventilator... dus ik dacht smeren maar 8)7

Heb je nog een voorkeur voor het type koelpasta?
nee, smeer het zo dun uit als je kan, zodat je er net niet doorheen kan kijken

Verwijderd

Topicstarter
toen ik de koelingsproblem kreeg heb ik een nieuwe gekocht (Zalman CNPS7000) en mijn hele systeem verder uitgeblazen en gezogen... dus stof heb ik nu niet meer. Het zat wel vol met stof.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 10:36

Archimond

Lopende Helpdesk

Gebruik eens Speedfan om de temperaturen op max belasting te bekijken.
Geef eens de temperaturen van de moederbord/kast, CPU, harde schijven en videokaarten (staat bij de eigenschappen van Nvidia).

Als je CPU 70 graden wordt is de koelblok dan ook zo gloeiend heet dat je die nauwelijks vast kunt pakken?

Sommige moederborden hebben een rare sensor en melden een te hoge temperatuur, maar volgens mij is dat niet het geval bij jouw moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister opnieuw die Zalman losgemaakt en opnieuw vastgemaakt met nu een stuk minder koelpasta tussen de processor en de koeling. (er zat inderdaad heel veel tussen) Nu ben ik nog verder van huis. Mijn PC start op om na een seconde of 10 automatisch uit te gaan... heb heel de bekabeling nagekeken maar kon niks vinden. Ik kan niet in de Bios komen en ook bij het opstarten van windows zie alleen het windows logo voordat de PC zich uitschakeld... Nog iemand met een briljant idee?

Verwijderd

Dan zit volgens mij je koeler echt niet goed vast op je proc. Ik heb het 1 keer gehad dat hij 180 graden gedraaid zat een boxed koeler, en toen viel hij ook in 10 sec uit vanwege te slecht contact met de proc.
Laat anders eens een ander persoon er naar kijken, mischien dat hij iets ziet wat jij net over het hoofd hebt gezien...

P.s. welke zalman koeler heb je b.t.w.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad mijn pc naar mijn werk meegenomen om eens iemand anders naar te laten kijken. Soms kijk he inderdaad ergens overheen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:20:
..........

P.s. welke zalman koeler heb je b.t.w.
Sorry had niet goed gelezen, stond al eerder in het topic |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 10:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zalman CNPS7000 CU... moest een verloopstuk op om op mijn 775 socket te plaatsen... ik heb wel dat verloopstuk 90 graden moeten draaien anders paste mijn koeling niet meer

Verwijderd

Als je hem al 90 graden hebt 'moeten' draaien, weet je dan wel zeker dat hij bruikbaar is op jou moederbordje??
Als je onderaan deze pagina van zalman kijkt, zie je expliciet staan: "
1. Make sure the indent on the inner side of the Clip Support is positioned correctly."
Als dat al niet zo is dan heb je denk ik het probleem gevonden.

Bekijk anders ook ff die installatie filmpjes, mischien heb je daar nog wat aan?

Heb jij dat CPU-hendeltje omhoog staan zoals in deze PDF file staat?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc start in ieder geval weer op. Het temperatuur probleem blijft echter bestaan. Draaide net een virusscan en bij een belasting van mijn CPU van 45% ging de temperatuur naar 78 graden met een open kast.

ik heb inderdaad niet dat lipje omhoog gezet... ga ik ook nog proberen en ik laat je het weten.

ps het was niet 90 graden maar 45... mijn excuses 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 11:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:39:
Mijn pc start in ieder geval weer op.
Dat is fijn om te horen. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:39:
ps het was niet 90 graden maar 45... mijn excuses 8)7
Dat lijkt me helemaal raar... 45 graden is de scherpe hoek van een geo driehoek, lijkt mij eerder toch 180 of 270 :9

Verwijderd

Mischien is waterkoeling wat voor je --> deze past ook op socket 775:
Thermaltake Bigwater ervaring?

Verwijderd

Topicstarter
ben helemaal lost nu.... het is inderdaad 90 graden.... na ruim een week koelingproblemen begin ik een beetje door te draaien geloof ik :Z

Aan waterkoelinmg heb ik ook gedacht. Alleen vind ik dat ik eerst dit probleem moet oplosen. Hij zou nu goed moeten werken normaal gesproken. Ik ben bang dat ik een ander probleem heb (alleen welk???) Als ik nu een WC koop dan is denk ik de kans groot dat mijn probleem blijft bestaan. In een PC winkel dachten ze dat of mijn moederbord of mijn processor defect is... kan dit?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Kan, maar het lijkt mij wel een temperatuursprobleem. Daarbij denk ik dat je gezien je 'ervaring' met koeling beter niet aan waterkoeling kan beginnen ;).

