Toon posts:

Systeem loopt vast na bepaalde tijd? *

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dinsdag wat nieuwe spullen in me pc gestopt, namelijk een asus ati radeon x850xt pe en een extra 300 GB sata1 schijf. Me oude pata 160 gb schijf geformateerd en windows opnieuw opgezet voor frisse start, daarna SP2 erop gezet. Sindsdien loopt mijn pc continue vast, en kan ik nix meer doen behalve het stroom erafhalen, wie-o-wie kan mij helpen, meestal gebeurd het als ik meer dan 1 ding aan heb, bijv. msn en dan internet explorer aan zet of deze computer of dergelijke. Ik kan echt dan nix meer doen als dit gebeurd, het complete systeem loopt vast taakbeheer enzo kan ik ook niet meer oproepen, nix doet het.

Specs:
Intel Pentium 4 HT 3.0 GHz
512 MB-Ram DDR333
Asus Ati Radeon X850XT PE (AGP)
Microsoft Windows XP Home Edition SP2
Intel 865PE chipset
160 GB Seagate PATA Schijf (Windows schijf)
300 GB Maxtor SATA Schijf (Opslag voor downloads schijf)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Watvoor een voeding ?

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, ik had hem gekocht als merk-pc (packard bell ixtreme 9939) en omdat ie onderhand beetje traag werd heb ik nieuwe onderdelen erin gezet. Hoe kan ik zien welke voeding ik heb??

Verwijderd

wel de stekker in je vga kaart gestopt?

Verwijderd

Topicstarter
maar natuurlijk, ik heb gebenchmarkt voordat ik sp2 erop zette had ik 15.000 met 3dmark2001SE en 10.000 met 3dmark2003, sp2 erop gezet, 2001 had toen als score 17.000 en 2003 12.000, toen later deed ik rebooten, en toen begon dat gezeik =(

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Meestal moet het op je voeding staan. Als het er niet op staat dan zal het een no-name voeding zijn. Merk pc's zijn meestal zo afgesteld dat elk onderdeel precies met elkaar past/praat dus als je iets gaat veranderen dan zal de pc er moeite mee krijgen.

De onderdelen die je er in hebt gezet zijn ook niet 1 van de lichtste dus ik zou als ik jou was kijken of je ergens anders een voeding kan strikken. Zo niet dan 1 voor 1 alle onderdelen eruit halen en dan 1 voor 1 weer aansluiten om te kijken waar het aan ligt.

Het kan namelijk zo zijn dat de componenten die je gekocht hebt te veel energie vreten wat je voeding niet aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
NightWalker2005 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:00:
Meestal moet het op je voeding staan. Als het er niet op staat dan zal het een no-name voeding zijn. Merk pc's zijn meestal zo afgesteld dat elk onderdeel precies met elkaar past/praat dus als je iets gaat veranderen dan zal de pc er moeite mee krijgen.

De onderdelen die je er in hebt gezet zijn ook niet 1 van de lichtste dus ik zou als ik jou was kijken of je ergens anders een voeding kan strikken. Zo niet dan 1 voor 1 alle onderdelen eruit halen en dan 1 voor 1 weer aansluiten om te kijken waar het aan ligt.

Het kan namelijk zo zijn dat de componenten die je gekocht hebt te veel energie vreten wat je voeding niet aan kan.
zou ik dan neit dit probleem eerder hebben gemerk? bijv. toen ik deed benchmarken enzo?

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 12:09

LordofWhatever

Uuhhh....?

ik denk dat een standaard oem voeding veel te weinig is voor dit systeem. wat was de graka die er origineel in zat? voor een systeem als dit heb je een a-merk voeding van zo'n 400 watt nodig (minstens).
probeer eens een nieuwe voeding, en anders een tweede poging voor windows. mocht dit ook niet werken moet je een voor een je nieuwe onderdelen gaan testen, om uit te vinden welke de boosdoener is. op dit moment verdenk ik eigenlijk de voeding, een p4 3 GHz en een x850xt lusten wel wat...

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Topicstarter
hiervoor een geforce fx 5600 , enigste wat ik heb vernieuwd is de videokaart en er een extra HDD bij gezet

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-02 17:11

Krizzie

Progressive Music \o/

Een X850XT PE slurpt wel een heel klein beetje meer stroom dan een FX5600 ;) Tel er nog een HDD bij op en de voeding legt het bijltje er zeker bij neer. :)

Packert bell is sowieso niet iets om over naar huis te schrijven. 8)7

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
en een nieuwe voeding erin zetten, dat is zeker moeilijk? en hoeveel watt moet het dan worden?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je een multimeter/voltmeter (desnoods van de buurman), kun je zo even aan een niet gebruikte molex/stekker de spanningen meten. (behalve 3.3V, maar dat maakt niet zoveel uit, gebruikt een videokaart niet)

Normaal gesproken zijn voedingen van een Packard Bell/HP/Medion/e.d. wel sterke voedingen. :)

Hoe zwaarder qua gewicht, hoe beter. Weeg voor de gein eens een MaxPower/Q-tec/Sumvision 450W voeding met een AOpen 300W voeding. De laatst genoemde voeding is 2x zo zwaar. (8>

[ Voor 24% gewijzigd door PD2JK op 02-02-2006 21:12 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

misschien ff de topic title veranderen.
Zo'n groot probleem is het niet.
Zo te zien is het een voeding overkill, omdat Packerd-Hell dr een voeding in zet die genoeg is voor wat er in de pc zit (en gelijk geeft ik ze, is lekker goedkoop ;))

Voeding, moet denk ik noname 500 wat, en van een redelijk merk 400, dan kan je ook weer ff vooruit.

