Toon posts:

Wanadoo ADSL Family wil niet netwerken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe modem van Wanadoo ontvangen. De Wanadoo ADSL Family Livebox. Pas donderdag ontvangen. Ik had eerst een Chello abbo maar ben overgestapt. Met chello gebruikte ik een router van E-Tech voor me thuis pc en laptop. Als ik nu me Wanadoo gebruik met me E-Tech router wil het niet lukken. Als ik rechtstreeks aansluit dan werk het prima. Ik vraag me over ik iets moet instellen in me E-Tech router of iets in me Wanadoo livebox.

Ik heb op de Wanadoo 5 delen gelezen maar niet echt iets gevonden. En zelf ben ik ook nieuw met deze geval. Ik hoop dat iemand hier wel wat vanaf weet en meer dan ik.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:32
die livebox is toch al een switch opzich, waarom dan nog een router erachter? of is die draadloos?

Jouw situatie wordt met niet echt duidelijk uit dit verhaal. Als je het schematisch zou kunnen weergeven kan ik je misschien verder helpen. Daarnaast zijn er op dit moment meerdere topics over ongeveer ditzelfde onderwerp. Ik raad je aan om daar even te kijken.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25
de WAN poort op je router NIET gebruiken. De overige 4(?) poorten dienen dan alleen als switch.

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat er twee poorten op zitten. Maar ik heb de twee poorten aangesloten apart op elke pc maar de ene is trager dan het andere. Zoals het zelfde site en hetzelfde bestadnd downloaden met internet explorer is de ene sneller en de anere veel langzamer. Maar wat ik ook vergeten was te vertellen is dat me xbox ook op het netwerk komt te staan dus eigenlijk drie. De box heeft maar twee poorten. En ik vindt het stukken makkelijker met me router eigen lijk.

Hier kan je een overzicht bekijken hoe het eruit ziet.
http://www.wanadoo.nl/livebox/handleidingadslfamily.pdf

Verwijderd

Topicstarter
YESS YESS YESSSS!!!!!

Ik heb ff flink wat in me router zitten piellen enzo maar ik heb het.
Het lag namelijk zo dat in mijn router WAN PPoE niet aanstond maar was gedisabled.
het stond op een helem rare plek (optie) maar gelukkig werkt het nu wel.
Ik ff iedereen bedanken voor zijn hulp hierbij ook al was het maar iets kleins.
Very thanks tweaker friends ik had nergens anders zoiets kunnen overleggen.

Wat mij betreft mag deze post wel closen.