LAN aan WLAN d.m.v. bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-04 22:00
Misschien dom, maar ik wil dus 1 PC in m'n netwerk draadloos maken, en daarvoor had ik ergens een wireless bridge vandaan gehaald. Het gaat om een Linksys WET54G die aan een Draytek Vigor 2200E+ geknubbelt zit met een UTP kabel. De PC die draadloos moet komen heeft een Linksys WMP54G aan boord. Gaat dit überhaupt wel met die bridge? En zo ja, dan doe ik dus iets fout.

Ik heb het nu zover dat ik het stukje WLAN in Ad-Hoc mode draaiende heb, en zowel de bridge als het WLAN kaartje op DHCP heb draaien (mijn router is de DHCP server dus). Bridge krijgt een IP, PC krijgt een IP en ik kan vanaf die draadloze PC m'n hele netwerk pingen. Echter krijg ik geen verbinding met het internet. Wat kan ik fout hebben staan?

Bvd,
Michel

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
DNS settings? Kan je een extern ip adres pingen zoals google.com? Gateway fout?

Doe even een ipconfig /all en geef hier je resultaat door...

[ Voor 29% gewijzigd door Mishmash op 02-02-2006 22:26 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

daar moet je een accesspoint voor hebben.
een bridge heb je om 2 bedrade netwerken via radiogolven aan elkaar te knopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The Realone
Mishmash schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:26:
DNS settings? Kan je een extern ip adres pingen zoals google.com? Gateway fout?

Doe even een ipconfig /all en geef hier je resultaat door...
Def. Gateway is m'n router (door DHCP gegeven), DNS weet ik niet of het werkt, maar als ik websites ping werkt het niet op naam als op IP adres.
McKaamos schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:27:
daar moet je een accesspoint voor hebben.
een bridge heb je om 2 bedrade netwerken via radiogolven aan elkaar te knopen.
Bah, ik dacht dat dat dubbelop was, een AP aan een router. 8)7

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

The Realone schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:55:
[...]

Def. Gateway is m'n router (door DHCP gegeven), DNS weet ik niet of het werkt, maar als ik websites ping werkt het niet op naam als op IP adres.

[...]

Bah, ik dacht dat dat dubbelop was, een AP aan een router. 8)7
hehe nee ;) een router kan wel een ingebouwd AP hebben (aka Wireless Router)

edit:en owjah, een AP kan ook in bridge mode werken, zodat je dus ook weer 2 bedrade netwerken aan elkaar kan knuppen met 2 AP's.
sommige AP's kennen ook functies om meerdere AP's aan elkaar te knuppen zodat je bijv 4 bedrade netwerken kan koppelen

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 02-02-2006 23:16 ]

• The Realone
Hmm maar, als ik alles achter die bridge aan kan (lees: de rest van m'n netwerk), waarom kan er dan niet gewoon een internet verbinding overheen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

The Realone schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:23:
Hmm maar, als ik alles achter die bridge aan kan (lees: de rest van m'n netwerk), waarom kan er dan niet gewoon een internet verbinding overheen?
uhm, je hebt dus 2 van die bridge devices? of een bridge en een accesspoint? (of router met ingeboud accesspoint)
of zie ik dat nu verkeerd?

• The Realone
1 router met een normale switch (wired dus), en 1 wireless bridge. Daarmee krijg ik dus wel een netwerk voor elkaar, maar geen internetverbinding.

EDIT: Er zit 1 of andere functie op die bridge om het MAC-adres te clonen van het Ethernet device waar ie aan vast zit, dunno of dat iets uit maakt? :P

[ Voor 35% gewijzigd door The Realone op 02-02-2006 23:48 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

The Realone schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:48:
1 router met een normale switch (wired dus), en 1 wireless bridge. Daarmee krijg ik dus wel een netwerk voor elkaar, maar geen internetverbinding.

EDIT: Er zit 1 of andere functie op die bridge om het MAC-adres te clonen van het Ethernet device waar ie aan vast zit, dunno of dat iets uit maakt? :P
nee dat maakt niet uit, das alleen leuk voor als je bijv je PS2 aan je internetverbinding wil hangen en je internet verbinding vereist een bepaald macadres (sommige kabelinternet providers hebben dat)

koop eens een 2de wireless bridge, en hang daar de PC aan (via wire dus, utp cross cable).
of als het meerdere zijn die bij elkaar staan, hang er een switch achter en hang daar de betreffende machines aan... that should work (dat is ook waar een bridge voor gemaakt is)

of breng de bridge terug naar de shop en haal een accesspoint... dat werkt ook wel verwacht ik zo ;)

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:55
een 2de bridge lijkt me pure onzin. Het zou op deze manier moeten werken.

