Misschien dom, maar ik wil dus 1 PC in m'n netwerk draadloos maken, en daarvoor had ik ergens een wireless bridge vandaan gehaald. Het gaat om een Linksys WET54G die aan een Draytek Vigor 2200E+ geknubbelt zit met een UTP kabel. De PC die draadloos moet komen heeft een Linksys WMP54G aan boord. Gaat dit überhaupt wel met die bridge? En zo ja, dan doe ik dus iets fout.
Ik heb het nu zover dat ik het stukje WLAN in Ad-Hoc mode draaiende heb, en zowel de bridge als het WLAN kaartje op DHCP heb draaien (mijn router is de DHCP server dus). Bridge krijgt een IP, PC krijgt een IP en ik kan vanaf die draadloze PC m'n hele netwerk pingen. Echter krijg ik geen verbinding met het internet. Wat kan ik fout hebben staan?
Bvd,
Michel
Ik heb het nu zover dat ik het stukje WLAN in Ad-Hoc mode draaiende heb, en zowel de bridge als het WLAN kaartje op DHCP heb draaien (mijn router is de DHCP server dus). Bridge krijgt een IP, PC krijgt een IP en ik kan vanaf die draadloze PC m'n hele netwerk pingen. Echter krijg ik geen verbinding met het internet. Wat kan ik fout hebben staan?
Bvd,
Michel