[Flash] Afspelen en reloaden flv files op 1 pagina

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 21:01
Ik heb een flashpagina waarop ik een flv player heb geplaatst

Op elk frame staat een actionscript waarmee ik het bestand wil selecteren en de boel wil resetten.
Dmv knoppen schakel ik tussen de diverse frames waar een flv geladen wordt.
code:
1
2
3
this.Clip.stopMovie();
this.Clip.file = "han16.flv";
this.Clip.playmovie();

functie stopmovie die het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
function stopMovie() {
    pauseBut._visible = false;
    playBut._visible = false;
    videoDisplay._visible = false;
    ns.pause();
    videoDisplay.clear();  //videoplayer instance
    isStarted = false;
}

Nu werkt het doorgeven van de variabele wel. Het eerste filmpje speelt dus.
Alleen als ik op een andere knop druk gebeurt er niets...
Als ik echter tussen elk frame een extra leeg frame plaats doet ie het wel...
Dit kan ik echter niet doen aangezien de id's die ik actionscript gebruikt dmv een for i=1 to 10 geladen wordt...

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest... heeft iemand een idee hoe ik meerdere filmpjes op 1 timeline kan gebruiken

alvast bedankt,
Jeff

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom zet je die functie niet direct op je movie instance of container?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• kalechinees
ehmm niet echt een idee. Waarschijnlijk omdat de movieplayer zelf al een movieclip is.
De nieuwe variabelen moeten dus buiten de movieclip geset worden...
Ik heb de boel reeds aan de praat. Alleen moet ik hem eerst unpausen voordat hij dan daadwerkelijk begint te spelen...
grrrr, ben eigenlijk helemaal geen flashman :)

• kalechinees
hmm,
Heb het probleem uitgezocht en het zit volgens mij als volgt.
code:
1
2
[@] [@] [@]    -> newfilename = "blaataap.flv"
[O]  [O]  [O]    -> movieclip

Als ik zeg dat hij naar frame 2 moet gaan, bouwt hij de movieclip niet opnieuw op omdat ze aanelkaar staan. Als ik hier een lege keyframe tussen plaats speelt hij het bestand metteen af. Gebruik ik geen extra keyframe dan laad hij het nieuwe filmpje gepauzeerd.
Helaas is de oplossing niet zo makkelijk om een leeg keyframe ertussen te plaatsen. De keyframes corresponderen namelijk met id's die gebruikt worden in de site

Hoe kan ik forceren dat de movieclip opnieuw geladen wordt? (misschien verwijderen en opnieuw plaatsen) Ben geen flashheld dus kan hier wel wat hulp gebruiken...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmm,
Het probleem is dat je een beetje laveert tussen framescript achtige acties en echt actionscript achtige systemen. Wat je eigenlijk wil doen is die hele tijdlijn weggooien en gewoon met actionscript al je movies inladen via bijvoorbeeld attachMovie en createEmptyMovieclip.
Met een redelijk systeem van listeners is wat je wil dan heel erg goed mogelijk.

de andere optie is dat je alles via de tijdlijn doet en bijvoorbeeld 10 keyframes bouwt die stuk voor stuk je movies inladen. Alles wat je er tussen probeert te doen gaat rare errors opleveren omdat je loadhandeling niet niet lekker gaat werken (flash weet niet of ie nou van keyframe naar keyframe moet springen met de bijbehorende loadbalance of dat ie naar zijn actionscript moet luisteren).

Verder wil je denk ik even in de documentatie van het Netstream object kijken omdat daar een aantal interessante laad-opties in zitten.

Stoer; Marduq