Toon posts:

[9800Pro] geen beeld meer na installatie driver

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb nieuw moederbord (Biostar Tforce 4 U) gekocht en stak daar mijn hercules ati 9800pro op agp in.

geen problemen windows geinstalleerd, beeld in windows tot ik de catalys 6.1 driver voor de grafische kaart installeerde, na een reboot krijg ik gewoon geen beeld meer!!
Enkel nog 2 gele stipjes bovenaan mn scherm.

heb al andere drivers geprobeerd zoals omega drivers maar dit gaf hetzelfde probleem.
chipset drivers zijn geinstalleerd in veilige modus heb ik nog steeds beeld.

PS de kaart werkte perfect in vorige PC

Als iemand een oplossing heeft zou ik hem zeer dankkbaar zijn :)

Groeten
Simon

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 21:31 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:48
In je veilige modus je catalyst 6.1 verwijderen en een oudere versie proberen?? Bijvoorbeeld 5.8 ofzo?? Noem maar een zijstraat...........

offtopic:
staat misschien ook wel in de FAQ bedenk ik me net en tweakers groeten elkaar continu, dus hoef je niet apart te doen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Miglow op 03-02-2006 14:17 ]

Verwijderd

Je hebt zeker een TFT ?
Zet dan je refresh eens vast op 60Hz ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:13:
Je hebt zeker een TFT ?
hoe zet ik die vast?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:13:
Je hebt zeker een TFT ?
Lijkt me lastig zonder beeld ;)

EDIT: Je kunt natuurlijk wel eerst even met een CRT-scherm opstarten en hem dan op 60hz locken, daar had ik niet aan gedacht.

@TS:

Heb je ook geen beeld voordat je in windows komt? Als je wel beeld hebt, moet je gewoon even in veilige modus opstarten en de driver verwijderen. Je start op in de veilige modus door vlak na het bios-scherm op F8 te drukken.

Als je voordat je in windows komt ook geen beeld hebt, kan het zijn dat de kaart kapot is. Dat hij kapot is gegaan vlak na het installeren van nieuwe drivers lijkt me dan puur toeval.

[ Voor 10% gewijzigd door Solovine op 03-02-2006 17:39 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
*Double post

[ Voor 98% gewijzigd door Solovine op 03-02-2006 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beeld in veilige modus, ik zie het opstartbalkje van windows xp en als ik de driver verwijder heb ik ook beeld in windows

vanaf ik er een driver opzet zie ik enkel nog 2 gele punten bovenaan.

heb al geprobeerd met omegadrivers ook trouwens.

de kaart werkt perfect in een andere pc, een andere kaart werkt ook in mijn pc

heb echter niet direct een crt staan om mee te testen, kan ik die lock gewoon in veilige modus doen en zorgen dat die ook gewoon bij opstarten doorgevoerd wordt?

allemaal al bedankt voor jullie bereidwilligheid :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 18:46 ]

Verwijderd

Start Windows in veilige modus...
Rechtermuisknop op desktop...

Kies eigenschappen (properties) -> selecteer het tabblad settings -> klik op de button geavanceerd (advanced) -> selecteer tabblad monitor -> zet een vinkje bij "hide modes that this monitor cannot display" -> klik twee keer op de ok button en reboot ;)

Heb dit nl. zelf al vaker meegemaakt bij driver-updates....
Ik krijg dan een oranje stippellijn te zien boven in het scherm en vervolgens is alles zwart :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:35:
Start Windows in veilige modus...
Rechtermuisknop op desktop...

Kies eigenschappen (properties) -> selecteer het tabblad settings -> klik op de button geavanceerd (advanced) -> selecteer tabblad monitor -> zet een vinkje bij "hide modes that this monitor cannot display" -> klik twee keer op de ok button en reboot ;)

Heb dit nl. zelf al vaker meegemaakt bij driver-updates....
Ik krijg dan een oranje stippellijn te zien boven in het scherm en vervolgens is alles zwart :D
er staat daar bij mij enkel standaarfrequentie, kan niets selecteren ofzo
als ik op mn scherm display information doe zegt het 320x480@60Hz misschien daar iets mee te maken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 19:55 ]

Pagina: 1