Ik ben bezig met een Pong spelletje, oorspronkelijk voor mijn opleiding, maar nu ik hem af heb volgens hoe het moest voor school, ben ik er voor de lol nog wat in verder gegaan.
Ik probeer nu flash zo ver te krijgen dat er een geluidje af word gespeeld zodra het balletje 1 van de rackets raakt. Maar ik kan nergens vinden welke code ik daarvoor moet gebruiken.
Ik neem aan een HitTest? Maar waarin? En hoe? Ik heb de codes voor het weerkaatsen en de snelheid van het balletje enzo, in het symbool (balletje) zelf gebouwd en die gaat als volgt:
Hoe kan ik daar nu geluid in krijgen?
Eventueel kan het spelletje zelf gecheckt worden, maar de link post ik pas later omdat ik niet weet of zoiets onder spam ofzo valt
Ik probeer nu flash zo ver te krijgen dat er een geluidje af word gespeeld zodra het balletje 1 van de rackets raakt. Maar ik kan nergens vinden welke code ik daarvoor moet gebruiken.
Ik neem aan een HitTest? Maar waarin? En hoe? Ik heb de codes voor het weerkaatsen en de snelheid van het balletje enzo, in het symbool (balletje) zelf gebouwd en die gaat als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| onClipEvent (enterFrame) {
if (this._y<65) {
richtingY = -richtingY;}
if (this._y>280) {
richtingY = -richtingY;}
if (this.hitTest(_root.racketLinks)) {
richtingX = -richtingX;}
if (this.hitTest(_root.racketRechts)) {
richtingX = -richtingX;}
if (this.hitTest(_root.gooba)) {
richtingX = -richtingX;}
if (this.hitTest(_root.yoshi)) {
richtingX = -richtingX;}
this._x += richtingX*snelheid;
this._Y += richtingY*snelheid;
if (this._x > 400) {
_root.puntenA++;
this._x = 40;
this._y = Match.round(random(100)+50);}
if (this._x < 0) {
_root.puntenB++;
this._x = 360;
this._y = Match.round(random(100)+50);}
if (_root.puntenA == 5 || _root.puntenB == 5) {
_root.gotoAndStop(3);}
} |
Hoe kan ik daar nu geluid in krijgen?
Eventueel kan het spelletje zelf gecheckt worden, maar de link post ik pas later omdat ik niet weet of zoiets onder spam ofzo valt