Toon posts:

DVD ntsc to DVD pal conversie

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er juist achter gekomen dat ik mijn NTSC DVD niet normaal kan zien op mijn tv (het bekende zwart/wit). De DVD recorder is een Sony RDR-HX710, maar ik denk eerder dat het probleem ligt aan de tv.

Anyway, ik ben op zoek naar een methode om die NTSC DVD om te zetten naar een PAL versie. Probleem is alleen dat je 100en sites vindt, die uit leggen hoe je dit moet doen voor een Divx of Xvid. Maar ik wil het dus doen met de .vob bestanden. Kan dit?

De sites die ik gevonden heb (videohelp.com) geven ook alleen maar guides waar je de audio downsampelt. Ik wil dit absoluut niet daar het muziek DVDs zijn. Eigenlijk zou het kwaliteitsverlies minimaal moeten zijn.

Nu snap ik dat je de framerate van 23,... moet aanpassen naar 25 (PAL) gaat dit ook geen rare geluiden opleveren?

Of heeft iemand misschien nog andere suggesties?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Wildfire

Joy to the world!

Het is niet enkel de framerate hoor, de codering van het beeld is ook anders. Als het enkel de framerate was zou je enkel een framerateprobleem hebben...

Is http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=209166 misschien iets?

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 02-02-2006 21:15 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09-2025

skr

Vreemd, je zou zeggen dat wanneer je je dvd via scart (alleen RGB!) hebt aangesloten dat je altijd kleur moet zien. Alleen moet je tv dan overgaan op 60hz.

Zwart/wit krijg je dacht ik alleen als je via svhs of oude coax hebt aangesloten? (of cvbs via scart)

[ Voor 7% gewijzigd door skr op 02-02-2006 23:06 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik zou het probleem toch ergens anders zoeken. Alleen hele oude TVs (>15 jaar) kunnen geen NTSC weergeven. DVDs gaan converteren is niet de oplossing.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ik dacht eerst ook dat ik het nodig had maar ik hem me dvd speler gewoon op pal laten staan en toen een ntsc dvd erin gedaan en hij zet het dan volgens mij gewoon om naar pal. Ik heb trouwens een samsung p244. Heb je je dvd speler op ntsc gezet of staat hij nog op pal.