Verwijderd

Heb jij die fanmate2 van zalman er tussen hangen?? Zo ja haal die er eens tussen uit...

Verwijderd

Topicstarter
dat idee heb ik ook 8)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
waar je nog steeds geen antwoord op hebt gegeven is of je koeler nou ook warm/heet word of juist helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 07-02-2006 13:00 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik er al uit gehaald... hij draait bijna conntinu op 2500 toeren

Verwijderd

Topicstarter
de koeler wordt wel warm... idle is de temp ongeveer 44 graden maar bij 50% belasting gaat hij naar de 80 graden... veel hoger komt tie niet ook niet bij het spelen van BF2

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
maar bij 80 graden zou hij, zeker bij de onderkant in de buurt echt pijnlijk moeten zijn om aan te raken.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Misschien kan je even een foto maken van de binnenkant van je kast, dan kunnen we zien hoe de koeler is bevestigd. Het lijkt er namelijk nog steeds op dat de processor de warmte niet goed kan overdragen aan de koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gesproken met ASUS (ff bellen helpt) Die denken dat mijn MoBo defect is. Het is hun MoBo dus ik ga er vanuit dat ze het wel zullen weten.

Verwijderd

Topicstarter
heb idle gevoeld dus ik weet niet hoe heet tie wordt bij volle belasting
ik kan helaas nu geen foto maken

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:10:
heb idle gevoeld dus ik weet niet hoe heet tie wordt bij volle belasting
ik kan helaas nu geen foto maken
Ja, en hoe wassie idle ??? En waarom voel je niet ff bij volle belasting ... dat wordt toch meerdere malen voorgesteld hier, maar als je dat weigert te doen dan lopen we een beetje in het rond te dwalen ... sensor kapot, cpu fout bevestigt, moederbord kapot, processor kapot, voltage te hoog, airflow knudde ... tja dan kan et van alles zijn natuurlijk.

Als je CPU op 80 graden zit, en je koelblok kun je dan langer dan 10 seconden vasthouden dan zit je koeler toch echt fout gemonteerd ...

Verwijderd

Topicstarter
koelblok wordt heet... ik ben nu mijn systeem aan het testen door mijn virusscanner mijn schijven te laten scannen. Wat m eopvalt (weet niet of het normeel is) is dat de temperatuur erg fluctueerd. Binnen zo'n 6 seconden van de 78 graden naar de 50... dit zonder dat mijn fan harder is gaan draaien (draait constant op 2500 toeren)

Verwijderd

je hebt ook niet toevallig per ongeluk de temperatuur op fahrenheit gezet?? van 40 naar 80 lijkt me zo'n grote sprong :|

Verwijderd

Topicstarter
de temperatuur wordt aangegeven in Celsius en Fahrenheit :-) en ja... ik kijk goed

Verwijderd

Vreemd dat je koelblok heet wordt en je temperaturen zo fluctueren...

Ik heb over een jaar of 2 wel een gelijkaardig probleem gehad met mijn P4 1.5 Ghz (socket 423)

Deze was idle ook altijd rond de 40° C, maar op een dag als die gestressed werd, werd die tot 81 ° C!
Ik de kast opengegooid en wat bleek : een van de nokjes van de bracket van de koeler was afgebroken en daardoor spande een van de metalen spanbeugels niet meer optimaal. Ik de spanbeugel eruitgehaald een een nieuwe geplooid uit roestvrijstalen ijzerdraad. Sinds toen werd die niet meer warmer dan 50° C stressed

Dus ik zou het probllem mss toch nog bij de koeler zoeken

Verwijderd

Topicstarter
of het de koeler is betwijfel ik. Ik heb nooit eerder problemen gehad. Toen de problemen kwamen heb ik de intel koeler vervangen door die Zalman. Het probleem bleef en bleef exact hetzelfde... geen andere waardes of zo.. ik ben toch bang dat ik het ergens anders moet zoeken, maar waar?

• stefan001
Hoe heet? Dusdadig dat je DIRECT je hand terugtrekt of dat je na 10 sec zegt van goh, nu wordt het toch te warm om beet te houden?

Verwijderd

Topicstarter
niet direct... een seconde of 5 hou ik het vol.. daarna wordt het te heet

• stefan001
Dan zit je koelblok er waarschijnlijk toch niet helemaal goed op, als de temperatuur namelijk echt rond de 70 graden zit, wil je dat ding echt niet aanraken. Daarbij is een virusscan als stresstest voor je cpu niet heel erg de beste...

