Toon posts:

fout bij div4 -> dvd formaat

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem bij het omzetten van een avi file naar dvd formaat. Het begint al met het te willen afspelen met bsplayer: hij zegt dat het een unkown file format is: div4. Ik kan het echter wel afspelen met VLC Media Player.
Dan wil ik het omzetten naar dvd formaat met VSO DivxToDvd, maar hij zet dan alleen maar de eerste minuut om in dvd formaat en stopt dan ineens zonder een foutmelding te geven. (hij doet alsof het foutloos volledig omgezet is).
Ik heb zitten zoeken naar een div4 to avi converter maar niet echt 1 gevonden, dus heeft iemand enig idee om mij te helpen?
Bedankt

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 21:17

Caveman

whahoehaha

Kijk eens met Gspot of avicodec... wat de codec is die gebruikt wordt. Ik denk zomaar dat je niet de vereiste codec op je pc hebt staan, dat verklaart nl. dat je hem alleen kan afspelen met VLC, die heeft nl. zijn "eigen" codecs aan boord. Je kunt alleen om zetten naar dvd als je de juiste (de)codec hebt. Als je de codec niet hebt ga dan geen heel codecpack installen (geeft meestal meer problemen dan je al had) ffdshow zou voldoende moeten zijn om te decoderen...

[ Voor 18% gewijzigd door Caveman op 03-02-2006 13:37 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Volgens mij kun je de extensie gewoon veranderen naar avi. En dan bijvoorbeeld met diko omzetten naar een dvd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die ffdshow codec geinstalleerd zoals je zei, en nu kan ik het idd afspelen met bsplayer. Maar het omzetten naar dvd formaat geeft precies dezelfde "fout".
De file is trouwens .avi dus ik snap niet goed wat je bedoelt met de extensie te veranderen naar avi?
Iemand een ander idee?
Bedankt

Verwijderd

Oh foutje ik dacht dat het een .div4 bestand was. maar probeer dit programma eens dat gebruik ik ook altijd en werkt heel makkelijk.

http://www.vmesquita.com/en/download.htm

Verwijderd

Topicstarter
Hm als ik wil converten met diko krijg ik deze error: AVISource: couldn't locate a decompressor for fourcc div4
Heb ik dus nog een codec nodig? Al die codecs die ik ondertussen heb :|

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 17:29 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ok, heb je al gekeken met gspot of avicodec ? Zoals je het neerzet zou het idd divx 4 kunnen zijn, maar het kan ook heel goed iets anders zijn....gspot/avicodec geeft je die info. Anders heb je nog de mogelijkheid om xvid te installen en tegen xvid tijdens de installatie te zeggen dat ie alle mpeg4 codecs moet afspelen, dat zal waarschijnlijk je probleem verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hm ok, avicodec zegt dat het een divx v3 is...raar, aangezien bsplayer zegt dat het een div4 is maarja
Dus moet ik nu een divx v3 codec downloaden? Enig idee voor een goeie site om het te downloaden?
Bedankt voor alle help

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Achter de codec in avicodec zit een knop "web" ..... druk daar eens op.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Hm ok bedankt het werkt, maar nu krijg ik deze error bij diko:
Loadplugin: C:\Program Files\DIKO\avisynth plugins\asharp.dll is not an Avisynth 1.0 plugin

Als ik op OK klikte ging het programma verder alsof er niets aan de hand was, en toen het gedaan was met converten blijkt dat de grootste file een .wav file is en dat ik geen video file heb!

Enig ideeën?
Nogmaals bedankt

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee plz?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:06:
Hm ok bedankt het werkt, maar nu krijg ik deze error bij diko:
Loadplugin: C:\Program Files\DIKO\avisynth plugins\asharp.dll is not an Avisynth 1.0 plugin

Als ik op OK klikte ging het programma verder alsof er niets aan de hand was, en toen het gedaan was met converten blijkt dat de grootste file een .wav file is en dat ik geen video file heb!

Enig ideeën?
Nogmaals bedankt
Mja...ik ken DIKO niet, ja wel eens geprobeert. Het is zo'n "one-click" proggie. Ik gebruikt TMPGenc om om te vormen, daar kan ik tenminste instellen wat IK wil en niet het programma. Maar probeer het eens er zit een wizard bij, die opzicht best duidelijk is, een klein beetje energie in de werking van tmpgenc steken en het levert je heel veel plezier op...

Verwijderd

daar staat de oplossing voor dat dll probleem:

http://www.vmesquita.com/...979494a&topic=617.msg4782

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ze werken allebei en ik heb ze ook alletwee uitgeprobeerd. Ik heb geen foutmelding gekregen bij het omzetten, maar de files zijn bij TMPGEnc omgezet naar een aparte .m2v file en een aparte .wav audio file...
Bij kido is het omgezet naar een .mpv en weer ook een aparte .wav audio file
Om het dan te branden heb ik echter .bup, .vob of .ifo files nodig. Kan ik dat erges instellen ofzo?
Merci :)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mijn advies is toch om eens wat te gaan lezen over het maken van dvd's....daar zijn heel wat sites over videohelp.com en doom9 zijn toch wel favoriet, doom9 heeft zelfs een NL versie.
Even in het kort over omvormen; Wat je nu hebt zijn bestanden die gereed zijn om te gebruiken in een author programma, een mpeg2 videostream en een audiostream. Mijn advies is om de volgende keer van de audiostream geen wav te maken maar een mp2 of een ac3, dat scheelt aardig wat ruimte. (kun je bij tmpgenc gewoon opgeven, bij diko weet ik het niet)
Nu moet je een author programma gebruiken om er een werkbare dvd van te maken (aldanniet met menu) met bv tmpgenc dvdauthor, nero vision ect. ect. Hier zijn er echt 10tallen van dus maak je keuze.....

Pagina: 1