Toon posts:

geheugen vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wil graag mijn 512 mb geheugen uitbreiden naar 1GB. Het is een medion(ALDI) computer en toen ik dat zei vertelde de meneer van de computer shop dat daar speciaal soort gehuegen in moet. Dat had ie niet op voorraad en moest speciaal besteld worden. is dat waar?? volgens mij wil die mij gewoon afwimpelen.

mijn medion heeft de volgende specs:

moedebord: Microstar MS 7012
Chipset Model 82865G/PE/P, 82848P DRAM Controller / Host-Hub Interface
Chipset Vendor Intel Corporation

CPU Intel Pentium 4 HT
Cpu Socket Socket 478
Processor Upgrade ZIF Socket
Max CPU Speed 3000 MHz

System Slots 6 PCI, 1 AGP
Memory Summary
Capacity 4096 MBytes
Location System board or motherboard
Maximum Capacity 4096 MBytes
Memory Slots 4
Error Correction 8-bit Parity
Name Matrix van fysiek geheugen
Use System memory
Maximum Memory Module Size 1024 MBytes

Op de reclame folder van destijds staat DDR 400 Mhz 64 bits dual channel memory

lijkt mij dus allemaal niet zo heel speciaal?

verder de vraag of het veel uitmaakt dat ik er 2 keer 256 bij prik of de huidige 2 x 256 eruit haal en
er 2 x 512 in stop. gebruik deze pc eigenlijk alleen maar voor simpel internet. geen zware games.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij kan daar gewoon PC3200/DDR400 geheugen in, staat gewoon in de Pricewatch :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

[b][message=25135250,noline]
verder de vraag of het veel uitmaakt dat ik er 2 keer 256 bij prik of de huidige 2 x 256 eruit haal en
er 2 x 512 in stop. gebruik deze pc eigenlijk alleen maar voor simpel internet. geen zware games.
Dan heb je aan 256 MB geheugen al genoeg hoor! Dat mensen voor dat werk 512 willen kan ik misschien nog wel snappen, maar 1024 is echt overkill!

Overigens kun je toch gewoon een reepje eruit halen en kijken wat erop staat?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Er moet gewoon standaard unbuffered PC3200 spul in, da's het huis, tuin en keuken spul wat élke pc boer op voorraad heeft (zo niet, nóóit meer heen gaan).

Prop er twee maal 256MB bij in en je bent klaar. Heeft geen enkele zin het huidige spul er uit te halen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
SSH schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:45:
[...]

Dan heb je aan 256 MB geheugen al genoeg hoor! Dat mensen voor dat werk 512 willen kan ik misschien nog wel snappen, maar 1024 is echt overkill!

Overigens kun je toch gewoon een reepje eruit halen en kijken wat erop staat?
Die laatste zin is een zinvolle en verstandige opmerking :) Maar die eerste gaat nergens over :X Alsof jouw pc gebruik de maatstaf is voor andermans aankopen, temeer daar 1GB tegewoordig écht geen overkill meer is (en anders vroeg de TS er ook niet om ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik denk dat ik er al uit ben. ddr 3200 400 Mhz. de laatste tijd erger ik me wezenloos aan mijn trage computer. doe toch regelmatig de disk reinigen, checken en defragenteren. zat er al aan te denken om een snellere HDD erin te zetten maar nu zit er al een 7200 toeren schijf in met seek time van 8.5ms. moet genoeg zijn lijkt mij.

mijn geheugen is vaak voor 75% in gebruik. zit wel vaak meerdere dingen tegelijk te doen. en ach, tegenwoordig kost dat spul geen reet meer. 28 euro voor een 256 reepje.

ik heb weinig zin om die hele kast open te schroeven en alle kabels er waar af te halen om even gauw te kijken.

en die pc boer, een behoorlijk gerenommerd bedrijf in deze regio trouwens heeft dat spul wel op voorraad. ik legde m uit wat voor mobo en chipset ik had. hij vroeg of die computer bij hun vandaan kwam. nee het is een medion zeg ik. nou toen moest er ineens heel speciaal besteld geheugen in en moest ie dat eerst even zien. daarom denk ik dat ie mij gewoon wil afwimpelen.

ik weet nu wat ik nodig heb dus topic kan wel gesloten worden lijkt mij

bedankt voor de snelle respons.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 17:58 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

als je je erger aan de traagheid van je pc kun je ook twee reepjes van 256 MB halen, zodat je nog dual chanel kan blijven draaien. Als je maar één reepje haalt heb je een oneven aantal geheugenreepjes, en dan kun je dual chanel wel vergeten

Nu met WP, PV, EV en PC

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
weten jullie zeker dat er geen SO-dimm ofzo in die laptop moet?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:46

hellbringer

Weeeeeeee!

