Toon posts:

formule om korting af te trekken in OO writer tabel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik moet een excel documentje maken(welliswaar in openoffice writer, maar ook met tabellen enz.)
he ziet er ongeveer als volgt uit: cel A2= aantal B2= omschrijving C2= korting en D2 is stukprijs.
nu komt in E2 dus het netto bedrag. de formule is dus het aantal maal de stukprijs en daar moet de korting vanaf, maar die is dus verschillen.

Weet iemand wat de formule hier voor is? heb al de search gebruik en de F1 knop in Openoffice:)

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
=(A2*D2)-C2

[ Voor 63% gewijzigd door Karina5000 op 03-02-2006 10:10 ]

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 19:09

Rob_de_Rechter

Dixeram

Bedoel je dat in C2 de korting in procenten aangegeven staat?

dan is het A2*D2*((1-(C2/100))

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

Verwijderd

Topicstarter
ja in c2 is het dus 4% of 8% ofzo, verschilt per product/dienst. zal het even proberen de formules :) in openoffice werkt het iets anders dan de excel formules volgens mij.

en als C2 leeg is dan moet dat meteen verrekend worden in E2, want nu blijft gewoon dezelfde waarde erin staan en hij moet het eigenlijk als 0 zien.

edit: het werkt niet :(welliswaar iets aangepast: =<A2>*<D2>*1-<C2>/100 anders herkend openoffice writer het niet..

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
het werkt eindelijk.. :)

alleen nu is het probleem dat als er niks in C2 staat dat het als een 0 moet worden gezien, anders verwerkt hij de opdracht niet.

IF(ISBLANK<C2>;"0" zou dan het moeten zijn?

hoe zou dat in deze formule moeten?

=<A2>*<D2>*((100-<C2>)/100)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Excel is toch echt wat anders dan openoffice writer 8)7, dus dat maar uit de titel gesloopt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ;)

bedacht ik me ook pas later.. :P maar komt ongeveer op hetzelde neer ;)
Pagina: 1