[XP] Een "afgezonderd" windows account. *

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zoek een programma waarmee je een windows account kunt maken.
Dat account mag niet in Deze Computer, Confugratiescherm enz enz komen. Alleen wat er op het bureaublad staat mag gestart worden, en voor de rest niks. Niet een Gast Account

Wat ook kan is een soort van "Boss-Protection uit MSN PLUS" idee, waar je met een bepaalde handeling windows kan "blokeren" van functies. En met die handeling het ook weer terug zet. (met passw uiteraard).

Kennen jullie zo'n programma?

(PS, het is niet om een kind mee af te schermen, maar mijn PC gaat de gehele dag begamed worden op een LAN door "vreemden" :*) )

edit:
Het gaat om Windows XP Home :'(

Groeten, FiXeR

Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door FiXeR.nl op 02-02-2006 19:22 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 18:46
Oud HD in hangen en verse windows installatie op zetten?? :) Ik denk dat dat het veiligste is...

• FiXeR.nl
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:18:
Oud HD in hangen en verse windows installatie op zetten?? :) Ik denk dat dat het veiligste is...
Ik heb eigenlijk geen HD extra 8)7 .
Kijk ik heb liever niet dat ze op me MSN gaan en in me bestanden gaan zitten. (school, pr0n, passwords, h*cksh1t) ;)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Kan je niet wat met GPO en een limited-user-account? :) Welk OS gaat het hier overigens om?

Signature

• FiXeR.nl
  • Niet online
pasta schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:20:
Kan je niet wat met GPO en een limited-user-account? :) Welk OS gaat het hier overigens om?
Windows XP sp2 Home
GPO, even googlen, namelijk nog nooit van gehoord.

[ Voor 12% gewijzigd door FiXeR.nl op 02-02-2006 19:22 ]

Verwijderd

....

Maakt een beperkt account aan en ga aan de gang met rechten.
Dat zou in mijn ogen voldoende moeten zijn. Windows XP (niet Home) biedt genoeg mogelijkheden om je wens te vervullen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je kunt toch ook een 2e installatie op dezelfde harddisk doen?

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:21:
....

Maakt een beperkt account aan en ga aan de gang met rechten.
Dat zou in mijn ogen voldoende moeten zijn. Windows XP (niet Home) biedt genoeg mogelijkheden om je wens te vervullen.
En dan zul je zien, ik heb Home :+

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Even een titelfixje, en een kick naar Windows Operating Systems :)

Signature

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hele middag door anderen?? Gebruik even VMware om een aparte install te maken. Maar een account dat alleen VMware kan opstarten en de rest niets... Klaar is klara, ook voor de toekomst.

Echter in XP kun je ook veel dichttimmeren.. Maar dan blijf je wel een risico lopen op mal-ware (breedste zin van het woord).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• FiXeR.nl
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:26:
Hele middag door anderen?? Gebruik even VMware om een aparte install te maken. Maar een account dat alleen VMware kan opstarten en de rest niets... Klaar is klara, ook voor de toekomst.

Echter in XP kun je ook veel dichttimmeren.. Maar dan blijf je wel een risico lopen op mal-ware (breedste zin van het woord).
Ik heb zo 1/2/3 geen windows XP home/pro. Maar gaat de snelheid dan niet achteruit als je windows in VMware runt?

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-03 10:10
misschien moet je even kijken naar de shared computer toolkit met dit programma kan je een account aanmaken en eenvoudig helemaal dichtspijkeren. met klap op de vuurpijl worden alle wijzigingen ongegaan gemaakt na een reboot.

• FiXeR.nl
  • Niet online
Johnny Goodbye schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:38:
misschien moet je even kijken naar de shared computer toolkit met dit programma kan je een account aanmaken en eenvoudig helemaal dichtspijkeren. met klap op de vuurpijl worden alle wijzigingen ongegaan gemaakt na een reboot.
Dat ziet er goed uit! Nu moet ik alleen nog windows valideren, en die service is nu offline 8)7

http://www.microsoft.com/...Error.aspx?displaylang=nl

[ Voor 7% gewijzigd door FiXeR.nl op 02-02-2006 19:53 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FiXeR.nl schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:28:
Ik heb zo 1/2/3 geen windows XP home/pro. Maar gaat de snelheid dan niet achteruit als je windows in VMware runt?
1) je hebt je eigen XP home toch?
2) Vergeet niet dat VMware geen DirectX support levert, gamen zal dus een beetje lastig gaan worden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

beperkt account en rechten op mappen instellen in veilige modus.

Verwijderd

tja, als ze echt willen, komen ze dr toch wel in.

linux bootdisk om je local admin pass te clearen en hop, ze zijn admin op je bak.

slechts enkele minuten werk.

ik zou trouwens neverthenooit me bak aan *vreemden* meegeven naar een LAN, magoet, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

maar idd, gewoon een lokaal accountje maken en je local system policy aanpassen. daarna eventueel wat rechten aanpassen en klaar.

neemt niet weg dat mijn eerst-genoemde punt nog steeds mogelijk is.
Kun je wel weer je boot-order op HD first zetten en vervolgens een bios pass erop, maarja, ook die is te resetten.

succes iig.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 13:20 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Meegeven??? aha, dan zou ik er rap een andere HD in flikkeren en daar een instal op gooien. De rest zoeken ze maar uit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 10:40
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:59:
tja, als ze echt willen, komen ze dr toch wel in.

linux bootdisk om je local admin pass te clearen en hop, ze zijn admin op je bak.

slechts enkele minuten werk.

ik zou trouwens neverthenooit me bak aan *vreemden* meegeven naar een LAN, magoet, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten
Je kan toch evt. een wachtwoord op je BIOS zetten, zodat de boot sequence niet veranderd kan worden?