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Verwijderd

Topicstarter
maar als nog, wat ik nie begrijp is, voor de format heb ik gweoon nog zitten gamen enzo (counter-strike source) zonder dit probleem, verklaar. slurpte die daarvoor minder stroom ofzo :P?

Verwijderd

Topicstarter
hmm weird, ik wou panda-software firewall dinges uninstallen en hij liep compleet vast, pc weer aan, daarna weer, en op exact hetzelfde moment bij de delete dinges liep ie weer vast.. misschien toch niet die voeding?

edit: zojuist wou ik counter-strike : source, en weer liep ie totaal vast, alleen msn en internet explorer wil nog wel werken :z

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 22:00 ]

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-02 14:46
misschien toch nog een keer Windows opnieuw installeren.

en zo als iedereen zegt kijk nu eerst eens naar je voeding (merk, Wattage)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een groter probleem is dat je topictitel voor geen meter klopt; en je topic in het verkeerde subforum staat. Dit is namelijk vrijwel zeker geen softwareprobleem ;)

Een groot problem. > Systeem loopt vast na bepaalde tijd? *
SA > OH

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
k mijn voeding is 250 watt.. veelste weinig neem ik aan, merk zie ik ff niet staan? maarre, hoe weet ik nou welke voeding er in moet? hoe kan ik zien of 20 pins atx heb of 24?:P (ik ben noob)

edit: laat maar al gevonden, ik telde 20 draadjes die me mobo in gingen, dat zal het wel zijn neem ik aan :P ik ga vanmiddag nieuwe voeding kopen en ik vertel wel of het heeft geholpen! bedankt voor de replys

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 12:27 ]

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

lees eerst ff wat reviews over voedingen, en neem een goede. er zijn vele pc's gestorven aan slechte voedingen (q-tech, sweex :X ). ik heb zelf goede ervaringen met tagan.

Verwijderd

Topicstarter
die tagan was 110 euro!!! ik heb gewoon lekker sweex genomen 650 watt :P werkt probleemloos net 3 uur non-stop cs s gespeeld \0/

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEE geen Sweex :-(

De sweex is leuk idd maar daar zou je het ook niet mee kunnen treffen. Hij levert idd "heel wat" vermogen,MAAR is ook niet echt 1 van de betrouwbaarste merken. Dat is een merk waar je het mee moet treffen.

Daar tegenover zeg je wel tagan is duur, MAAR is daarintegen wel een stuk betrouwbaarder en levert goede stabiele lijnen ook al is het aantal watt wat minder.

Heel veel mensen die denken dat een voeding niet echt belangrijk vinden die kopen ondere een sweex of iets dergelijks. Dus denk maar goed over na voordat je een voeding koopt.(zoiezo goed nadenken voordat je iets koopt ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
naja ik had al 570 euro besteed aan andere onderdelen, en het geld groeit me niet op de rug. krantenwijk verdient namelijk niet zo bijster veel ;) naja de voeding werkt tot nu toe goed =)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 13:39 ]

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

daarom moet je dus juist wel een goede voeding nemen, onder je nieuwe ferrari zet je toch ook geen wielen van een lelijke eend?!
een goede voeding is belangrijker dan veel mensen denken, als de voltages niet helemaal goed zijn wordt je systeem onstabiel en/of wordt je harware gefrituurd. ik heb vele topics gezien van mensen die allerlei vreemde problemen hadden met hun pc, en ervan overtuigd waren dat de voeding goed was. want hij had wel 650 watt. bleek het een q-tech of sweex te zijn... |:(
alleen wattage zegt heel weinig over een voeding, en bij die b merken nog minder, zij geven het maximale vermogen, dat kan de voeding ongeveer 15s per half uur leveren!
d'r is een reden dat die dingen zo goedkoop zijn ;)

maar als 'ie 't doet met de sweex heb je geluk gehad. (ik vraag me alleen af voor hoe lang...)

[ Voor 5% gewijzigd door LordofWhatever op 05-02-2006 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
LordofWhatever schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:49:
daarom moet je dus juist wel een goede voeding nemen, onder je nieuwe ferrari zet je toch ook geen wielen van een lelijke eend?!
een goede voeding is belangrijker dan veel mensen denken, als de voltages niet helemaal goed zijn wordt je systeem onstabiel en/of wordt je harware gefrituurd. ik heb vele topics gezien van mensen die allerlei vreemde problemen hadden met hun pc, en ervan overtuigd waren dat de voeding goed was. want hij had wel 650 watt. bleek het een q-tech of sweex te zijn... |:(
alleen wattage zegt heel weinig over een voeding, en bij die b merken nog minder, zij geven het maximale vermogen, dat kan de voeding ongeveer 15s per half uur leveren!
d'r is een reden dat die dingen zo goedkoop zijn ;)

maar als 'ie 't doet met de sweex heb je geluk gehad. (ik vraag me alleen af voor hoe lang...)
vriend van me heb sweex voeding al dik 'n half jaar zonder problemen en hij laat ze pc 24/7 aan staan, zit sorot gelijke stuff in als ik heb

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

ik wil ook niet zeggen dat het geheid mis gaat bij een sweex, maar de kans is veel groter en ze zijn veel minder sterk dan de cijfertjes doen vermoeden. voor een veredelde typmachine is een sweex prima, maar om aan je high-end bak te hangen vind ik zelf een te groot risico.
met een a-merk voeding is de kans op defecten en schade aan de rest van je systeem een stuk kleiner, deze voedingen leveren ook echt het aantal watt dat op de verpakking staat. een sweex van 650 watt presteert onder normale belasting als een a-merk van 400 watt, dat is nogal een verschil.

Pagina: 1