Sweex/Realtek 8180 wifi nic werkt niet met WinXP Home SP2?

Pagina: 1
Acties:

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Gek probleem.
Begin 2005: Pc werkt prima met Windows XP Home SP1. Na installatie van SP2 ziet alles er nog prima uit, hardware is allemaal herkend maar er wordt geen wireless network meer gezien want de verbinding met de wireless router is weg.
Veel gepruts, nieuwe versies van drivers ed maar blijft geen netwerk meer zien.
Uiteindelijk machine maar op SP1 teruggezet en meteen werken!?

Maarja die SP1 blocker werkt niet meer en de computer moest uiteindelijk weer eens een frisse installatie krijgen dus met goede moed Windows XP Pro UK SP2 (geslipstreamt op DVD met alle laatste drivers (Driverpack)) geinstalleerd. Alles wordt meteen herkend maar weer ziet de machine geen draadloze netwerken!
Zelfs met een andere router (staat volledig open) ziet de computer geen netwerk...

Het betreft hier een Sweex wireless kaartje met een antenne aan een draad.
Alle Sweex drivers van hun website geven aan dat de kaart in de machine geen Sweex kaartje is(??)
Windows maakt er een Realtek 8180 van en als ik de driver bekijk zou alles prima moeten werken...

Ik lees hier vage dingen over deze Sweex/Realtek kaartjes maar er moet toch wel iemand zijn die het aan de praat heeft met SP2?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Heb je de Wireless Zero Configuration als eens gestopt ?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Die kaart werkt gewoon met SP2.
Heb je mischien de meegeleverde software van Sweex geinstalleerd, waarin je de WEP-key enzo kunt instellen?
Vanaf SP2 doet Windows dat namelijk zelf en het gaat zelfs fout wanneer je dat door een ander programma wilt laten doen.
Je zou de service zero-conf uit kunnen zetten en dan zal dat tooltje van je kaart wel een netwerk kunnen vinden, of het programma netstumbler draaien, dan zie je ook dat je kaartje het gewoon doet, maar dat er een conflict was met de zero-conf van Windows (netstumbler zet ook tijdelijk die service uit)

Ik zou zeggen, gooi alles van die kaart weg en download van de realtek site de nieuwste drivers en dus alleen de drivers.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Leader98
Ehhh, wat is die Wireless Zero configuration?
Ik heb er nu alleen de nieuwste driver op staan en geen Sweex of Realtek extra software. Dat heb je toch niet nodig om een verbinding te kunnen maken (overigens werkte het ook niet met die software wel geinstalleerd...).

OK heb de service al gevonden...

Netstumbler schakelt inderdaad ook netjes de service uit maar kan ook geen netwerken vinden.
Een laptop die er ter controle naast ligt vind de router meteen :'(

Dusse, ik ben nog geen steek verder...

[ Voor 36% gewijzigd door Leader98 op 03-02-2006 09:30 ]

• Leader98
En uiteindelijk bleek dat de antenne kabel mottig was... Goede ingeving van een collega.

Helaas ziet ie nu wel netwerken maar joinen gaat nog steeds niet... :(

Uiteindelijk maar een Sitecom kaartje gekocht en geinstalleerd...
Sta natuurlijk nog open voor de goede tip voor het werkend krijgen van het Sweex ding :(

[ Voor 62% gewijzigd door Leader98 op 04-02-2006 19:19 ]