Toon posts:

9800PRO @ XT kan bepaalde resoluties niet weergeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben ik weer. En ja, weer met een vraag. Zelfs twee:
1. Mijn 9800pro @ xt kan bepaalde resoluties niet aan. Resp.: 1280 x 1024 en; 1360 x 1024.
Waar kan dit aan liggen? Ik heb de Omega drivers v3.8.205.

2. Met spellen als counterstrike (non source) behaal ik 50-90 FPS met mijn 9800pro, terwijl ik met mijn bescheiden GF2 GTS met gemak 99-100 haalde!? Hoe kan dat? Vertical sync. staat uit.
Is hier een tweak voor?

Mzvg,

Zuri

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer eens andere drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan. Bij het installeren van de ATI drivers (van ati.com, laatste versie) knalt mn beeld al op zwart als na het logon scherm.

*Gaat weer aan de slag met GF2 GTS met geimproviseerde koeling*

/edit

Kom er net achter dat mijn reso op 1280 x 1024 stond. Wat leer ik daarvan? Nieuwe drivers zijn ook het antwoord niet. Wat kan dit toch zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 01:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
/bump

Heb nu al het nodige geprobeerd. Andere monitor, sp2 geinstalled, oudere drivers, andere reso's. Noem maar op... :(

Nog iemand een goeie tip?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nVidia drivers correct gedeinstalleerd met drivercleaner etc.?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Heb je de BIOS van je kaart geflasht? Ik had namelijk het zelfde probleem, dit kwam omdat ik de verkeerde BIOS er in had gezet. Gewoon een aantal proberen.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Misschien dat ik hem wel gewoon terugflash...
Iemand nog een sapphire 9800 pro 128mb 256BIT BIOS? :)

Zuriël

Verwijderd

Topicstarter
Aarrgh!

Teruggeflashed van xt naar pro en nog steeds slaat de monitor uit op de bovengenoemde resoluties!
Dit is zo frustrerend! :( :( :(

Iemand... |:(

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:16:
Aarrgh!

Teruggeflashed van xt naar pro en nog steeds slaat de monitor uit op de bovengenoemde resoluties!
Dit is zo frustrerend! :( :( :(

Iemand... |:(
Wat voor monitor heb je eigelijk? Staat bij die resoluties niet toevallig de refreshrate te hoog ingesteld?

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de refreshrates al een keer gelocked op 60hz om vervolgens de reso weer op 1280 x 1024 te zetten. Hielp niet. Ook heb ik een andere monitor aangesloten om te kijken of het probleem doorzette. Dat deed het... Ik heb een Iilyama Vision Master 1451 (19'').

/edit

Ik heb zojuist de kaart weer teruggeflashed naar xt. Wat viel me op? De pc herstarte op een reso van 1280 x 1024 (wat dus een van de 'niet-werkende resoluties' is). De kaart draaide deze reso op 85 hz, wat consistent aangegeven wordt als hoogste refreshrate. De kaart draaide niet onder de omegadrivers of onder de 'default' ati drivers, want bij het aankilkken van het kopje 'geavanceerd' onder beeldscherminstellingen, kreeg ik niet de gebruikelijke opties, maar de windows opties. De videokaart werd echter wel herkend als een 9800xt.

Toen ik daarna de pc herstarte (ik zorgde wel even dat de reso op 1024 x 768 stond, zodat ik evt niet voor een donker scherm zou komen te zitten) en de reso weer op 1280 x 1024 zette, ging de monitor weer op standbystand...

HOE KAN DIT!? 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz,

Zojuist opgestart in VGA mode. Alles doet het prima, alle reso's doen het en geen choppy beeldscherm (bij bv het slepen van schermen, etc.). Windows herkent de videokaart en radlinker evenzo. Alleen is de ATI-control panel (geavanceerde opties onder beeldschermeigenschappen) nergens te bekennen...

Ben ik de enige met dit probleem?! :/

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 17:28
Denk dat je je kaart kapot hebt gelfasht. Mijn vermoeden is dat je RAMDAC het heeft begeven. Die regelt het singaal namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe verklaar je dan het feit dat de kaart zonder drivers wel gewoon alle reso's aan kan? Ik speel half-life 2 e.a. spellen prima!

8)7 8)7 8)7

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-07 14:39
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:50:
Hmmz,

Zojuist opgestart in VGA mode. Alles doet het prima, alle reso's doen het en geen choppy beeldscherm (bij bv het slepen van schermen, etc.). Windows herkent de videokaart en radlinker evenzo. Alleen is de ATI-control panel (geavanceerde opties onder beeldschermeigenschappen) nergens te bekennen...

Ben ik de enige met dit probleem?! :/
Ligt aan je Catalyst versie denk ik. Vanaf 5.13 of 6 zit dat panel er volgens mij niet meer in en ben je aangewezen op Catalyst Control Centre (welke overigens alleen werkt indien je .Net framework hebt geïnstalleerd).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de catalyst de-instaleren dan? Is dat uberhaupt wel mogelijk, zonder de drivers ook direct te verwijderen?

Verwijderd

Even Driver Cleaner Pro downloaden en runnen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

CCC nu geuninstalled, maar geen verbetering...

Verwijderd

Heb je in je bios staan waar je mobo eerst moet naar zoeken kwa bus bij het booten => PCI/AGP? Verder kan het heel goed zijn dat je idd je pro naar Xt-mod de volt regulators op je Ati 9800pro begeven hebben en zodoende voorzorgen dat je kaart onderuit gaat? De 9800pro staat bekend om zijn brakke volt regulators en korte levensduur. Ik heb er in 1jaar tijd 3keer moeten vervangen :| .
Tja en verder kan het ook aan je monitor kabel liggen die misschien in vals/slecht contact maakt? Maar dan zal je 9800pro bijna bij welke resolutie onderuit moeten gaan.

vreemd.

Verder... Echt harde defragmentatie, alles opnieuwe formatere in NTFS en dan netjes op nieuw instaleren in goede volgorde? => Windows Xp (zonder update's internet), mobo drivers/chipset, vga drivers (Cat 6.1), geluidskaart drivers, etc etc en op het laatst windows internet updates.?

Verwijderd

je kan ook de omega drivers installeren daarbij kan je dan een optie kiezen dat heet multires probeer het daar eens mee www.omegadrivers.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb multires geinstalleerd maar ik kom met dat programa niet veel verder.

Verder is het nu redelijk onmogelijk voor me om de pc te gaan rebooten en terug te brengen in farbieksstand. We heel erg bedankt voor de tip Mauce!
Kunnen die volt regulators ook vervangen worden? En als die dingen kapot zijn, hoe komt het dan dat ik wel alles goed draai (in de genoemde reso's) zonder drivers?

Dit is echt zo vreemd... :? 8)7 |:(

Bedankt in ieder geval! :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:28
Er is helemaal niets mis met je kaart, dat er componenten kapot zouden zijn is geblaat.
Je probleem is puur softwarematig. Probeer eens aan de slag te gaan met een reeks tools waaronder een oude versie van powerstrip, die nieuwe versies zijn namelijk niet meer gratis.
Hiermee kan je dan custom resoluties aanmaken, daarmee zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de powerstrip-tip! Handig progamma. Enigste probleem is dat ik op een custom reso niet hoger dan 60Hz kom..

8)7
Pagina: 1