Heeft die bridge misschien ook een ingebouwde DHCP-server? Zo ja, dan geeft die verkeerde gateway en DNS settings door aan je laptop. Zet dhcp hierop dus uit. Wat je daarnaast ook nog zou kunnen doen is je bridge een statisch ip geven. Mijn ervaring is dat dat in sommige gevallen voor net wat meer stabiliteit zorgt.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 16:10
Aangezien je alle interne pc's kunt pingen, zit het probleem eerder in je instellingen dan in de hardware. Post, zoals de enige reply die je tot dusver genegeerd hebt al zegt, eens de uitkomst van "ipconfig /all" :)

Start -> Uitvoeren -> "cmd" (enter) -> "ipconfig /all" (enter) (zonder quotejes)

Edit: en doe datzelfde ook vanaf een pc die wel internet heeft, dan kunnen we vergelijken ;) Bij voorkeur 2 pc's met hetzelfde besturingssyteem

[ Voor 27% gewijzigd door Paul op 03-02-2006 00:16 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• The Realone
Sorry voor de late reactie, maar ik ben inmiddels geen steek verder omdat de bridge is overleden. Ik heb dus een firmware flash overwogen (doe ik eigenlijk altijd zodra ik zie dat er een nieuwere versie is) en dat dus ook gedaan. Echter na het "succesvol" flashen bleek dat de bridge niet meer online wilde komen (voor Linksys het bekende 'knipperende oranje lampje').

Ik heb dus ook contact opgenomen met Linksys en ook wat geGoogled, en toen bleek dat dat vaker voorkwam en ik het apparaat maar terug moest sturen. Inmiddels RMA aangevraagt voor een DOA dus dat wordt wachten.

• The Realone
Sorry voor de bump, maar het heeft even geduurd voordat ie terug kwam van RMA. Inmiddels weer een nieuwe bridge voor handen.

Weer eens wat gaan proberen, maar ik weet echt niet meer hoe ik het de vorige keer allemaal ingesteld heb. Ik krijg nu met m'n 'draadloze PC' ook geen WLAN's te zien.

Maar ik blijf nog steeds twijfelen of het echt wel kan op me manier hoe ik het wil. Dus mijn vraag nogmaals aan jullie. Kan ik een stukje netwerk (wat nu bekabeld is, lees m'n vorige posts voor meer info) draadloos maken door de draadloze bridge met een kabel aan m'n niet-draadloze router te hangen?

Zo ja, hoe moet ik dat kreng dan in godsnaam instellen want ik heb vanalles geprobeert en uren lopen Googlen maar ik kom er niet uit. Ad-hoc, Infrastructure, static IP, DHCP...echt allerlei combinaties maar ik loop elke keer weer vast.

Ik hoop dat er iemand is die uitsluitsel kan even.

Bij voorbaat dank,

Michel

• The Realone
Inmiddels weer verbinding d.m.v. Ad-hoc mode. Echter kan ik nu niet bij de rest van m'n netwerk. Dat wil zeggen: Ik kan aan m'n bridge en m'n router, maar alles wat aan de router hangt niet. Daar vallen 2 PC's onder en het kabelmodem.

Dus is volgens mijn normaal bij Ad-hoc of zit ik er langs? Want als dat zo is moet ik een manier zien te vinden om em in Infrastructure mode werkende te krijgen, als dat al kan. 8)7

• ram.con
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Volgens mij idd op infrastructure, dan alle dhcp/dns dingessen uit laten in IP en compu (is er toch slechts een) instellen net alsof ie bedraad is. Daarnaast goede wireless instellingen doen (eerst onveilig testen, dan WPA/wep erop gooien etc...)

[ Voor 2% gewijzigd door ram.con op 27-02-2006 17:21 . Reden: he, had zelf ook al gezegd dat infrastructure beter was... ]

• The Realone
M'n router is de DHCP server, die wil ik graag zo houden tenzij het niet anders kan. De bridge zelf heeft geen ingebouwde DHCP server en heb ik zo ingesteld dat ie een IP van een DHCP server (m'n router) moet krijgen, en dat werkt. Ook m'n draadloze PC krijgt netjes een IP. Ik zal nog eens wat combinaties met infrastructure gaan proberen, al heb ik geen flauw idee welke ik nog niet heb gehad. :P

***EDIT***

Quote van bron
... the important thing to note is that the WET54G cannot function as a standard Access Point. This means it doesn't allow connection of wireless clients that are operating in Infrastructure mode.

What the WET54G can do, is connect attached Ethernet clients to a regular access point or wireless router when you set it to Infrastructure mode. It can also wirelessly connect both to "normal" wireless clients and other WET54Gs (and WET11's) as long as it and everybody else is set to AdHoc mode.
Volgens mij gaat dit dus echt niet werken... 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door The Realone op 27-02-2006 17:43 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

The Realone schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:34:
M'n router is de DHCP server, die wil ik graag zo houden tenzij het niet anders kan. De bridge zelf heeft geen ingebouwde DHCP server en heb ik zo ingesteld dat ie een IP van een DHCP server (m'n router) moet krijgen, en dat werkt. Ook m'n draadloze PC krijgt netjes een IP. Ik zal nog eens wat combinaties met infrastructure gaan proberen, al heb ik geen flauw idee welke ik nog niet heb gehad. :P

***EDIT***

Quote van bron

[...]

Volgens mij gaat dit dus echt niet werken... 8)7
en das dus wat ik van et begin aan al heb gezegd ;)

• The Realone
Klopt, maar ik kreeg veel verschillende dingen te horen van een hoop mensen. Ook in dit topic werd geclaimed dat het moest werken. En volgens mij zijn er ook bridges waarbij dit mogelijk is, maar ook dat sommige fabrikanten het woord 'bridge' nogal ruim nemen.

Helaas...een Access Point wordt het dus. Bedankt voor de reacties! _/-\o_
Pagina: 1