Toon posts:

Mpeg to Avi. Welke util ? (QuickTime voldoet niet).

Pagina: 1
Acties:
  • 770 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met een Elgato tv-kastje een filmpje opgenomen. Is een .mpg van 8min en 70Mb.
Ik dacht 'm effe te exporteren naar .avi mbv. QuickTime.
Dat schiet niet op; Filmpje (.avi) blijft net zo groot echter zonder geluid. 8)7
Hoe kan ik op een betere manier een .mpg naar .avi converteren ?

Wie weet raad ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nvm...
Moet beter lezen in welk subforum ik zit :X

[ Voor 222% gewijzigd door RoD op 02-02-2006 23:41 ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:38:
Ik heb met een Elgato tv-kastje een filmpje opgenomen. Is een .mpg van 8min en 70Mb.
Ik dacht 'm effe te exporteren naar .avi mbv. QuickTime.
Dat schiet niet op; Filmpje (.avi) blijft net zo groot echter zonder geluid. 8)7
Hoe kan ik op een betere manier een .mpg naar .avi converteren ?

Wie weet raad ?
Als jij een filmpje niet kan converteren met Quicktime Pro, want dat moet je hebben omdat te kunnen doen, dan moet je toch echt beter de instellingen van Quicktime Pro doornemen. ;)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sage schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:55:
[...]

Als jij een filmpje niet kan converteren met Quicktime Pro, want dat moet je hebben omdat te kunnen doen, dan moet je toch echt beter de instellingen van Quicktime Pro doornemen. ;)
Kan je ook gewoon zeggen welke instellingen dat zijn ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 00:08 ]

Verwijderd

Probeer je toch ff een ander programmatje, genoeg te vinden op google :p

"mpg tot avi "

:) good luck!

btw: er is ook genoeg gratis spul te vinden, het hoeft niet persé geld te kosten

• Sage
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:06:
[...]

Kan je ook gewoon zeggen welke instellingen dat zijn ?
Je kan er kiezen uit ongeveer 20 video instellingen en waarschijnlijk net zoveel audio instellingen. Als ik je een tip mag geven voor de audio kies dan AAC. Lekker klein en toch goede kwaliteit. Voor de video is H264 wel een goede om het klein te houden.

Eigenlijk moet je het gewoon proberen en dan kom je er van zelf achter welke klein en goede kwaliteit leveren. Elke heeft zo z'n voor- en nadelen. En dat mag je lekker zelf gaan uitzoeken, ben anders nog wel even bezig. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sage op 03-02-2006 00:12 ]

kleurbleur.nl

Verwijderd

SUPER !! :>
edit: ow sorry. ik zie dat dit een apple talk topic is .. O-)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sage schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:11:
[...]

Je kan er kiezen uit ongeveer 20 video instellingen en waarschijnlijk net zoveel audio instellingen. Als ik je een tip mag geven voor de audio kies dan AAC. Lekker klein en toch goede kwaliteit. Voor de video is H264 wel een goede om het klein te houden.

Eigenlijk moet je het gewoon proberen en dan kom je er van zelf achter welke klein en goede kwaliteit leveren. Elke heeft zo z'n voor- en nadelen. En dat mag je lekker zelf gaan uitzoeken, ben anders nog wel even bezig. ;)
Blijkbaar ben jij optimistischer dan ik. Ik kan welgeteld kiezen uit 15 opties. Voor wat betreft de audio geeft ieder van deze instelling de melding: "No audio track in source movie" En dat terwijl de source (mpg) keurig beeld en geluid geeft in QT.

Schiet mij maar lek.

Verwijderd

Google eens op "FFmpegX". Daar doe ik al mijn transcoding werk mee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:46:
Google eens op "FFmpegX". Daar doe ik al mijn transcoding werk mee.
Thanx a million. _/-\o_

Precies wat ik zocht!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 01:13
Waarom zou je willen omzetten als ik vragen mag?

• Sage
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:21:
[...]

Blijkbaar ben jij optimistischer dan ik. Ik kan welgeteld kiezen uit 15 opties. Voor wat betreft de audio geeft ieder van deze instelling de melding: "No audio track in source movie" En dat terwijl de source (mpg) keurig beeld en geluid geeft in QT.

Schiet mij maar lek.
Als ik in mijn Quicktime Pro 7 venster kijk, dan zie ik toch echt 40 opties staan die ik kan kiezen tussen de verschillende videoformaten. Heb je wel de nieuwste Quicktime?

kleurbleur.nl

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Sage schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:50:
[...]

Als ik in mijn Quicktime Pro 7 venster kijk, dan zie ik toch echt 40 opties staan die ik kan kiezen tussen de verschillende videoformaten. Heb je wel de nieuwste Quicktime?
Zonder de juiste codec werkt het gewoon niet, dat ffmpegx is de beste oplossing, ik moest even een paar avi's naar mov's omzetten tbv final cut en ook dat werkte alleen goed met die tool.

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Topicstarter
juanita schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:45:
Waarom zou je willen omzetten als ik vragen mag?
Ja. dat mag. ;)

Ik wilde een kleiner formaat van het filmpje om te plaatsen op een website.

Verwijderd

Topicstarter
Sage schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 01:50:
[...]

Dat is een ander mysterie. Aanvankelijk had ik 'veel meer' opties. Nu kan ik nog slechts selecteren uit de 'Movie to' opties. Om mezelf te parafraseren: Schiet mij maar lek.
(Quicktime 7.0.4).

• Sage
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:57:
[...]

Dat is een ander mysterie. Aanvankelijk had ik 'veel meer' opties. Nu kan ik nog slechts selecteren uit de 'Movie to' opties. Om mezelf te parafraseren: Schiet mij maar lek.
(Quicktime 7.0.4).
Je bedoelt dus dat je al de codec opties kwijt bent bij het "Movie to Quicktime Movie" geselecteerde item of bedoel je dat je in het 'hoofdmenu' alleen maar voor deze optie kan kiezen en niet voor bijvoorbeeld "Movie to 3GP" optie?

Lastig uit te leggen maar begrijp je wat ik bedoel? :P

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sage schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:24:
[...]

Lastig uit te leggen maar begrijp je wat ik bedoel? :P
Nee, niet helemaal. Excuus trouwens voor de late reactie.
Ik probeerde een conversie van .mpeg naar .avi . Aanvankelijk had ik ' oneindig veel' opties. Na die eerste conversie, die feitelijk geen conversie was, had ik veel minder opties over....
Ik kan me niet voorstellen dat ik onderwijl codecs kwijtgespeeld heb.

Ik vermoed dat er een bugje zit in QuickTime; dat is geen schande.

Beter uitleggen kan ik het ook niet.. :)

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dr. DivX is een SUPER handig programmatje. Doet alles wat het moet op een eenvoudige manier.... en niets meer.

Verwijderd

MPEG streamclip, gratis en kan dingen die quicktime of fcp niet kunnen.

Alleen voor de MAC

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:16
Als je Quicktime gebruikt kun je kiezen voor opslaan WEB, heb je echt wel de juiste Quicktime

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Verwijderd

Topicstarter
JJmac schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:15:
Als je Quicktime gebruikt kun je kiezen voor opslaan WEB, heb je echt wel de juiste Quicktime
:? En wat is dan een onjuiste QuickTime ?

@Bram77 en @smn:
Thanks. Ik ga het bekijken! :)
Pagina: 1