Nieuw WiFi netwerk, welke componenten ? *

Pagina: 1
Acties:

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-03 09:31
Hallo,

Ik heb wat advies nodig. Mijn 11 Mb Ap is zojuist overleden. Nu moet ik wat nieuws.

Even de situatie: ik ben verbonden met de kabel via een modem. Die hangt aan een router 100Mb(?) Etech.
Daaraan hing een AP 11 MB.

In mijn netwerk heb ik één vaste PC vebonden met de router .
Verder 2 en binnenkort 3 laptops. 1 nog met een 11 Mb kaart, andere met 54 mB (108/125?) Mb kaarten.

Verder een printer die niet op een "bakabelbare" plaats staat en die nu met een laptop wordt verbonden.

Vragen:

- Welke AccesPoint moet ik nemen (merk 54/108/125)
- Doet de 11 Mb kaart het op nieuwe AP.
- IS er een WIFi oplossing om de printer onafhankelijk in het netwerk te opereren, en zo ja wat is goed en wat werkt?
- Of kan ik maar beter ook gelijk de router vervangen en een all-1 apparaat komen.

Ik wil een beetje met de nieuwste mogelijkheden mee, maar het moet wel een beetje etaalbaar blijven.

Iemand tips?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wifi is altijd backwards compatible, je 11mb kaart doet het gewoon op een 54 access point

offtopic:
ik heb nog een AP voor je te koop ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 03-02-2006 09:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit (zie: Attentie!!)

Verder zijn dit wel redelijk standaard vragen, heb je je uberhaupt al een beetje ingelezen op dit gebied?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Er zijn draadloze print-servers van o.a. Linksys.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 10:06 ]

• Daan115
Koffie schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:04:
Titel edit (zie: Attentie!!)

Verder zijn dit wel redelijk standaard vragen, heb je je uberhaupt al een beetje ingelezen op dit gebied?
Ja ik weet wel aardig waar het over gaat.

Mijn vraag is alleen hoe is de huidige stand van zaken. 54 is standaard. Is 108 en 125 al zinvol en werkt dat ook echt of is dat (nog) weggegooid geld.

Verder is er ook een goed werkend wifi-printservertje voor een redelijke prijs.
En welk merk?

Maar misschien zijn dit wel standaard vragen ....

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Linksys, 3com, netgear zijn wel okay. Draytek ook, maar die zijn wat duurder

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:54:
Linksys, 3com, netgear zijn wel okay. Draytek ook, maar die zijn wat duurder
vergeet belkin niet :) is van binnen linksys en levenslange garantie :)

• Daan115
US Robotics?

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:32
als je echt voor de snelheid gaat, dan moet je is kijken naar linksys spul met SRX. Dat schijnt een stuk hogere snelheden en bereik te geven. Het zal echter wel een stuk duurder zijn.

Oh ik zie dat je al bestaande draadloze apparatuur hebt. Ik weet niet of het dan gaat werken. Wat je wel kan doen is dan bijvoorbeeld de Linksys WRT54GS met speedbooster nemen, die werkt altijd sneller.

[ Voor 37% gewijzigd door heuker op 03-02-2006 12:21 ]

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27
Een asus WL-500g deluxe is wel een relaxed ding met 2 usb poorten en ingebouwde ftp en printserver. Eventueel kun je er ook een webcam aan hangen. Hij draait ook onder linux, dus je kunt er eventueel een custom firmware op zetten.

Over de nieuwste versie (V5) van de linksys (ik dacht de wrt54gs) heb ik minder goede dingen gelezen. Deze heeft geen linux firmware meer en de hardware specs zijn minder geworden, dit schijnt de stabiliteit niet ten goede zijn gekomen. Daarnaast heeft deze geen optie om ook als ftp en als printserver te werken.

edit:
o ja en als je nieuwe technieken zoals speedbooster of afterburner gaat gebruiken in een netwerk icm met andere apparatuur die dit niet ondersteund dan kan dit juist een negatief effect op je snelheid hebben ipv postief. Dus als je je nog veel gebruik maakt van je bestaande hardware heeft het weinig zijn om naar 108/125 Mps te kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Tupolev op 03-02-2006 12:26 ]

Engineering

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:32
de TS heeft weinig aan een router met printserver ingbouwd, aangezien de printer niet in de buurt van de router staat.

• Daan115
Klopt. Printer staat niet in de buurt van AP, dus met printserver is niet echt een optie.

Zoek eigenlijk een lose wifi printserver.

Ik dacht US robotics AP omdat die snel lijkt (125) voor realtief weinig .. maar is t ook snel?

Overgens is snel zijn nu geen echte issue met mijn huidige laptops. Maar er moet ook nog een nieuwe laptop komen ...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:39
Zou alles van 1 merk nemen!! weet je altijd zeker dat ze compatible zijn.. word ook stuk makelijker alles te connecten..

zelf heb ik een Linksys WRT54G v3.1 (2x) 3 draadloze verbindingen met de kaartjes WAP54GS staat voor boost kan tot 125mbps.. maar dit heb ik uitgezet aangezien ik een WRT54G router heb!!

werkt perfect.. 2 routers in brige met elkaar verbonden!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

3COM OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router (54Mbps) met een 3COM Officeconnect Wireless 54mbps 11g Print Server erbij

Maar ja dan is je beurs wel stukken lichter dan met menig ander merk
Pagina: 1