Ben een beetje aan het spelen met een formulier validatie.
Formitem waarop het fout loopt:
Stuk javascript:
Volgens mij wordt de var mail altijd gevuld op deze manier, danwel true danwel false erin.
De laatste validatie is:
Helaas geeft IE dan een error, "mail" is niet gedefinieerd. Maar in Firefox werkt het wel prima.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd? Kom er niet meer uit.
Moet je in IE nog iets extra's doen om die variabelen te definieren? Ik had er eerst geen "var" voor staan, toen kreeg ik nog meer fouten. Maar toch loopt ie nu nog vast.
[edit]Ik alert de var mail als ik hem instel nu, en hj krijgt wel netjes de goede waarde. Alleen de functie FormCheck ziet zijn waarde blijkbaar niet?
Formitem waarop het fout loopt:
HTML:
1
2
3
4
| <tr> <td>Email adres:</td> <td><input type="text" class="formitem" name="mail" id="mailField" onFocus="JavaScript:ChgBgColor('mailField', '#f8ff8c');" onBlur="MailCheck();" /></td> </tr> |
Stuk javascript:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function MailCheck() { if (!CheckMail()) { ChgBgColor('mailField', '#ff8888'); var mail = false; } else { ChgBgColor('mailField', '#70e76a'); var mail = true; } } email = /^([a-zA-Z0-9_\.\-])+\@(([a-zA-Z0-9\-])+\.)+([a-zA-Z0-9]{2,4})+$/; function CheckMail() { temp = document.forms['Contact'].elements['mailField'].value; return email.test(temp); } |
Volgens mij wordt de var mail altijd gevuld op deze manier, danwel true danwel false erin.
De laatste validatie is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function FormCheck() {
if(mail == true) {
document.forms['Contact'].submit();
} else if (telefoon == true) {
document.forms['Contact'].submit();
} else {
alert('Zonder contact gegevens kunnen wij helaas geen contact opnemen.');
}
} |
Helaas geeft IE dan een error, "mail" is niet gedefinieerd. Maar in Firefox werkt het wel prima.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd? Kom er niet meer uit.
Moet je in IE nog iets extra's doen om die variabelen te definieren? Ik had er eerst geen "var" voor staan, toen kreeg ik nog meer fouten. Maar toch loopt ie nu nog vast.
[edit]Ik alert de var mail als ik hem instel nu, en hj krijgt wel netjes de goede waarde. Alleen de functie FormCheck ziet zijn waarde blijkbaar niet?
[ Voor 16% gewijzigd door Beekforel op 02-02-2006 17:48 ]