ge-upgrade pc boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ik heb net mijn nieuwe pc af geinstaleert
met een aantal nieuwe onderdelen en een aantal tweede hands
maar om de een of andere reden bootte die 1 keer toen liep ie vast bij verifying dmi pool data
toen heb ik em uit gezet omdat ik zag dat ik de hdd was vergeten aan te sluiten en omdat de boot priority nog veranders moest worden
hij stond op floppy, hdd, cd-rom
dus dat heb ik veranderd alleen nu boot ie helemaal niet meer het beeldscherm blijft in stand-by en je hoort dus geen bliepjes

het gaat om een systeem met de volgende specs
MSI K8N-Neo4(2e hands)
AMD 3700+ san diego
512 mb corsair geheugen reepje(2e hands)
gigabyte 6800 GS
creative sound blaster live player 5.1(2e hands)
linksys WMP54GS
OCZ modstream 520 watt
een nec 3500 brander(2e hands)
een pioneer dvd-speler(2e hands)
maxtor daimond max 10 250GB s-ata
een lg crt 17 inch monitor(typenr weet ik ff niet maar lijkt me niet van belang)(2e hands)

met 2e hands bedoel ik komt uit de oude pc die dus zeg maar is geupgrade

zijn er dingen die ik volgens jullie nog kan checken

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Heb je de bios al eens proberen te resetten? (kijk in manual of op MSI site voor hoe je dat doet) Dat kan mss helpen...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog even door, hier staan wel veel zinnige tips in. :) Je BIOS resetten helpt vaak, een ATX reset kun je gelijk ook proberen. Ik raad je sowieso aan te testen met alleen de cruciale componenten, zoals ook in de troubleshooter wordt aangeraden. :)

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
en ik zie dat je n hoop tweedehands gekocht hebt, probeer eens met alternatieve onderdelen, want daarmee kan vaak iets mis zijn... check powerstekkertjes/connectors ook even, dat heeft bij mij ook al wat frustratie opgewekt (RAM niet volledig erin, kabeltjes scheefgeduwd ofzo)

• Mili
finsdefis schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:34:
en ik zie dat je n hoop tweedehands gekocht hebt, probeer eens met alternatieve onderdelen, want daarmee kan vaak iets mis zijn... check powerstekkertjes/connectors ook even, dat heeft bij mij ook al wat frustratie opgewekt (RAM niet volledig erin, kabeltjes scheefgeduwd ofzo)
ik had onderaan de vraag gezet dat ik met 2e hands metname producten bedoel die uit mijn oude pc komen
alleen dat moederbord is 2e hands gekocht maar daar deed ie het wel tot en met de bios
en nu kom ik niet eens in de bios
maar ik zal zo nog ff die troubleshoot doornemen

• Mili
ik heb zo'n atx-reset gedaan en nu doet de pc het weer
weet ook waardoor het probleem ontstaat
ik had de CPU overgeklokt en dat pakt ie waarschijnlijk niet

• Mili
het probleem is opeens weer terug
ik heb niks veranderd niks overgeklokt en toch is het probleem na nog geen week terug
iemand ideeen wat het zou kunnen zijn

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
Geef eens wat meer info joh!

Wat heb je allemaal gedaan met je pc? Heb je al een keer geprobeerd met de minimale hoveelheid hardware op te starten?
Mobo, proc, geheugen, voeding... (misschien een andere videokaart, pci kaartje ofzo?)

Dus nog een keer, meer informatie geven!

• Mili
Double J schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:52:
Geef eens wat meer info joh!

Wat heb je allemaal gedaan met je pc? Heb je al een keer geprobeerd met de minimale hoveelheid hardware op te starten?
Mobo, proc, geheugen, voeding... (misschien een andere videokaart, pci kaartje ofzo?)

Dus nog een keer, meer informatie geven!
nou rustig maar hoor
ik vraag alleen maar wat
ja ik heb hem met minimale hardware opgestart mobo,proc,1xgeheugen(allebei apart geprobeerd dus eerst de ene en toen de andere),hdd,power,videokaart,toetsenbord en muis met draad op die oudewetse paarse en groene poort(usbmuis en toetsenbord ook geprobeerd)
ik heb geen andere videokaart en kan dat dus niet proberen
maar na zo'n CMOS clear doet ie het dus wel weer "gewoon"

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
Sorry, ik was toen niet in een beste bui denk ik...

Heb je ook al wat spulletjes uitgewisseld voor andere compontenten? Voeding, mobo etc?
Pagina: 1