Toon posts:

[Fedora c3] ntpd sync met Windows 2003 DC

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over ntpd onder fedora core3. Wij hebben hier een Windows 2003 domein. en wij willen fedora ntpd sync'en met het windows domein. De fedora machines zijn aangemeld aan het domein dat werkt goed de tijd kan wel geupdate worden met ntpdate <servername> maar niet als ik de /etc/ntp.conf aanpast en dan de ntpd opstart. (Hij werkt wel naar andere linux machines). moet er iets aangepast worden op het windows domein of in de linux installatie?

Wat we niet willen is een cronjob met daarom ntpdate ....... (dit zeg ik maar vast als iemand met deze oplossing komt :) )

bvd,

Verwijderd

Topicstarter
hmm, kan ik uberhoud met ntpd de tijd sync'en met een windows 2003 domein? want ik kan er weinig over vinden.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Waarom laat je ze niet apart syncen naar een publieke NTP server? Of snap ik je situatie niet...?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Ze kunnen niet naar het internet.. Er is software gemaakt die op windows xp en linux machines draait maar de tijd moet gelijk staan het mag maar een paar 100ste seconde afwijken.. deze software maakt berekeningen en moet dus gelijk zijn.. anders heb je niks aan de berekening..

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die eens geprobeerd heeft om zijn Linux tijd gelijk te zetten met een windows klok?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hm, Windows klok synchroniseren met een NTP server? dat is volgens mij vrij eenvoudig te realiseren:

Bezoek bijvoorbeeld eens http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Configuring-Windows-Time-Service.html

En lees dan het stukje "Synching to an External Time Source" voor een heldere uitleg.

Succes!

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil een Linux machine met een windows 2003 server synchroniseren.
Ik zie wel dat Windows 2003 Server en daar onder, SNTP gebruiken en Windows 2003 Server SP1 en RC2 NTP.. Ik draaie Windows 2003 Server SP1 maar ik krijg het niet voor elkaar om die Linux bak te laten aanhaken op die windows bak.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar..
Vreemd dat er hier niemand is dit probleem voorzicht heeft gehad..

Weet er dan iemand ntp server software voor windows die ik zou kunnen gebruiken?

bvd.
Pagina: 1