Toon posts:

[NETWERK] + [NETWERK]

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een aantal computers.... 3 zitten er aan routerA (sitecom DC 202) en 2 zitten verbonden aan routerB (sitecom DC 202)

nu gaat er een Netwerk kabel (UTP - straight) van routerA naar routerB alles werkt perfect... mijn 2 computers krijgen beide internet....

nu zitten alle computers opgenomen in een werkgroep"MSHOME"....alleen kan ik de computers die verbonden zijn met routerA niet benaderen mnet een computer die verbonden is met routerB...

kan iemand mij helpen???

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08
VPN tunnel maken? AFAIK is het niet mogelijk om gewoon met ip's te werken door ze in te vullen in windows verkenner oid. Tunneling zou dan moeten volgens mij, vpn werkt prima, maar is misschien wat zwaar voor een klein netwerk als dit :P

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:24
ik had die ook de sitecom dc202 je moet icmp wel doorlaten he in de routers

en netbios

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Router 2 niet gebruiken als router maar slechts als switch.(of vervangen door een switch)
Dus de kabel van router 1 aansluiten op een lan poort van router 2 en niet op de wan poort van router 2.

Een router blokkeert alles waar niet om gevraagd is van de buiten kant (wan).
En daar zit je probleem waarschijnlijk.

Ga het maar eens schematisch tekenen, dan zie je het waarschijnlijk zelf ook wel.

Maar waarschijnlijk staat zoiets ook wel in de FAQ

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 02-02-2006 22:46 . Reden: linkje added ]

Abort, Retry, Quake ???

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Volgens mij kun je een router ook instellen als switch. Dan kun je op de 2e router gewoon PC's aansltuien die hun ip verkrijgen via DHCP van router 1. Waarschijnlijk zul je dan wel verbinding kunnen maken.

Bijgevoegd: Een layout van mijn netwerk, waarin bovenstaande situarie ook wordt toegepast:

Afbeeldingslocatie: http://82.72.152.15/public/files/afbeelding_netwerk_2006_small.JPG

[ Voor 58% gewijzigd door frankknopers op 02-02-2006 22:52 ]

Goud is geen geld

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Bij de instellingen in Windows Firewall, moet je bij bestands en printer-deling instellen dat je niet alleen wil delen in het huidige subnet; maar ook met de op te geven ip adressen (dus van de 5? andere pc's). Zo heb ik het toch opgelost. Wel zien dat je DHCP dan niet elke keer de computers een nieuw ip gaat geven..

Verwijderd

Mja, hier is echt meer dan genoeg over geschreven. Ga eens [search=router achter router].

En neem meteen Attentie!! eens door...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.