Draadloos netwerk werkt plots minder

Pagina: 1
Acties:

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 20:56
Ok, draadloos netwerk met een D-Link 624+ router werkt hier al een paar maand perfect. Tot vandaag (of gister al), het plots veel trager begint te gaan. Ik heb NIETS van settings veranderd, gewoon wat gecomputert als anders. Router settings nagekeken, staat gewoon op default, heb het ding al genoeg heropgestart ook.
Toch hangt de snelheid hier rond de 11 mbps, waar het vroeger altijd 54 was. Ik zit ook maar een muur en een vloer van de router af.
Iemand een idee ? Is wel vreemd nu, hij begint plots ook soms vanzelf met het netwerk van de buren te verbinden, deed mijn omputer vroeger niet, want daar werden mac-adressen gefilterd, en was de verbinding superzwak. En nu kan ik plots in hun gedeelde documenten kijken :?

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:32
lijkt me dat je is een ander kanaal moet proberen en je pc in moet stellen dat ie alleen met jouw AP verbind. Daarnaast moet je zelf ook is kijken naar beveiliging+mac filtering

Verwijderd

Zou kunnen zijn dat je buren hem misschien op het zelfde kanaal hebben gezet. Even netstumbler draaien om te kijken of er meerdere bij je in de buurt zitten op het zelfde kanaal.

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 20:56
Gecheckt, zij zitten op 3, ik zit op 11. Kan wel zijn dat de buurman dat accespoint dat hij had liggen om z'n bereik uit breiden, heeft geinstalleerd.
Netstumbler zegt btw dat de ontvangst groen is (-80dbm ofzo), terwijl dat van de buren geel is.