Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Hoe een executable ( .exe file) extracten? ...

Pagina: 1
Acties:
  • 3.273 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk een Windows executable file ( ordinaire .exe) the extracten naar zijn inhoud?
Het is met name interessant om in bepaalde omstandigheden .ini bestanden te wijzigen.
Bestaan er bepaalde proggies (of methoden) om .exe files (bij voorkeur in Windows XP) te extracten?

mvg,
driesel

Verwijderd

Voor zover ik weet is een EXE-file een binair bestand. Er zijn wel programma's om deze bestanden te 'verkleinen' en bij gebruik 'on-the-fly' te extracten. Maar uitpakken naar leesbare code is gelukkig niet mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even.
Ik denk niet dat we op dezelfde golflengte zitten.
Ik wil NIET de source code bekijken, he.
Wat ik wil is die bestanden die anders door de .exe worden geïnstalleerd extracten zonder de exe file op zich te moeten uitvoeren.

mvg,
driesel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan druk je je verkeerd uit vrees ik.

Uit je vraag blijkt namelijk niet dat je een installer .exe wil extracten... maar daarvoor zijn verschillende methoden beschikbaar, afhankelijk van wat voor installer het is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
owla dan ga ik even iets veranderen in de vraagstelling ;)

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 19:01
wat je kan proberen is de extensie naar .zip veranderen en openen. dat werkt soms.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
Beschrijf misschien eens wat je exact wilt doen, met welke EXE (waar we hem kunnen halen of wat hij precies doet, wat je eraan wilt veranderen).

Afbeeldingen/tekst/... veranderen moet met resource editors (reshack etc.) wel lukken, anders moet je volgens mij al naar decompilers/disassemblers gaan kijken. Eventjes een linkje naar mijn vertrekbasis voor gelijkaardig werk: http://protools.cjb.net

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:04

r0b

BackSlash32 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:29:
Dan druk je je verkeerd uit vrees ik.

Uit je vraag blijkt namelijk niet dat je een installer .exe wil extracten... maar daarvoor zijn verschillende methoden beschikbaar, afhankelijk van wat voor installer het is.
Mwa nee, ik snap hem anders wel :?

Bij (bijvoorbeeld) een Nullsoft Installer Package .exe kan je wel voor een (WinRAR explorer menu) optie "Extract this file" kiezen.
Dan krijg je vervolgens een folder met de inhoud van deze installer package, net als het programma installeren dit zou doen (in een eventuele temp map).

Dat is wat de TS wil, zodat hij vervolgens een paar ini files kan bewerken (waar installatieopties in staan, neem ik aan).

Het gaat dus NIET om het bekijken van de source code, maar om het extracten van de .exe installer package, alsof het een .zip bestand is.

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 02-02-2006 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32, kan je mss even kort vermelden elke methoden er zijn of welke proggies.
Of kan je verwijzingen geven naar hoe en wat te doen om een installer te extracten?

mvg,
driesel

Verwijderd

Topicstarter
Wel, het gaat niet specifiek over 1 installer of over een bepaalde ini; ik was gewoon nieuwsgierig hoe je dat moet doen en mss dat het nog wel eens handig van pas komt :).

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

r0b schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:35:
Het gaat dus NIET om het bekijken van de source code, maar om het extracten van de .exe installer package, alsof het een .zip bestand is.
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:39:
Wel, het gaat niet specifiek over 1 installer of over een bepaalde ini; ik was gewoon nieuwsgierig hoe je dat moet doen en mss dat het nog wel eens handig van pas komt :).
Toch lastig he, je vraag begrijpelijk stellen ;)
Zo zijn er 10 posts nodig om erachter te komen dat je wil weten of een setup executable uit te pakken is...

op www.appdeploy.com staan voor verschillende installers (nullsoft, installshield, en dergelijke) diverse mogelijkheden.

Je bent overigens wel afhankelijk van de mogelijkheden die de installer je geeft, niet elke installshield exe "luistert" naar alle beschikbare switches.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 17:05
Ik krijg de meeste Microsoft installers gewoon met WinRar uitgepakt... :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ja ik ook, gewoon winrar halen en dan Openen met Winrar kiezen bij het snelmenu... werkt 9 van de 10 keer wel iig. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Als je winrar installeert, staat de optie er zelfs al bij als je met de rechtermuisknop op het bestand klikt. Hoef je hem niet eerst in WinRAR te openen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar als het nu over een Nullsoft installer gaat bv. (sorry dat ik de vraag zo vaag stelde :) )...
Hoe werkt het dan?

Verwijderd

Moet je op google zoeken in de richting van decompilers/extracters van installers oid, is alweer een tijdje geleden voor mij dat ik me erin verdiept heb, weet momenteel niet precies de stand van zaken eigenlijk (nieuwe versies e.d.).

Btw, Nullsoft is toch ook uitgebreide officiële informatie te vinden hoe dat precies werkt?

//edit: niet met een term als exe specifiek gaan zoeken want dan krijg je hoogstwaarschijnlijk alleen resultaten om sourcecode e.d. te decompilen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 11:22 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:12:
Maar als het nu over een Nullsoft installer gaat bv. (sorry dat ik de vraag zo vaag stelde :) )...
Hoe werkt het dan?
Ik vertelde je eerder al dat installers verschillende switches kennen ( setup.exe /? )waarmee je parameters op kan geven.
NSIS heeft inderdaad genoeg documentatie om daarachter te komen.
Kwestie van de juiste (en niet zulke vage) zoektermen opgeven.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:12:
Hoe werkt het dan?
Je gaat er van uit dat élke installer "uit te pakken is" naar een bestand. Maar dat is bij lange na niet altijd zo. Een installer kan beveiligd zijn, custom-encrypted, custom-compressed of zelfs gewoon custom-coded zijn en daardoor "on-uitpakbaar". Er is geen "dé" manier om een installer uit te pakken naar z'n inhoud.
Granted, veel installers zijn goed uit te pakken, maar dat is geheel willekeurig en afhankelijk van wat de maker je wil "geven" (een vinger of een hele hand).

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 04-02-2006 10:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• GertMenkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 15:58
Gebruik Universal Extractor (werkt met bijna alles)

Zoek met google...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat dit 4 jaar oude probleem al is opgelost :P

Ey!! Macarena \o/

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
GertMenkel schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:00:
Gebruik Universal Extractor (werkt met bijna alles)

Zoek met google...
Misschien heeft de TS wel veel geduld, maar.....
ik denk dat deze tweaker niet meer op antwoord wacht.... topic is van 2006.

Anyway, Universal Extractor is goed progje!
Thnx!

specs

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

oude }:O }:O gewoon lekker laten rusten :z

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.