Toon posts:

pc geeft geen beeld meer + boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kwam net thuis uit school en ik merkte dat mijn pc was vastgeslagen (beeld stond op bureaublad). Dus ik reset, maar nu gebeurt er helemaal niks meer. De pc boot niet, het beeld blijft zwart en het scherm gaat ook niet uit standby modus. Er gebeurt dus eigelijk niets. De hardeschijf doet het nog wel, de videokaart ook neem ik aan aangezien ik er gister nog mee had gegamed (de laatste 2 dagen slaat mijn pc om vage redenen vast, zomaar opeens) en er toen niks was, de cpu zal ook wel heel zijn. Geheugen ook. Het enige nadeel is dat mijn hele pc watergecooled is en ik dus niet zomaar even een ander onderdeel kan gebruiken om te zien wat er niet werkt.

Weet iemand wat er aan de hand is? of is mijn mobo gewoon opeens overleden :? Bios reset heb ik al gedaan.

Specs:

msi k8n neo2 (niet watercooled)
x800pro @ xt-pe (watercooled)
amd 3500+ (watercooled)
2x512mb pc3200 twinmos (niet oced oid)
maxtor 160gb

Verwijderd

Hoi,

Heeft een vriend van mij ook eens gehad, het bleek toen dat de processor niet zo heel erg goed contact maakte...

Probeer dus eerst om de koeler van de processor af te halen, processor eruit en dan er weer goed indrukken.

Veel succes...

Gr,

Hijglander

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt mij sterk. PC draait al maanden en ook de temps van de cpu was nooit iets mis mee. Lijkt me sterk dat ie zomaar opeens geen goed contact meer maakt. Maar dan alsnog, er gebeurt echt totaal niets, zelfs al zou de koeler niet goed vastzitten, of de cpu niet goed in het socket zitten, dan alsnog zou ik wel beeld moeten krijgen.

Verwijderd

Niet dus... als de CPU er niet goed in zit doet je mamabord helemaal niets...

Maar je hoeft me niet te geloven, als jij het beter weet moet je dat vooral niet doen. Ik zit niet met een niet werkende PC.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen lekkende wc ?

En doet je pomp het nog wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee wc lekt niet, en ja me pomp draait... Maar zelfs al zou me pomp niet draaien dan alsnog zou ik beeld moeten krijgen. Maar er gebeurt gewoon niets. Zelfs de hdd gaat niets doen.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:04
@TS,

Het is op zich geen moeite om even je kast los te schroeven en te kijken of er iets per ongeluk is losgeschoten he. Misschien heeft je moeder tegen je kast gestoten, zodat je koeler is verschoven (die jij dan niet goed had vast gemaakt), of willekeurige andere reden. Het gebeurt mij ook wel eens, het eerste wat ik dan doe is de opstart en hang problemen FAQ toepassen, dus alles afkoppelen en met een kaal systeem beginnen uit te proberen wat er kapot is. De kabels uit een HDD of optical-drive trekken is toch geen moeite, ook al heb je een WC-rig.

offtopic:
Lief zijn voor elkaar he, wij zijn niet verplicht om je te helpen en jij hebt geen recht op hulp van ons

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou het ff proberen met een oud GPU'tje, ik heb namelijk ook gehad dat mijn pc niet meer aan wilde gaan en toen bleek dat de core van de GPU kapot was omdat de pomp een tijdje uit had gestaan.

Als je slangen een beetje ruimte hebben kan je dat wel proberen, laat je de watergekoelde gewoon ff los er naast hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Miglow schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:58:
@TS,

Het is op zich geen moeite om even je kast los te schroeven en te kijken of er iets per ongeluk is losgeschoten he. Misschien heeft je moeder tegen je kast gestoten, zodat je koeler is verschoven (die jij dan niet goed had vast gemaakt), of willekeurige andere reden. Het gebeurt mij ook wel eens, het eerste wat ik dan doe is de opstart en hang problemen FAQ toepassen, dus alles afkoppelen en met een kaal systeem beginnen uit te proberen wat er kapot is. De kabels uit een HDD of optical-drive trekken is toch geen moeite, ook al heb je een WC-rig.

offtopic:
Lief zijn voor elkaar he, wij zijn niet verplicht om je te helpen en jij hebt geen recht op hulp van ons
Mijn pc staat op mijn bureau en mijn moeder komt nooit op mijn kamer. Ik heb al zonder ram en hdd en drivers proberen te booten, maar dat maakt geen verschil.

@pilatus: mijn pomp staat op het stopcontact, hij stond ook aan toen ik thuiskwam, mijn pc heeft toen al een paar uur vastgeslagen aangestaan en als de pomp dus echt had uitgestaan was mijn cpu/gpu wel gesmolten.

Mijn slangen hebben echt bijna geen ruimte, maar ik zal het zo even met een andere videokaart proberen, al denk ik dat het geen veschil maakt aangezien mijn hdd ook geen geluid maakt en dus ook helemaal niet gaat booten.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een nieuwe mobo gehaald maar nogsteed hetzelfde probleem. De pc staat nu bij de pcboer die even mijn cpu gaat testen (enige wat ik nog niet had gedaan) dus waarschijnlijk is het RIP 3500+ :( Gelukkig had ik wel een boxed gekocht dus nu maar hopen dat ik vlug een nieuwe krijg voor RMA want ik heb het ding nodig voor school (en hopen dat computerland mijn geld voor het mobo teruggeeft, er staat dat je producten voor geld mag ruilen..).
Pagina: 1