Sweex wireless PCI kaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.871 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem. In mijn PC (Athlon 64 etc) heb ik een Sweex Wireless 54g netwerkkaartje (LC700050) gebouwd. Installeren is allemaal geen probleem. Alleen het verbinding maken met de router (Sitecom WL nogwat) lukt van geen kant. Op het moment dat ik met de Windows Wireless Zero Config verbinding wil maken blijft hij na het invoeren van de WPA-key hangen op 'connecting to network'. Aan het netwerk zelf ligt het niet, want ik kan met 2 laptops een perfecte verbinding maken. Verbindingssterkte is ook niet het probleem, ook naast de router werkt het niet. Ook het totaal disablen van iedere beveiliging haalt niets uit. De tool van Sweex zelf werkt ook niet.

Ik heb de nieuweste drivers en firmware op de router geprobeerd, maar niets werkt. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

WPA patch voor windows geinstalleerd? schijnt nog wel eens nodig te wezen (heb er geen ervaring mee. draai geen WXP)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02 21:56
Wokschotel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:16:
Ik zit met een vreemd probleem. In mijn PC (Athlon 64 etc) heb ik een Sweex Wireless 54g netwerkkaartje (LC700050) gebouwd. Installeren is allemaal geen probleem. Alleen het verbinding maken met de router (Sitecom WL nogwat) lukt van geen kant. Op het moment dat ik met de Windows Wireless Zero Config verbinding wil maken blijft hij na het invoeren van de WPA-key hangen op 'connecting to network'. Aan het netwerk zelf ligt het niet, want ik kan met 2 laptops een perfecte verbinding maken. Verbindingssterkte is ook niet het probleem, ook naast de router werkt het niet. Ook het totaal disablen van iedere beveiliging haalt niets uit. De tool van Sweex zelf werkt ook niet.

Ik heb de nieuweste drivers en firmware op de router geprobeerd, maar niets werkt. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
als ik jouw was zal ik de sweex tool nog eens instaleren, ik had ook even problemen gehad met het zelfde sweex kaartje maar het werkt nu perfect, en dat windows zero is een ramp niet gebruiken. gewoon de ralink config van sweex gebruiken

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Taarmen schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:21:
[...]

als ik jouw was zal ik de sweex tool nog eens instaleren, ik had ook even problemen gehad met het zelfde sweex kaartje maar het werkt nu perfect, en dat windows zero is een ramp niet gebruiken. gewoon de ralink config van sweex gebruiken
Als ik in de ralink config een 'rescan' doe zie ik het netwerk staan maar kan ik niet op connect drukken om een verbinding te leggen? Zodra ik het netwerk selecteer wordt de 'connect' knop uitgegrijsd...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Sorry voor de kick van dit topic, maar ik heb hetzelfde probleem.

Windows XP SP2, met een Sweex LC700050, router is en SMC, beveiligd met WPA (gewone asci key, geen moeilijke cijfercombinaties o.i.d.)

XP blijft hangen bij dat schermpje van "Bezig verbinding te maken met netwerk"

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Zelfde combinatie hiero, maar dan met een Linksys WRT54GL met DD-WRT (Ook WPA beveiligd) geeft geen problemen. Dus ik denk dat het toch ligt aan de kieskeurigheid van Sweex kaarten.

Ik maak trouwens verbinding met de Zero config tool van XP.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb trouwens zelf geen oplossing voor het probleem gevonden. Heb de Sweex kaart eruit gegooid en een Linksys gekocht, werkt veel beter :P

Pagina: 1