Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen;
ik heb sindskort een LG L342i mobiele telefoon... maar ik ben de wanhoop nabij.
Ik heb al eerder gebeld en/of gemaild met de klantenservice van LG, Hi en Vodafone maar alle 3 konden me niet verder helpen.

Even kort samenvatten:- ik heb de LG L342i simlockvrij gekocht
- de LG 342i beschikt over een i-mode functie, maar deze is alleen mogelijk met een kaart van Hi

- IK heb dus een prepaid kaart van Vodafone ... blijkt dus dat Vodafone geen LG's ondersteunt dus je kunt er alleen mee bellen/smssen.. de functie van MMS doet het met vodafone dus NIET

- om dus te kunnen MMS-en heb ik er een Hi prepaid - kaart ingedaan en deze functie werkt dan wel

Probleem 1:
Ik heb een poging gedaan om een ringtone te bestellen vanaf de site van Hi, met de Hi-kaart in de LG.
Tot mijn grote verbazing kun je op deze site geen LG 342i selecteren, dit type kent Hi niet. En dit terwijl Hi zelfs de 342i verkoopt op hun site en in de KPN winkel!!
Maargoed... hiervoor heb ik voor het gemak een ander type LG geselecteerd. Hierop werd wel € 1,50 van mijn beltegoed afgeschreven voor de ringtone maar heb ik deze ringtone nooit ontvangen.

Op andere sites om ringtones te bestellen zoals jamba.nl is de LG 342i ook niet bekend.

Probleem 2
MMS ik een ringtone van een andere gsm naar mijn LG 342i met Hi-kaart, dan wordt deze opgeslagen in de inbox van het I-mode...maar verder kan ik er niets mee, de ringtone kan niet opgeslagen worden of gekopieerd worden naar een andere map

Mijn vraag is nu:
hoe krijg ik een ringtone op mijn gsm????

De LG 342i beschikt ook niet over infrarood of bluetooth dus op een andere manier kan het niet naar mijn weten.

help? :?

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:11:
- IK heb dus een prepaid kaart van Vodafone ... blijkt dus dat Vodafone geen LG's ondersteunt dus je kunt er alleen mee bellen/smssen.. de functie van MMS doet het met vodafone dus NIET

- om dus te kunnen MMS-en heb ik er een Hi prepaid - kaart ingedaan en deze functie werkt dan wel
Om te kunnen MMS-en moet je een aantal instellingen in je telefoon zetten die ook handmatig kunnen (althans, bij alle telefoons die ik gehad heb, nog nooit een LG gehad) En bij Orange moeten ze MMS activeren wat ik toen ik een andere telefoon kreeg daar opnieuw moest doen en een MMS moet sturen voordat ik er kan ontvangen. Het zou dus goed kunnen dat je wel de juiste instellingen voor Hi-MMS en de activering in het systeem daar hebt, maar voor Vodafoon 1 of meerdere hiervan niet.
Probleem 1:
Ik heb een poging gedaan om een ringtone te bestellen vanaf de site van Hi, met de Hi-kaart in de LG.
Tot mijn grote verbazing kun je op deze site geen LG 342i selecteren, dit type kent Hi niet. En dit terwijl Hi zelfs de 342i verkoopt op hun site en in de KPN winkel!!
Maargoed... hiervoor heb ik voor het gemak een ander type LG geselecteerd. Hierop werd wel € 1,50 van mijn beltegoed afgeschreven voor de ringtone maar heb ik deze ringtone nooit ontvangen.
Je moet wel een andere LG selecteren die vergelijkbaar is om zo zeker mogelijk te zijn dat het goed gaat. Welke heb je gebruikt??
Probleem 2
MMS ik een ringtone van een andere gsm naar mijn LG 342i met Hi-kaart, dan wordt deze opgeslagen in de inbox van het I-mode...maar verder kan ik er niets mee, de ringtone kan niet opgeslagen worden of gekopieerd worden naar een andere map
Gemeen van I-mode heh })
Zo'n zelfde truukjes had ik ook met het fotoalbum van Orange; niet egschikt om foto's mee op je telefoon te krijgen om ze als achtergrond te gebruiken.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:11:
Verhaal

