Toon posts:

Lokaal popup systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men neme een bedrijfsomgeving waarbij de werknemers 'live' op de hoogte gehouden dienen te worden van eventuele nieuwtjes.

Email is geen optie en een eventueel forum is ook niet echt reeel aangezien dat niet iedere minuut bekeken wordt.

Blijft over een lokaal popup systeem waarbij het voor de netwerkbeheerder mogelijk is om met 1 druk op de knop naar alle werknemers een bericht te sturen dat door middel van een popup bij elke werknemer in beeld verschijnt.

Nu heb ik uiteraard zelf al rondgegoogled en kwam uit bij http://www.realpopup.it/.
Eigenlijk precies wat ik zoek, maar het is niet de bedoeling dat de werknemers ook zelf (onderling) berichten kunnen versturen.
Nu is er wel een realpopup le versie die dus inderdaad niet die mogelijkheid heeft, maar de ontwikkeling van het programma ligt al een tijdje stil en ook de maker van het programma is niet meer bereikbaar waardoor ik (ook na een kleine donatie via paypal) niet meer aan de LE versie kan komen.

Vandaar dus de volgende vragen:
- Heeft iemand toevallig nog de realpopup LE install liggen?
- Weet iemand nog een ander popup tooltje dat aan de bovenstaande eisen voldoet?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22

BCC

Wat is er mis met "net send"?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 21:56
Ik vindt een popup systeem toch een smerige oplossing.

Ik zou meer zoeken naar een strakke intranet oplossing, of bijvoorbeeld een rss-feed.

Het argument dat een forum niet elke minuut bekeken wordt is natuurlijk onzin, ik neem aan het het om belangrijke info gaat mbt de werkzaamheden van de werknemers, ze moeten dus gewoon elke minuut kijken simpel.. en als het om nieuwtjes gaat als in gewoon nieuws dan hoef je toch ook niet elke minuut te kijken..

Verwijderd

Topicstarter
Te beperkt en niet gebruikersvriendelijk genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
enveekaa schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:08:
Het argument dat een forum niet elke minuut bekeken wordt is natuurlijk onzin, ik neem aan het het om belangrijke info gaat mbt de werkzaamheden van de werknemers, ze moeten dus gewoon elke minuut kijken simpel.. en als het om nieuwtjes gaat als in gewoon nieuws dan hoef je toch ook niet elke minuut te kijken..
8,5 uur lang elke minuut F5-en is een mogelijkheid, maar geen reeele oplossing.
Dat zal men misschien 1 uur lang doen, misschien in het geval van een voorbeeldige werknemer ook nog wel 2 uur, maar indien er die eerste 2 uur geen enkele nieuwtje is en de werknemer dus 2 x 60 = 120 keer voor niets geF5-t heeft, zal hij het op een gegeven moment nog maar 1 keer per 2 minuten doen... Vervolgens nog maar 1 keer per 5 minuten, etc. etc.

Even ter info; een forum ís dus al geprobeerd, maar bracht dus inderdaad bovenstaande resultaten naar boven :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
RSS-Reader, en op een centrale server een RSS-feed aanmaken. Gewoon RSS-bestandje editen (kan je een GUI voor maken), en klaar...

We are shaping the future

• enveekaa
Wel eens gedacht aan een active desktop met als achtergrond gewoon een simpel nieuwspaginatje die _zichzelf_ refreshed.. is nog via gpo in te stellen ook :P En op die pagina dan gewoon een rss feed neersmijten.

Hoeft niet perse als active desktop, het ging meer om het feit dat een pagina ook zichzelf kan refreshen.

Of als startpagina? ik weet niet hoe intensief ze de browser gebruiken.

