Toon posts:

Speedtouch 546 traag met downloaden uit newsgroepen

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas geleden via Planet internet bij KPN een nieuw modem gekocht, de alcatel Speedtouch 546 multi-pc modem met een ingebouwde router. Voorheen had ik een Speedtouch 330 (USB). Met de 330 had ik als gem snelheid bij downloaden uit newsgroepen van rond de 600kb/s. Na installatie van de nieuwe modem, door bijgeleverd cd van knp, is mijn snelheid van dl uit newsgroepen drastisch verminderd. Snelheid met de nieuwe, met veel ups en downs, op max 200kb/s.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? :'(

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
je haalde 600kb/s met je USB modem? lijkt me sterk...
volgens mij kan ie maar maximaal zo'n 350kb/s aan in bulk mode.

of had je hem in isochroon mode staan? ben ik benieuwd hoe je dat gedaan hebt.

ik download van nova.planet.nl en de snelheid schommelt zo tussen 200kb/s en 450kb/s met m'n 546.
en soms nog trager. ligt aan planet denk ik, niet aan je modem denk ik.

of heb je betaalserver? dan zou je wel het maximum van je verbinding moeten kunnen halen.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:00:
Heb pas geleden via Planet internet bij KPN een nieuw modem gekocht, de alcatel Speedtouch 546 multi-pc modem met een ingebouwde router. Voorheen had ik een Speedtouch 330 (USB). Met de 330 had ik als gem snelheid bij downloaden uit newsgroepen van rond de 600kb/s. Na installatie van de nieuwe modem, door bijgeleverd cd van knp, is mijn snelheid van dl uit newsgroepen drastisch verminderd. Snelheid met de nieuwe, met veel ups en downs, op max 200kb/s.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?? :'(
Dan heeb je hem verkeerd geconfigureerd. Download het tooltje van de speedtouch.nl site en dan lukt het wel (is een bekende bug).

Do as I say, don't do as I do.

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
Server van planet is capped, vanwege het aantal logins op de newsserver, binnenkort komt er nieuwe hardware voor nieuwe server.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

I&T > NT

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:51
Ik denk dat die 600kb/s niet klopt en dat er niets aan de hand is eigenlijk. Ten eerst is de max, zoals al werd gezegd 3,5MBit van die USB modems ongetweakt. Ten tweede, 600 is wel errrug hard voor nieuwsserver (nova) van planet, oftewel zonder payserver. Mijn broertje haalt zijn max van de verbinding (4MBit) ook nooit. Eweka uiteraard wel. TS, al eens echt uitgerekend of je ook wel echt 600 kb/s haalde? Oftewel, ff rekenen, een dvd5 in exact 2 uur binnen gehaald? Dat zou gemiddeld 600 zijn. En waar zag je dat het zo snel ging? DUmeter, of binnen in je leech-programma?

pepernooot

• MSoft06
Ik haalde tot voor kort altijd de volle 630 kb/s vanaf nova, kortom ik denk dat je broertje dan iets fout doet ;)

Het is even wachten tot de nieuwe hardware :)

Verwijderd

Topicstarter
gewoon tot voor kort, zonder enige aanpassingen op mijn usb modem, haalde ik een film of iets dergelijks met newsleecher en alleen op nova binnen met gem 550 tot 600 kb/s. Heb geen payserver. Heb een abo bij planet van 773/6151. het vreemde vond ik nadat ik de speedtouch 546 had geinstalleerd hij nu op max 200 komt. met veel ups en downs (met de nadruk op downs). Heb ook een speedtest gedaan op speedtest.nl. daar komt hij ook netjes naar voren dat ik een downloadsnelheid heb van 626.2 kb/s. Vreemd. Pc teruggezet naar een backup waarop windows er schoon op stond. nogmaals geprobeerd. zelfde. weer max 200. Omdat er op mijn usb modem geen router stond is dit voor mij, op dit moment, nog het onbekende. Mischien staat hier iets verkeerd ingesteld?!? Van de week dan maar windows er helemaal opnieuw opgooien, misschien dat dit helpt.

• MSoft06
Anders lees je eens ALLE posts die in dit topic staan!

Ik zeg toch al paar posts eerder dat op het moment de server even gecapped wordt vanwege het aantal aanmeldingen op de servers van planet.

Even wachten dus op de nieuwe hardware, daarna loopt ie weer als een zonnetje!

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp het niet verkeerd maar omdat dit probleem ontstond meteen bij het switchen van de usb naar de multi pc modem dacht ik dat de nieuwe modem niet goed stond ingesteld.

even wachten dan maar. Hoop dat het snel is opgelost.
Pagina: 1