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 10:35
Je vcore staat toch toevallig niet helemaal op?

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

Topicstarter
dat zou dan betekenen dat beide koelers er niet goed op zouden hebben gezeten. Ik heb de koeler vanochtend losgemaakt en door een ervaren pc bouwer er weer op laten zetten. Hij vertelede me wel dat ik er te veel pasta op had gedaan. :+

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar wat is Vcore

Verwijderd

Dat is de spanning waar je CPU zijn werk op doet, als die hoger staat als zou moeten, dan word die ook warmer.

Verwijderd

Vcore is de spanning op je processor. Hoe hoger deze spanning, hoe hoger de prestatie van je processor. (de temperatuur wordt dan meestal ook hoger)

Je zei dat de koeler opnieuw was geinstalleerd. wordt het nu nog steeds zo warm?
en heb je in de BIOS Q-fan aanstaan???

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 17:40

Khaine

Python liefhebber

Jumpertje:

Als je nu nog steeds last hebt van extreme temperaturen onder stress raadt ik je aan een andere voeding te proberen. Ik heb hetzelfde probleem namelijk gehad met mijn oude processor.

De airflow van de kast was zo slecht dat de warme lucht welke de Q-tec voeding veel produceerde gedeeltelijk over de processor uit werd geblazen. Om een voorbeeld te geven:
Ik heb mijn Q-tec kast door een Asus vervangen, en de voeding is ook van Asus. Dit scheelde mij met precies dezelfde opstelling (cpu-koeler e.d.) 17 graden in idle-stand op de processor, en ongeveer 15 graden in de kast zelf.

Het overwegen/testen waard om een nieuwe kast erom te bouwen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt nog steeds zo warm. Het voltage van de CPU kan ik vanavond pas weer bekijken. Bij Asus denken ze dat het Mobo kapot is.... wat denken jullie? Is dit een mogelijkheid? Zou wel balen zijn want dan ben ik mijn mobo 3 weken minimaal kwijt

Verwijderd

Topicstarter
dat van die kast en voeding is geen slecht idee... heb ik ook aan gedacht.. een vriendje van me heeft eenzelfde configuratie als ik en geen temperatuur problemen. Op zich heb ik geen slechte configuratie alleen wel een elcheapo kast en voeding... dat is dus zeker het overwegen waard

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 17:40

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:12:
hij wordt nog steeds zo warm. Het voltage van de CPU kan ik vanavond pas weer bekijken. Bij Asus denken ze dat het Mobo kapot is.... wat denken jullie? Is dit een mogelijkheid? Zou wel balen zijn want dan ben ik mijn mobo 3 weken minimaal kwijt
Het zou kunnen, maar dan heb je nog steeds 1 gouden regel : "meten is weten" :).

Met andere woorden :
Kun je ergens een alternatief moederbord vandaan halen ? Desnoods lenen ?
En kun je de hele bende in een alternatieve kast herbergen ? Zo kun je namelijk alweer wat componenten uit het rijtje halen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik eerder schreef heeft een vriendje een gelijkwaardig systeem... daar hebben we het al over gehad... hij is alleen huiverig om aan zijn (nu stabiele) systeem te gaan knutselen... misschien een leuk werkje voor het weekend

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Een andere voeding erin hangen en bij een lokale pc winkel eventjes op een rustige tijd laten testen kan snel en waarschijnlijk zonder kosten. Anders stel je voor om het zelf te doen.
Dan weet je zekerweten dat het niet aan de voeding ligt.

- Download van www.lavalys.com Everest ultimate edition 30 days trial.
Kijk bij computer>sensors
Zet een plaatje op imageshack.com en geef de link aan ons door wanneer je CPU idle is en wanneer die druk bezig is: (gebruik daarvoor Prime95, google 1e link) Prime95 is vele malen zwaarder. Gebruik de optie: Options> torture test> 2e test: In-place large FFTs.

Jij hebt een nieuwe soort P4 met modelnr? of de oude soort met northwood core?
Het staat bij Everest onder CPU.

- Heb je jouw BIOS van het moederbord al eens geupdate naar de laatste versie?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de testen gedraaid en screenshots ingevoegd

systeem idle

Systeem met de stress test

Systeem informatie

ik hoop dat je er wat mee kunt

Verwijderd

Topicstarter
nog vergeten te vermelden: De BIOS is vorige week geupgrade en draait dus met de meest recente versie

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Heb je in de BIOS NOS aangezet voor auto overclock?
Heb je Smart fan aangezet en op welke richttemperatuur staat die?