Verwijderd

Frash schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:24:
[...]

Je kan toch evt. een wachtwoord op je BIOS zetten, zodat de boot sequence niet veranderd kan worden?
lees: Kun je wel weer je boot-order op HD first zetten en vervolgens een bios pass erop, maarja, ook die is te resetten. (was na mn edit, dus heb je wellicht niet eerder zien staan)

Dan zou je ook nog (als je case er een voorzieninkje voor heeft) een slotje erop kunnen doen, kunnen ze je kast niet openmaken om je cmos te clearen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 13:23 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15
(En via debug kan je 9 van de 10 keer ook je CMOS resetten ;) Dus daar los je ook weinig mee op.)

De tip van Johnny Goodbye kan zeer handig zijn.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Indien je fysiek toegang hebt tot een pc is het bijna onmogelijk om lokaal alles dicht te timmeren. Maarja met policy's kan je al heel wat.

Verwijderd

Cyberpope schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:26:

dit gaat zeker niet omdat vmware voor grafische dingen vreselijk traag is. ook kan je dan gewoon vmware minimaliseren en op de desktop werken.
als je trouwens alleen toestemming geeft om vmware op te starten kan je wel nog in de andere folders rondneuzen en ik denk niet dat de TS dat goed vind ;)

je hebt ook progjes waarmee je op, als je wilt, iedere map een wachtwoord kan zetten.

Verwijderd

Johnny Goodbye schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:38:
Inderdaad een klap op de vuurpijl! Dit lijkt me nu precies wat TS zoekt terwijl ik al bijna aan kwam wandelen met professionele software.

Als ik TS was zou ik eruit zijn geweest.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb een programma wat heel sterk lijkt op de Shared Computer Toolkit,
(oeps, naam vergeten :X heette "DesktopLock" oid)

edit: Ja, het is DesktopLock, van de firma TopLang software (site toplang.com)
Met de "Business Edition" kun je een virtuele desktop maken.

De gebruiker krijgt een eigen desktop, die bij opstarten al kan worden geactiveerd.
Het is een soort tweede bureaublad zoals bij Linux.
De gebruiker krijgt maar een beperkt aantal icoontjes te zien, en kan er dus niet uitkomen.
Via een speciale toetsencombinatie krijg je vervolgens een prompt om het wachtwoord, om weer naar je normale desktop te komen.

(Veel demo-pc's zijn op dezelfde manier beveiligd, werkt uitstekend)
tenzij je het wachtwoord te simpel maakt natuurlijk :)

edit2: Check echt die site even, ze bieden nog veel meer! Losse folders/apps beveiligen, etc... 8)

[ Voor 83% gewijzigd door DarthPlastic op 03-02-2006 16:28 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• FiXeR.nl
  • Niet online
DarthPlastic schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:22:
Ik heb een programma wat heel sterk lijkt op de Shared Computer Toolkit,
(oeps, naam vergeten :X heette "DesktopLock" oid)

edit: Ja, het is DesktopLock, van de firma TopLang software (site toplang.com)
Met de "Business Edition" kun je een virtuele desktop maken.

De gebruiker krijgt een eigen desktop, die bij opstarten al kan worden geactiveerd.
Het is een soort tweede bureaublad zoals bij Linux.
De gebruiker krijgt maar een beperkt aantal icoontjes te zien, en kan er dus niet uitkomen.
Via een speciale toetsencombinatie krijg je vervolgens een prompt om het wachtwoord, om weer naar je normale desktop te komen.

(Veel demo-pc's zijn op dezelfde manier beveiligd, werkt uitstekend)
tenzij je het wachtwoord te simpel maakt natuurlijk :)

edit2: Check echt die site even, ze bieden nog veel meer! Losse folders/apps beveiligen, etc... 8)
Kijk dat zocht ik!!

Ik geef me PC niet mee, maar ik heb me xbox ook bij. Ik ben er wel, alleen in gamewereld _/-\o_ . Nu vinden sommige gasten het wel lollig om op mijn MSN te gaan wat ik niet wil. Nu is dit natuurlijk ook handig voor kleine gamende broertjes :9

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24
Zeer goeie software hiervoor is WinU Je kan daarmee alles aan je Windows laten afschermen tot de veilige modus toe..

Het is haast ondoenbaar om op een PC met WinU iets verkeerd te doen, terwijl de programma's die je toelating geeft op WinU wel perfect draaien..

Verwijderd

Ik zet dit topic even in mijn favorieten. Ik ruik hier een manier om zeer doelgericht malware te lijf te gaan.

• FiXeR.nl
  • Niet online
CyberThijs schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:26:
Zeer goeie software hiervoor is WinU Je kan daarmee alles aan je Windows laten afschermen tot de veilige modus toe..

Het is haast ondoenbaar om op een PC met WinU iets verkeerd te doen, terwijl de programma's die je toelating geeft op WinU wel perfect draaien..
Ik ga ze zo uitproberen.
Mischien een idee om een How-To te maken, hoe je een public PC maakt, o.d.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
Het veiligste blijft nog steeds om ff een andere harde schijf in te flikkeren(kun je vragen an die mensen die jouw pc gaan gebruiken.) windows installatie + drivers + directX + games installeren is voldoende lijkt me. Als je al je drivers al hebt, dan kun je in een uur klaar zijn.(uitgezonderd games, maar dat kunnen die anderen ook.)

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1