Harde schijf veilig verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02 10:57
Ik heb een nogal (voor mij dan) vreemd probleem... Ik heb een icoontje naast mn klok die "Hardware veilig verwijderen" heet:

Afbeeldingslocatie: http://ourworld.compuserve.nl/jrijnhart/hd1.jpg

Als ik er op dubbel klik krijg ik mn harde schijf te zien...:
Afbeeldingslocatie: http://ourworld.compuserve.nl/jrijnhart/hd2.jpg

Het gaat hierbij dus om een Western Digital WD2500KS, SATA-II, 16MB cahce.

Hoezo zou ik mijn harde schijf willen verwijderen? Het lijkt me nogal een vreemd iets om te doen want als ik hem zou verwijderen dan kan windows niet eens meer runnen...

Als ik op eigenschappen klik krijg ik overal te zien dat het apperaat correct werkt...

Kan iemand mij helpen? :D

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:06
Dit is heel normaal in Windows. Dus geen zorgen over maken!

Macbook Pro, 640 WD extern

Verwijderd

Probeer anders eens je hardeschijf eerst in een Sata-poort te stoppen en kijken of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt.
Je kan ook proberen een ander kabeltje te gebruiken (al weet ik niet wat voor zin dat zou hebben, maar met rare problemen heb altijd rare oorzaken en rare oplossingen) en kijken of je dat met andere hardeschijven dat ook hebt.

Edit: @ Clox Ik heb dit anders nooit meegemaakt met hardeschijven met een sata en pata interface. Alleen met hardeschijven die ik via usb en firewire aansluit

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 18:35 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dit is gewoon om dat je harde schijf SATA-II is, en die is hotswappeble, moest je dus nog een harde schijf hebben, dan kon je die gwoon ontkoppelen

@Evilghost: het is wel normaal bij SATA-II, zoek de specificaties maar eens op ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Snake op 02-02-2006 18:36 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien je moederbord/chipset/sata/whatever drivers geupdate? Datveroorzaakt dit meestal.

Verder past deze vraag denk ik beter in Windows Operating Systems, omdat dit een Windowsfunctie is, die door oa in drivers kan worden geactiveerd :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Had geloof ik iets met bepaalde S-ATA controllers te maken. De drivers daarvoor zijn niet zodanig dat ze windows vertellen dat het fixed disks zijn, maar ziet windows ze als verwisselbare harde schijven.

Hier kon uw advertentie staan

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Is het niet toevallig je moederbord die hotswappeble sata poorten heeft? (mss lul ik maar wat hoor)
Mijn msi k8n neo2 had hetzelfde maar het hoorde er bij :)

[ Voor 10% gewijzigd door Smoothcrimineel op 02-02-2006 18:38 ]

• SneaZy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09-2021

SneaZy

Don't Panic!

Ik heb het ook, ook op een MSI K8N Neo2. Maakt verder niks uit, heb ingestelt dat hij op 'altijd verbergen' staat. Heb ik er verder ook geen last van.

Spekkies

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Smoothcrimineel schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:37:
Is het niet toevallig je moederbord die hotswappeble sata poorten heeft? (mss lul ik maar wat hoor)
Mijn msi k8n neo2 had hetzelfde maar het hoorde er bij :)
Nee klopt idd, het heeft ermee te maken dat je de schijven mochten ze bijvoorbeeld in raid 1 draaien en een begeeft het, dat je ze kan unpluggen een vervangen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SATA is op zich hotswappable, vandaar dat icoontje. Punt twee is dat Windows nog niet snapt dat het niet verstandig is om de mogelijkheid aan te bieden om de schijf waarop Windows staat ook echt als hotswappable te aanmerken. In Windows Vista is dit euvel verholpen of misschien zelfs al in een eventuele volgende service pack voor Windows XP :)

Maar dit is eigenlijk best wel een uitgekauwd onderwerp. Dit topic gaat dan ook dicht Het is overigens verstandig om de topictitel van een eventueel te openen topic te gebruiken als searchkeywords vóórdat je het topic daadwerkelijk opent ;)

[search=Harde schijf veilig verwijderen]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.