Zet eens de Smart fan uit of zet hem op lager richttemperatuur.

Er zijn wel meer mensen met deze rare hoge CPU melding.
Ik heb maar 2 Prescott 3ghz en 3,4ghz getest en bekeken. Ze gingen heel erg snel in temperatuur omhoog als ze werden belast en zakten ook weer snel omlaag als ze heel weinig werden belast. De temperatuur ging van 38 graden tot 65 graden met prime95 met de standaard koeler.

Jouw kast is trouwens niet warm, maar heb je nog wel aardige airflow en fanduct voor je processor?

Verwijderd

Topicstarter
laatste update: Ik heb mijn Zahlman er weer afgehaald en mijn intel koelertje er weer op. Temperatuur is nu 70 a 75 graden bij een volle belasting. Nu overweeg ik de resarator van Zahlman te gaan kopen. Ik hoop dat dat mijn problemen oplost.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Heb je wel een een casefan die aan de achterkant bij de CPU lucht uitblaast? Het beste is om 1 casefan voor en 1 achter bij de CPU te plaatsen.

Verder moet de voeding ook wel aardig wat lucht kunnen afvoeren, welke voeding heb jij?

De Reservator van Zalman helpt niet zoveel, omdat het passief wordt gekoeld en de reviews zijn er niet heel positief over.

Het beste zijn de nieuwe BTX koelers van Intel. Daarmee wordt met een fanduct koele lucht voor de CPU buiten de kast aangezogen. Jij kan ook wel een fanduct of casefans proberen.

Verwijderd

Ik heb sinds een week een zalman CNPS7000B-Cu op mijn athlon xp processor geplaatst.
De eerste keer ging de installatie perfect (idle temps van 30°C in quiet mode). Gisteren moest k mijn pc verhuizen en had k voor de veiligheid de koeler afgevezen. Gisteren avond laat wou ik de zalman weer plaatsen en nadat ik alles volgens het boekje had gedaan, kreeg ik ook temperatuurproblemen. de cpu zat rond de 60 à 65°C.
Ik had dan weer de procedure uitgevoerd om de koeler te installeren (alles gereinigd, nieuwe koelpasta => AS5 etc) en ik kreeg weer zo'n temperaturen. uiteindelijk heb ik zachtjes de gemonteerde koeler es heen en weer gedraaid, met de speling die er was (terwijl die gemonteerd was, en mijn pc stond aan) en in enkele seconden zakte de temperatuur 30° naar om en bij de 30°C

wat er volgens mij mogelijk gebeurd is bij mij is het volgende:

ofwel was de laag koelpasta te dik, ofwel te ongelijk verdeeld. door het "twisten" van de koeler terwijl de pc aanstond, kon de warmere en dus "beter vloeibare" koelpasta zich beter en gelijkmatiger uitspreiden over de core en het koelblok.

mvg
mooseman007

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iemand gesproken die dezelfde kast (en dus voeding) heeft die ik heb. Ook hij had problemen met de koeling. Hij had er al een andere fan opgezet en dat hielp al een beetje. Hij heeft nu de resarator geinstalleerd en hij heeft geen problemen meer. Ik denk dat de airflow in die kast helemaal k.... is |:(
Dus eigenlijk zou ik een andere kast moeten kopen. alleen het voordeel van waterkoeling (mijn pc staat in de woonkamer) is ook wel degelijk aanwezig. Ik hoop dus dat die 220 euries mijn koeling problemen oplossen. Ik ga hem morgen of overmorgen kopen en ik laat jullie weten of het helpt. Mijn ervaring met die Zahlman fan is dus niet al te goed. Ik heb hem zelf 2 maal gemonteerd (dit is geen garantie tot succes) maar ik hem ook laten monteren door iemand die er verstand van heeft.

Gisteravond heb ik wel redelijk normaal mijn pc kunnen belasten. Na een avondje Battlefield was mijn temperatuur rond de 70 graden

Verwijderd

ik wou uit mijn verhaal dus suggereren: probeer eens het koelblok lichtjes heen en weer te draaien als je pc aan staat (en met het bios scherm zichtbaar zodat je je temperaturen kan volgen). Vertel dan eens wat het resultaat was.

mvg
mooseman007

Verwijderd

intel komt echt niet snel zo warm hoor,
ook niet met de heletijd 100%.
Ga op je gevoel af, zit de koeler er goed op ja of nee.
Als je ja denkt, dan moet je toch even naar de winkel terug.
Je heb op intel een volledige 3 jaar garantie,
intel zit in Ierland, en binne 24 uur heb jij een nieuwe cpu van hun gekregen.
Pagina: 1