IRCfreAk schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:02:
weten jullie zeker dat er geen SO-dimm ofzo in die laptop moet?
Laptop? welke laptop?

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort vraag.

Ik heb er nu 512 pcPC3200 333 in zitten en ik wil deze kopen
Corsair 1 GB Value Select PC4200 DDR 400 mhz

Kan dat gewoon op mijn moederbord??

Spec

Aopen Mx4gr
P4 2 GH Intel
512 pc3200 333

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:14

DropjesLover

Dit dus ->

in princiepe kan alles, zolang je maar DDR, en DDR2 niet door elkaar gaat gooien. het blijven de zelfe type modules... wel opletten of je geheugen geen problemen oplevert met een bepaald mobo (kijken op sites van mobo-fabrikant).

de preformance winst bij de pc3200 -> pc 4200, met die proccessor (p4 @ 2GHz) is te verwaarlozen (ik met een amd athlon 64 3500 draai alles perfect met pc 3200 geheugen)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:38:

Spec

Aopen Mx4gr
P4 2 GH Intel
512 pc3200 333
Hiervoor bestaan QVLs. Zoek die eens op van je mobo en kijk welk geheugen daarbij staat. Geheugen downclocken is geen enkel probleem maar als de chips niet door je mobo ondersteund worden werkt het alsnog niet.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Abbadon schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 17:47:
[...]
Maar die eerste gaat nergens over :X Alsof jouw pc gebruik de maatstaf is voor andermans aankopen, temeer daar 1GB tegewoordig écht geen overkill meer is (en anders vroeg de TS er ook niet om ;) )
Alsof jouw gedachte de maatstaf voor de inhoud van mijn pc is. "Minimum" systeem vereiste ligt op 128MB en geadviseerd is 256 MB, behalve dat mijn ervaringen dit delen staat dit ook gewoon op de software doos dus spreek het vooral tegen.

De topicstarter geeft aan meer geheugen te willen zonder enige reden en achteraf blijkt de trage pc de aanleiding te zijn. Mijn vermoeden is dan ook dat problemen meer in de software dan in de hardware sfeer ligt. Ik wil hem dan ook adviseren zijn processen eens te analyseren, want daarin kan de meeste prestatie winst zitten!

Verwijderd

SSH schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 21:07:
[...]

Alsof jouw gedachte de maatstaf voor de inhoud van mijn pc is. "Minimum" systeem vereiste ligt op 128MB en geadviseerd is 256 MB, behalve dat mijn ervaringen dit delen staat dit ook gewoon op de software doos dus spreek het vooral tegen.

De topicstarter geeft aan meer geheugen te willen zonder enige reden en achteraf blijkt de trage pc de aanleiding te zijn. Mijn vermoeden is dan ook dat problemen meer in de software dan in de hardware sfeer ligt. Ik wil hem dan ook adviseren zijn processen eens te analyseren, want daarin kan de meeste prestatie winst zitten!
Helemaal mee eens, gooi er eens opnieuw windows op en kijk dan nog eens weer.
Ik draai hier ook met 512 mb en is snel zat ( aleen in games mis ik soms wat )
Maar aangezien de TS geen games speel of nouwelijks games speelt zal die 1gb niet echt nodig zijn.
Dus als ik de TS was zou ik gewoon even een lekkere frisse windows er op zetten :)
Als ie dan nog steeds sloom is zou je dan nog over xtra geheugen kunnen denken.....tenminste dit zou ik doen.

Succes!