Mijn vraag is nu:
hoe krijg ik een ringtone op mijn gsm????
Datakabel kopen, betaal je 1 keer is een tientje en dan kun je gratis zoveel troep als je wilt op je telefoon gooien. :Y)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

Hi,

Vodafone ondersteunt de LG inderdaad niet, maar je kunt het misschien wel aan de praat krijgen als je de instellingen handmatig erin zet. In menu 8 (iMode) - 2 (Profielen) kun je e.e.a. instellen. Ik heb het toestel zelf niet maar had even in de handleiding gekeken (waar ik niet echt heel veel wijzer uit word). Je hebt in elk geval nodig.

access point name (APN): live.vodafone.com
username: vodafone
password: vodafone
proxy settings: 192.168.251.150 (en eventueel poort 8799 of 9201)
MMSC-adres: http://mmsc.mms.vodafone.nl
portal server: http://mmm.vodafone.nl

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Grtx, T

Verwijderd

Topicstarter
Hey

dankje voor je hulp!
dat ik aan die handleiding weinig heb, heb ik zelf ook al gemerkt, dies flut haha

de instellingen die je erbij gezet hebt, hbe ik ook al eens toegestuurd gekregen door een medewerker van de klantenservice van vodafone maar deze instellingen kun je nergens kwijt in dat i-mode menu.

ook heb ik al eens gebeld met de klantenservice van LG en in hun computer stond dat vodafone en LG samen wel zouden moeten kunnen werken.
toen ik die man er eindeljk van overtuigd had, dat dat echt niet zo was heeft hij geprobeerd smsjes te sturen waar ook instellingen voor vodafone <-> LG in zouden staan...
maar deze smsjes kwamen na 4x proberen nog steeds niet aan dus was die poging ook tevergeefs...

kun je dat niet regelen dat vodafone LG gaat ondersteunen?? zijn alle problemen opgelost! ;)

groetjess

Verwijderd

kun je dat niet regelen dat vodafone LG gaat ondersteunen?? zijn alle problemen opgelost!
Haha, ging dat maar zo gemakkelijk ja :)

Deze LG is een iMode-toestel en ik weet niet of KPN er aangepaste software in heeft gezet waarbij je dit soort instellingen niet kunt invoeren. Het toestel moet op zich wel gewoon kunnen WAP-en en MMS-en. Kun je wel uberhaupt iets van instellingen (menu 8 iMode - 2 Profielen) veranderen of heb je die hele menuoptie niet?

Grtx, T

Verwijderd

Topicstarter
Hey

de menuoptie is er wel... maar je kunt er niets in instellen...hij vraagt nm eerst om een beveiligingscode en die heb ik niet en kan ik nerges terugvinden
deze is niet hetzelfde als de PIN-code want dan geeft ie 'code onjuist probeer opnieuw'

als ik de Hi-kaart in de telefoon stop, kan ik er WEL mee MMS-sen en i-moden
maar ik kan niets downloaden van internet (zoals een ringtone) omdat bij geen ENKELE site de LG L342i herkent word :s
ik krijg dan wel smsjes van 'uw bestelling is ontvangen en u krijgt z.s.m. de ringtone gestuurd' maar deze ontvang ik dan weer niet..

*zucht*

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:16:
[...]

Haha, ging dat maar zo gemakkelijk ja :)

Deze LG is een iMode-toestel en ik weet niet of KPN er aangepaste software in heeft gezet waarbij je dit soort instellingen niet kunt invoeren. Het toestel moet op zich wel gewoon kunnen WAP-en en MMS-en. Kun je wel uberhaupt iets van instellingen (menu 8 iMode - 2 Profielen) veranderen of heb je die hele menuoptie niet?

Grtx, T
hay men... ik heb precies hetzelfde probleem, ook hetzelfde toestel en dezelfde provider...
Maar heb je als password al eens 0000 geprobeerd? werkte bij mij....

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Pagina: 1