Of, ook wel geinig, met VBscript.. je kan met diverse tools op client van alles triggeren..

test.vbs
code:
1
2
3
4
5
6
Dim Message
MsgBox "Starting the example now."
Message = "Hello"
MsgBox Message
Message = Message & ", my name is John."
MsgBox "Final value: " & Message

[ Voor 84% gewijzigd door enveekaa op 02-02-2006 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
enveekaa schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:13:
Wel eens gedacht aan een active desktop met als achtergrond gewoon een simpel nieuwspaginatje die _zichzelf_ refreshed.. is nog via gpo in te stellen ook :P En op die pagina dan gewoon een rss feed neersmijten.

Hoeft niet perse als active desktop, het ging meer om het feit dat een pagina ook zichzelf kan refreshen.
Yep, weleens aan gedacht, maar het probleem daarbij is dat (en ja, ik weet hoe simpel het klinkt :+ ) het wéér een extra verplicht open venster voor de werknemer zou betekenen.
En dit komt uiteraard het overzicht niet ten goede.

En dat is ook direct even voor de mensen die het zien als een 'smerige' oplossing; de werknemers gaven zelf aan dat ze een popup systeem meer op prijs zouden stellen dan een netsend of een rss feed pagina.
Netsend omdat het godsgruwelijk irritant is als je iets aan het typen bent en er plotseling een 'on top' popup in je beeld verschijnt.
Een rss feed vanwege de bovenstaande reden.

Voor de mensen die realpopup niet kennen; dat is dus gewoon een proggie dat op de achtergrond draait en niet meer dan een simpel icoontje naast het klokje is.
Indien er vervolgens nieuws is en er een berichtje door de admin verstuurt wordt, komt er een leuk rood uitroeptekentje bij het icoontje te staan.
Niet irritant, niet storend en het zit niet in de weg, maar de werknemer is wel direct op de hoogte...

• enveekaa
Een active desktop betekent geen extra window he, dat is dan gewoon je desktop.

Maar je wilt gewoon een simpel systeem met bijvoorbeeld popups ala msn, dan zal er ongetwijfeld zijn :) Eens googlen :)

Verwijderd

Topicstarter
enveekaa schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:26:
Maar je wilt gewoon een simpel systeem met bijvoorbeeld popups ala msn, dan zal er ongetwijfeld zijn :) Eens googlen :)
Check :Y)

Maar dan het liefst een freeware systeem met een server en een client versie.

1 centraal systeem waarvandaan de berichtjes gestuurd worden en vervolgens op alle werknemers systeem een client versie die de berichten ontvangt en opslaat.
Eventueel ook nog met een mogelijkheid voor de client om uitsluitend aan de admin een berichtje terug te sturen ('Nieuwsbericht 01229 is onjuist' of iets in die trend) maar waarbij er dus logischerwijs niet onderling gechat kan worden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 21:33 ]

• enveekaa
Leuk leuk, maar klinkt niet als een gratis pakketje :) meer als duur maatwerk..

Verwijderd

Topicstarter
enveekaa schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:34:
Leuk leuk, maar klinkt niet als een gratis pakketje :) meer als duur maatwerk..
Naja, het hoeft uiteraard niet exáct aan al mn eisen te voldoen, ik ben allang blij als ik iets heb dat bij mn eisen in de buurt komt...

realpopup is in principe perfect, maar als clientsoftware heb ik dan realpopup le nodig, maar dat is dus nergens te vinden/downloaden...

En dát proggie is wel degelijk gratis :) (open-source zelfs)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is een gewone NET SEND of Novell pushmessage niet voldoende? De meeste users kennen dat niet...en werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

The_Eagle schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:28:
Is een gewone NET SEND of Novell pushmessage niet voldoende? De meeste users kennen dat niet...en werkt prima :)
Anders lees je het topic even door ;) De TS geeft expliciet aan dat niet te willen:
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:08:
[...]

Te beperkt en niet gebruikersvriendelijk genoeg :)
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:23:
[...]

Netsend omdat het godsgruwelijk irritant is als je iets aan het typen bent en er plotseling een 'on top' popup in je beeld verschijnt.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1