Verwijderd

O ja, 256 MB is met alle TSR's op de achtergrond tegenwoordig ook écht voldoende :X

512 MB is een betere optie:

Ik zal even een schemaatje maken (ik heb al duizenden systemen inelkaar geknutselt en hier zijn mijn ervaringen):

-256 MB: Leuk voor bijzonder licht gebruik. Klein beetje internetten is oke, maar ga niet multitasken wat TS wél doet.
-512 MB: Voor iemand die geen games speeld is dit voldoende. Verschil ga je al echt merken.
-1024 MB: Voor iemand die games speeld of aan multimediabewerking doet, maar niet verwacht om de nieuwste games volluit te spelen.
-2048 MB: Voor de echte high-end systemen waar alles zonder vertraging moet draaien. En voor eigenwijze mensen die geen pagefile willen op hun schijf :+

Ik draai nu met 1024 MB intern en ik merk de grenzen al duidelijk in de nieuwere games. Eind dit jaar komt mijn upgrade weer en dan gaat er onherroepelijk 2 GB in als 2x1GB.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 10:11:
O ja, 256 MB is met alle TSR's op de achtergrond tegenwoordig ook écht voldoende :X

512 MB is een betere optie:

Ik zal even een schemaatje maken (ik heb al duizenden systemen inelkaar geknutselt en hier zijn mijn ervaringen):

-256 MB: Leuk voor bijzonder licht gebruik. Klein beetje internetten is oke, maar ga niet multitasken wat TS wél doet.
-512 MB: Voor iemand die geen games speeld is dit voldoende. Verschil ga je al echt merken.
-1024 MB: Voor iemand die games speeld of aan multimediabewerking doet, maar niet verwacht om de nieuwste games volluit te spelen.
-2048 MB: Voor de echte high-end systemen waar alles zonder vertraging moet draaien. En voor eigenwijze mensen die geen pagefile willen op hun schijf :+

Ik draai nu met 1024 MB intern en ik merk de grenzen al duidelijk in de nieuwere games. Eind dit jaar komt mijn upgrade weer en dan gaat er onherroepelijk 2 GB in als 2x1GB.
dat wordt dan een lang jaar ;)
had gisteren een winXP pc met 128 MB :X

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:38:

Spec

Aopen Mx4gr
P4 2 GH Intel
512 pc3200 333
Van deze hele vraag klopt nogal weinig. PC4200 != 400Mhz maar 466Mhz als ik mij niet vergis. En Value Select modules zijn geen overclockmodules, dus het zal wel een tikfout zijn. Verder heb je slechts een 333Mhz FSB, dus ook al zou je gaan overklokken, dan is het alsnog zonde, omdat je denk ik nog niet eens tot aan de 400Mhz bus komt en dus aan standaard geheugen al zat hebt.

Verwijderd

Ik heb net gister 512MB geupgrade naar 1024MB en ik moet zeggen het helpt wel degelijk. 256 is sowieso echt veel te weinig tegenwoordig. Ik denk dat het overzicht van Exuimtum heel reeel is voor de huidige situatie. Windows XP heeft zeker met SP2 gewoon veel geheugen nodig, het verschil in performance tussen 256 en 512 is voor iedereen die meer doet dan een enkel briefje tikken echt gigantisch. Doe je meer ga dan naar de 768 of 1024 MB, afhankelijk van je mogelijkheden. Overigens is het natuurlijk wel belangrijk om er rekening mee te houden dat je ook een moederboard moet hebben met een geheugen controller die het allemaal kan bijbenen, anders wordt het er alleen maar langzamer op. 2048 is niet altijd sneller dan 1024 in dat verband. Het heeft inderdaad geen zin om de oude modules er uit te halen en te vervangen als er nog genoeg banken vrij zijn. Wat ook een heleboel kan helpen is de harddisk even lekker schoonmaken, het "alle programma's" gedeelte van Windows even opnieuw in te delen in wat submappen en te defragmenteren. Of liever nog helemaal herinstalleren, maar niet iedereen heeft daar altijd zin in. Wat de snelheden betreft:

PC2700 is 333Mhz
PC3200 is 400Mhz

Verwijderd

hallo
in Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2006 staat
1GB PC3200 DDR (TwinMos)Aangezien games van de huidige generatie steeds veeleisender worden, lijkt het geen slecht idee om voor voldoende geheugencapaciteit te zorgen. Met 2GB PC3200-geheugen verzekeren we ons van uitstekende prestaties en kunnen we bovendien gebruikmaken van de Dual Channel-mogelijkheden die het moederbord ons biedt. Bovendien weten we dankzij de Asus-website dat het gekozen moederbord perfect met dit geheugen samenwerkt.

maar het is mijn niet duidelijk welke moet ik kiezen 4 my motherboard
(asus a8n-sli premium proactive ai) die M2SAO16A-KM or M2GAP32A-TT ?
Pagina: 1