Hallo allemaal, graag zou ik jullie advies vragen voor het volgende:
Situatie nu:
PC1 heeft XS4all en een laserprinter (Linksys draadloze router)
PC2 heeft Versatel en een inktjetprinter (Versatel draadloze router)
De inktjetprinter heeft een Linksys draadloze printserver.
Dan hebben we nog 2 pc's, 1 die als server ingericht kan worden en 1 die van de buurman is, beiden hangen nu aan Versatel.
Mijn vraag, hoe kun je het beste de boel in 1 netwerk krijgen waarbij de internetverbindingen apart blijven, maar wel iedereen beide printers kan benaderen en bijvoorbeeld mappen kan sharen?
Mijn man is systeembeheerder en dat kun je uitleggen als thuis geen moer doen.
Dus loop ik met een USBstickje naar zijn pc als ik iets in kleur wil printen. In mijn ogen belachelijk en lijkt me dat dat anders moet kunnen. Manlief scheept me af dat dat niet kan. Ik denk van wel met een DHCPserver oid, maar de precieze aanpak heb ik een beetje advies bij nodig.
Situatie nu:
PC1 heeft XS4all en een laserprinter (Linksys draadloze router)
PC2 heeft Versatel en een inktjetprinter (Versatel draadloze router)
De inktjetprinter heeft een Linksys draadloze printserver.
Dan hebben we nog 2 pc's, 1 die als server ingericht kan worden en 1 die van de buurman is, beiden hangen nu aan Versatel.
Mijn vraag, hoe kun je het beste de boel in 1 netwerk krijgen waarbij de internetverbindingen apart blijven, maar wel iedereen beide printers kan benaderen en bijvoorbeeld mappen kan sharen?
Mijn man is systeembeheerder en dat kun je uitleggen als thuis geen moer doen.
Dus loop ik met een USBstickje naar zijn pc als ik iets in kleur wil printen. In mijn ogen belachelijk en lijkt me dat dat anders moet kunnen. Manlief scheept me af dat dat niet kan. Ik denk van wel met een DHCPserver oid, maar de precieze aanpak heb ik een beetje advies bij nodig.