Toon posts:

complete webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor zaterdag moet ik een nieuwe webserver geinstalleerd hebben voor mijn stage.
Het moet een complete hostingsserver zijn. Momenteel geeft www.webhostingsoftware.com nog problemen dus durf het niet aan. Ook heb ik www.completewebserver.nl al geprobeerd maar die geeft kernel panics.
Hebben jullie nog alternatieven die jullie kennen?

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
Waarom niet gewoon een standaard BSD of linux distro? Dan heb je tenminste wat meer zicht op wat je installeert.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
http://en.wikipedia.org/wiki/LAMP_(software_bundle)

Beetje magere topic start eigenlijk hoor... ;) Je kan toch inderdaad zoals hierboven gezegd een linux versie (red hat, ubuntu, etc) downloaden. Daar zit alles in wat je nodig hebt. Er zijn ook zat guides om alles in te stellen.

[ Voor 70% gewijzigd door Ramon op 02-02-2006 17:50 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Eeuh... SuSE waarin je tijdens de installatie aangeeft apache + mysql + php te willen installeren? :)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Waar heb je zelf op gezocht? Wat zijn die fouten dan? Wat voor eisen stellen ze aan die webserver? In wat voor omgeving moet ie?

Maw geef wat meer info Policy: Alle regels die op het forum gelden ;)

Oww kijk hier nog maar

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Arnout
  • Laatst online: 21:42
Debian en dan hier Afbeeldingslocatie: http://www.cyberdogtech.com/firewalls/initial/images/init11.gif kiezen voor "webserver". :)

Verwijderd

Je bent zó vreselijk duidelijk, dat nergens uit op te maken is voor welk soort bedrijf het is, wat de gestelde eisen zijn, en wat je budget is.
En dan hebben we het nog maar niet over je eigen kennisniveau. Hoe kunnen mensen -zonder dat te weten- nu een zinnig antwoord geven?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:51:
En dan hebben we het nog maar niet over je eigen kennisniveau. Hoe kunnen mensen -zonder dat te weten- nu een zinnig antwoord geven?
Het feit dat de vraag hier gesteld wordt, zonder allerlei randvoorwaardes etc, doet mij het ergste vermoeden.

Het antwoord is heel simpel: Als je er geen verstand van hebt, en het moet leren is het -nooit- verstandig om direct in het diepe te springen. Ik kan binnen een paar uurtjes een werkende webserver opzetten, maar als je dat nog nooit hebt gedaan gaat je dan gewoon tijd kosten. Dus voor zaterdag kun je sowieso vergeten vrees ik.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

LAMP of WAMP?
(L voor linux, W voor windows)

hoewel LAMP niet echt nodig is, aangezien je bij de install van diverse distros kan opgeven om Apache, PHP en MySQL mee te nemen.
vaak zelfs met nog veel extra's zoals de Perl of Ruby (ruby on rails blogging kan je dan doen) scripttalen, SSL beveiliging en een FTP server voor het uploaden van files.

Onder windows kan je ook alle losse items installeren, of een pakket zoals WAMP of XAMPP gebruiken.
daarnaast install je dan nog ff wat extra zaken zoals de FTP server of parsers voor andere talen dan PHP.

In de meeste windows versies zit trouwens ook IIS, wat je ook zou kunnen gebruiken.
Heb er verder zelf geen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat het nogal een gekloot is om PHP daar lekker werkend op te krijgen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Arnout schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:50:
Debian en dan hier [afbeelding] kiezen voor "webserver". :)
Of als je iets meer controle wilt: gewoon Debian installeren en met apt-get alleen installeren wat je hebben wilt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Arnout
  • Laatst online: 21:42
marcieking schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:55:
[...]

Of als je iets meer controle wilt: gewoon Debian installeren en met apt-get alleen installeren wat je hebben wilt.
Topicstarter heeft haast! Voor zaterdag he ;)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, daarom post ik het hier, wellicht dat jullie all in one opties hadden :-)

budget = 0 het is gewoon om 1 proef website op te draaien maar met eigenlijk alle functies net als webhostingsbedrijf. Alleen alles moet wel werken ;p

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 18:01 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Arnout schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:56:
[...]

Topicstarter heeft haast! Voor zaterdag he ;)
dus?
een debian install mag toch niet zoveel tijd nemen? uurtje of 2 incl het afconfigureren?
zelfs slackware met handmatig alle packages kiezen kost nog geen 2 uur...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
- Pak een PC met WindowsXP Pro
- Doe CD van WinXP Pro in je PC
- Installeer IIS als het er nog niet op staat
- Na installatie open je Internet Explorer
- Je typt in als adres: localhost en drukt op enter
- Voila, een webserver!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

ik zou zeggen: outsourcen die hap, of laat je budget dat niet toe ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:00
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:57:
inderdaad, daarom post ik het hier, wellicht dat jullie all in one opties hadden :-)
En die zijn ook nog niet genoemd ofzo. :?

Wat voor eisen stel je aan dat ding? Wordt het een interne testserver om wat php scriptjes of te testen of wordt het een veel gebruikte server voor virtual hosting accounts waar de gebruiker alles zelf moet kunnen regelen?

In het eerste geval ben je met Apache/MySQL/PHP, of met een all in one package als LAMP, vrij snel klaar. In het tweede geval zul je naar dingen als DirectAdmin moeten kijken. (En ja, ik snap dat er meerdere mogelijkheden tussen deze twee opties in zijn... ;))

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
http://www.howtoforge.com/perfect_setup_debian_sarge
Moet lukken denk ik :)

edit---
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-17875.html
deze is nog simpeler maar zonder dns-server enzo

[ Voor 30% gewijzigd door b..RAM op 02-02-2006 18:13 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus jij wilt dat wij je vertellen hoe je voor zaterdag (lekker laat dan ook he ;)) een draaiende webserver voor webhosting moet installeren.

En vanavond maandag hebben we zeker een nieuwe webhoster in NL :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, zoals zo vaak met schoolwerk: uw slechte planning is niet onze haast :)
Voor de Q&D manier zou ik persoonlijk even kijken naar clarkconnect (de personal is gratis en bevat vrijwel alles dat je nodig hebt)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1