Toon posts:

[A. Premiere Pro] Film is korter dan hij is.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met Adobe Premiere Pro 1.5. Bij het inladen van een avi bestand welke een tijdje geleden is gecaptured met Premiere doet hij iets raars. Het bestand is 7.7Gb groot en ong 38min lang. In moviemaker en media player wordt dit ook zo gezien. Het rare is alleen, dat zodra ik hem inlaad bij premiere, hij maar 10min beeldmateriaal ziet en afspeeld. Na de 10min stopt het beeld zoals hij normaal zou doen aan het einde van een film.

Na het bekijken van de eigenschappen van de film in premiere, geeft hij wel gewoon de 7.7Gb aan :?

Ik dacht eerst dat het aan de bestandsgrootte lag. Ik heb de film geopend met moviemaker, in een stukje van 10min geknipt en weer laten opslaan als een AVI. Nu had ik een bestand van ongeveer 2.2gb en 10min. Premiere zag dit filmpje ook weer netjes als 2.2Gb maar was maar ruim 2min lang ;(

Ik snap er niets meer van, wie weet waar dit aan kan liggen. Andere films kan ik zonder probleem bewerken, inladen en afspelen. Het lijkt dat het aan het bestand ligt, maar deze kan ik wel zonder probleem afspelen met mediaplayer.

Ik weet niet of het relevant is, maar dit zijn mijn systeemspecs.
P4 2.4Ghz
768Mb DDR333
120/160/200Gb hdd's
Firewire op Audigy kaart
Windows XP Pro incl SP2

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Je kan met windows Mediaplayer de avi echt tot de laatste (38e) minuut spelen? Of stopt ie hier ook na 10 minuten? En kan je op de progressiebalkje klikken (forward) op bijv de 25e minuut en gaat ie dan ook vanaf de 25e minuut verder spelen?

En kun je de avi binnen Premiere Pro importeren en naar een tijdlijn slepen? Wat zie je in deze tijdlijn (allframes aanzetten) als je inzoomt? Kun je naar bijv de 25e minuut inzoomen? En wat gebeurt er als je hiervandaan (monitor) afspeelt?

Wat zegt bijv. Gspot als je rechtsklikt op de avi? Kun je de avi inlezen in Virtualdub?

Zo ja; dan is de avi m.i. niet corrupt, Als bovenstaande niet werkt, dan vrees ik dat de avi toch getrunceerd (corrupt) is na ca. de 10e minuut.

Bij tweede filmpje zie je maar 2 min ipv 10... Staat er niet iets aan als versneld afspelen?

Verwijderd

Topicstarter
La_Pazz schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:27:
Je kan met windows Mediaplayer de avi echt tot de laatste (38e) minuut spelen? Of stopt ie hier ook na 10 minuten? En kan je op de progressiebalkje klikken (forward) op bijv de 25e minuut en gaat ie dan ook vanaf de 25e minuut verder spelen?

En kun je de avi binnen Premiere Pro importeren en naar een tijdlijn slepen? Wat zie je in deze tijdlijn (allframes aanzetten) als je inzoomt? Kun je naar bijv de 25e minuut inzoomen? En wat gebeurt er als je hiervandaan (monitor) afspeelt?

Wat zegt bijv. Gspot als je rechtsklikt op de avi? Kun je de avi inlezen in Virtualdub?

Zo ja; dan is de avi m.i. niet corrupt, Als bovenstaande niet werkt, dan vrees ik dat de avi toch getrunceerd (corrupt) is na ca. de 10e minuut.

Bij tweede filmpje zie je maar 2 min ipv 10... Staat er niet iets aan als versneld afspelen?
De film speelt in Media Player helemaal door. Ik heb hem gister compleet gekeken. Doorspoelen kan hij ook zonder problemen. Als ik de film in de timeline zet, maakt hij hem ook maar 10min. Na de 10min stopt hij er gewoon mee alsof het het einde is van de film. Allframes moet ik vanavond even proberen. Ik heb de snelheid aangepast van het beeld, het aanpassen van de fps, maar deze staat standaard op 30fps wat goed moet zijn. Zet ik hem op 7fps dan klopt de tijd wel maar loopt de film uiteraard slecht.

Ik zal vanavond Gspot en virtualdub eens proberen.